Hvilken bil drømmer du om ?

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Default avatar
Michael Østerz
Forum Donator
Indlæg: 333
Sted: Lyngby RADIO

Re: Hvilken bil drømmer du om ?

Indlæg af Michael Østerz »

Læste et sted at man godt kunne bygge en reaktor-drevet bil ,.. man er jo nået langt med mini-reaktorer
[/quote]

Det er netop her som DeLorean med en flux capacitator kommer ind i billedet... :shock:
Maximum bass - on ALL frequencies!

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Morten Bjørn skrev: ons 2. feb 2022 09:29 Kommer lige med et nederen indlæg som sikkert bliver ignoreret

Har faktisk penge i banken til en bil men kan se i tråden at likviderne ville falde endnu mere i værdi hvis de blev realiseret i et køretøj

Mine ønsker til en bil er:

grøn strøm (fordi miljø)
selvkørende kontor (fordi det er spild af tid at sidde og holde i et rat)
udseendet er ligegyldigt – flotte biler siger mig intet, er ikke så visuelt orienteret og er osse ligeglad med at din bil er flot. Jeg kan dog god få en lille smule vand i munden af en Tesla.

Helt umuligt og af samme grund har jeg købt en brugt el–cykel der kan køre op til 55 km/t, kører reelt op til 40 km/t. på landevej.
De lidt billigere Tesla model 3 og Y holder sig generelt godt i værdi (havde et tab på 57.000 NOK på min model 3 som jeg havde i 2 år, kørt 32.000 km).

Årsagen til min model S er faldet så meget, handler om at der netop er kommet en 2021-refresh med nyt interiør og hurtigere computer. Men det er en bil der kan køre mange kilometer endnu (mistet ca. 1.2% batteri kapacitet siden januar 2019, og bilen er i aluminium så den ruster mindre end andre biler).

Men jeg kunne spare rigtig mange penge hvis jeg bare gjorde som dig 👍 Men sådan tar vi alle nogle underlige valg ind imellem 🤷‍♂️

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Michael Østerz skrev: ons 2. feb 2022 10:36
Læste et sted at man godt kunne bygge en reaktor-drevet bil ,.. man er jo nået langt med mini-reaktorer
Jeg har et ord til dig: Diamond Battery (Ok, det var to ord :lol: )

https://www.popularmechanics.com/scienc ... 000-years/

Default avatar
Caspar9500
Medlem
Indlæg: 481

Indlæg af Caspar9500 »

Har længe tænkt på EL eller Hybrid, men kører rigtig meget i forbindelse med arbejde så vil hellere have noget mere luksuriøst, og som allerede har deprecieret en god del.

El infrastrukturen er ikke optimal i Sverige endnu, og jeg bider stadig ikke på Tesla som hverken har super god bygge kvalitet eller service når der opstår problemer.

Så hellere en lidt ældre vogn man ved er bygget med kvalitet, og hvor man mest skal regne med regninger på slitage dele

Så en 5-8 år gammel BMW 640D eller Audi A7 3.0 TDE bliver næste køb

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8691
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Min datters kun to år gamle konventionelle mega-dyre BMW ,.. var ikke spor solid

Fancy tingel-tangel an-mass som kan gå i stykker ,.. bl.a. en automatisk bagsmæk de så ville have 6000 kr for at fixe :shock:

De prøvede tilmed at snige sig uden om kullance

Det er anden gang de er blevet skuffet med en ny BMW

Det bliver ikke BMW mere ,.. de sælger heller ikke til mig ,.. jeg er sikker på at selv en Dacia er mere solid


Nu er den erstattet af en helt ny Kia EV6 med 7 års garanti

https://www.kia.com/dk/modeller/ev6/oplev/

Jeg ville aldrig have valgt en el-bil ,.. men nok bedste valg nu det skulle være


I det mindste undgik de da en skandale-ID.3 fra hæderkronede skandale-VW

De går i sandhed fra skandale til skandale :roll:

https://www.dr.dk/nyheder/penge/kontant ... foerste#!/


VAG-koncernen har også smidt en række alm motorer på gaden de senere år hvor knast-kæderne svigter

Det er pludselig en uoverstigelig udfordring at producere en simpel kæde der holder :( eller er det med vilje ?
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8691
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

DUBTEMPLE skrev: tirs 1. feb 2022 00:15 Nå, men så gik der lige 2 år, og vi fik gennemlevet en såkaldt "pandemi"

Fabiaen kører stadig super, men den har rundet de 9 år og130.000 km ,.. har kun 70 HK samt 111 nM

Den nye Campingvogn og kommende rejser kalder på flere kræfter og mere plads, og ny stabil vogn er lykken (altid i udlandet)

Men i mellemtiden er både Berlingo og Rifter som der har været kik på forsvundet fra det danske marked :(

Kun deres sibling fra Toyota er skægt nok tilbage, nu med mærkets nye 10 års garanti

Om kort tid vil den nok også være væk ,.. så det er meget snart der skal handles hvis man vil opleve at have en ny bil af denne type


Det bliver måske mellem-modellen "shuttle" i kort udgave

https://www.toyota.dk/new-cars/proace-c ... index.json




Der arbejdes videre med ideen, som multi-bil,....

1. Mini-rejse-bil med eget camperkit til småture,...

2. Camping-trækker til de helt store ture,.. både MC, MTB'er, og Kajakker vil kunne medbringes

3. Varevogns-brug, "ødegårds-bil", med tillæg af vor store 1000 kg trailer samt MC-trailer

4. Transport af MC og MTB i selve bilen, da forhjul kan trilles ind mellem forsæder

Forsikringer kom på plads i dag, diverse forhandlinger med Toyota på plads i sidste uge, slutseddel nu til sidste gennemsyn

Går det endeligt iorden kan der antageligt leveres midt i august, måske før, god tid til at designe custom camper-kit

Den gamle bil vil blive kørt flad sideløbende
Vedhæftede filer
04.jpg
04.jpg (505.11 KiB) Vist 1265 gange
Proace6.jpg
Proace6.jpg (732.16 KiB) Vist 1268 gange
proace5.jpg
proace5.jpg (64.69 KiB) Vist 1268 gange
Proace4.jpg
Proace4.jpg (342.73 KiB) Vist 1268 gange
Proace3.jpg
Proace3.jpg (724.74 KiB) Vist 1268 gange
proace2.JPG
proace2.JPG (69.5 KiB) Vist 1268 gange
proace1.JPG
proace1.JPG (99.37 KiB) Vist 1268 gange
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8691
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Efter 10 mdrs venten, så landede drømmebilen omsider i København, efter sin rejse fra fabrikken i Spanien.

Under klargøring hos min forhandler, til levering i næste uge, masser camper-DIY m.m. i vente, glæder mig
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8691
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Fordi man kan :)


FB_IMG_1669801964709.jpg
FB_IMG_1669801964709.jpg (37.56 KiB) Vist 1082 gange
/Dub

Medlemsavatar
Bertramc
Medlem
Indlæg: 3

Indlæg af Bertramc »

Ferrari F40

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8691
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Desværre gik det helt under radaren, før jeg købte

Voldsomme problemer med de franske Puretech motorer, som også sidder i min Toyota.

De fejler typisk efter blot 2-4 år,

Vi valgte et hurtige skift, og bide tablet I os nu, frem for at tage alle de gule fejl-lamper på garantien hver gang. Igen og igen. Intet permanent fix. Ubrugeligt.

S-Cross nu på vej i stedet.

https://suzuki.dk/modeller/s-cross

Var ellers super glad for Proacen :(

En bekendt Citroen-mekaniker, som står med de motorer til dagligt, har kunnet bidrage med endu flere horrible facts end selv FDM, første Puretech indfandt sig i 2012 ,.. og problemet er på ingen måde løst nu 11 år senere, trods en masse løgn og bortforklaringer, samt garanti de løber fra, på en masse udspekullerede måder.

https://fdm.dk/nyheder/bilist/2022-06-s ... otorskader

Pas godt på når I vælger bil, der er bøvl også med VAG koncernens TSI-motorer, samt en del af Ford's



Dropper ud af tråden her, grundet manglende flow samt feedback, og travlhed privat, men fortsæt endelig :-)



S-cross:

Screenshot_2023-06-29-12-01-45-193_com.android.chrome.jpg
Screenshot_2023-06-29-12-01-45-193_com.android.chrome.jpg (527.5 KiB) Vist 732 gange
/Dub

Default avatar
faibas
Medlem
Indlæg: 1
Sted: København

Indlæg af faibas »

Jeg kunne rigtig godt tænke mig en Jeep Wrangler.
Jeg kan virkelig godt lide denne model. Der kan du fjerne dørene og taget. Jeg synes, det er meget fedt.
Billede

Nyt svar