Leje af SUB til PA anlæg.

Live, PA, scenelyd, diskotek, og trådløst udstyr.
Nyt svar
Medlemsavatar
BitchHouse
Medlem
Indlæg: 49
Sted: Nørrebro

Leje af SUB til PA anlæg.

Indlæg af BitchHouse »

Hej

Jeg står og skal lave lyd på en højskole hvor budgettet ikke er mega stort til at leje udstyr for. Da jeg ikke er super teknisk stærk kunne jeg godt bruge lidt gode råd.

Det meste af musikken er elektronisk / DJ,s måske med enkelte vokaler. Dog kommer der et enkelt band med live trommer.


Skolen har et sæt HK pro audio 15 og et sæt pro audio 12. Og jeg tænker vi bliver nød til at leje nogle subs ind til dagen. Jeg har kig på et sæt aktive Lambda Labs (dem der også indgår i deres store deluxe sæt), som kan leje hos https://lydudlejning.net hvor jeg også skal leje en mixer ind fra.

Mit spørgsmål går på om disse Lambda Labs vil fungere med skolens HK audio pro toppe? Altså vil det være et ok match? Og vil de være bedst med pro 12 eller pro 15 serien?

Jeg ved ikke hvor stort lokalet vi skal være i er, da jeg ikke har været i det, men det er vist skolens kantine.

Håber det giver mening og i kan hjælpe mig.

Hilsner
Tanja

Default avatar
Tubbe
Forum Donator
Indlæg: 48
Sted: 3100 Hornbæk

Indlæg af Tubbe »

Hej Tanja

Når du ikke kender rummet og antal personer så er den umuligt at sige om det er er passende setup.

Men det er ikke noget problem at køre dine HK sammen med sub’en.
I dette mindre setup så tilføjer du bare subwooferen i lyskæden og lader dine toppe spille som normalt (fuldrange). Og så vil subs’ne tilføje bund.

Jeg kender ikke de subs så jeg kan ikke udtale mig om deres kvalitet/styrke.

Venlig hilsen
Tobias Folke Petersen
Total Lyd & Lys

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Nu bliver jeg nysgerrig... er der nogen fordel i at lade tophøjttalerne spille full range i stedet for at bruge det delefilter som subwooferen sansynligvis har?
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Joachip skrev: tors 1. dec 2022 09:35 Nu bliver jeg nysgerrig... er der nogen fordel i at lade tophøjttalerne spille full range i stedet for at bruge det delefilter som subwooferen sansynligvis har?
Nej, ikke som udgangspunkt. Tværtimod er det ag foretrække at toppene ikke skal levere de dybe frekvenser. Jeg formoder det skal spilles pænt højt med den genre. I den forbindelse ville jeg - med mindre I skal spille i en sportshal størrelse - foretrække 12” sammen med subben (og ikke 15”) da mellemtonen oftest er mere tight og stram.

Dbh
Nicolai
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Godt godt, for det er også sådan jeg plejer at sætte tingene op, når jeg en sjælden gang imellem kaster mig ud i at være live lydmand.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Joachip skrev: tors 1. dec 2022 11:58 Godt godt, for det er også sådan jeg plejer at sætte tingene op, når jeg en sjælden gang imellem kaster mig ud i at være live lydmand.
Jeg VIL dog også lige nævne, at f.eks mit HK Linear5 system, der synes jeg toppene lyder en anelse bedre når de får fullrange istedet for HiPass signalet fra bundene ved lav til middel styrke men de skal ikke spile ret højt før det stadig er bedre at alt under 80 Hz bliver skåret væk.

Dbh
Nicolai
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Nyt svar