HIFIMAN HE400se (både mix og alm lyt)

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

HIFIMAN HE400se (både mix og alm lyt)

Indlæg af DUBTEMPLE »

Nogen der har IRL erfaring med denne spændende planar magnetic hovedtelefon ? (som er til at betale)

https://store.hifiman.com/index.php/he400se.html

https://tapeconnection.dk/shop/131-over ... n-he400se/



Billede
Senest rettet af DUBTEMPLE tors 15. dec 2022 16:07, rettet i alt 1 gang.
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Never mind ,.. nu er der bestilt :-)
/Dub

Default avatar
EmilEmil
Medlem
Indlæg: 391
Sted: 2200

Indlæg af EmilEmil »

Gir du ikke en opdatering når du har lyttet lidt på dem?

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Det skal jeg gøre ,.. venter stadig på dem

Min helt subjektive amatør-mening forstås 😉
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hurtigt lyt på "referance" via bærbar, hvis amp skoder til at drive disse. Har til gode at høre dem spille både HØJT og rent :)

Bruger normalt kun lukkede, fordrer meget dyb og tilstedeværende bas, af åbne kender jeg kun HD540 og lidt HD600

Denne vinder over Sennheiser el.l. IMHO, hæver sig over dynamisk, ligesom bånddiskant over dome, præcis som håbet :thumbup:


Skal nok EQ'es lidt for at gøre dem mere egnet til mix og master hvis ønsket ,.. samt hæve den lidt tilbagetrukne bas uanset

Sonarworks har "for listening" profil til forgængeren HE400S hvilket nok vil være et godt sted at starte, (siden er bas forbedret).

Ska så siges at den bas der ER der, er meget meget klar/stram, så nok gode til oprydning og kritisk lyt i bunden, trods roll-off


Komforten er den fedeste jeg har prøvet endu :thumbup: Godt førstehånds-indtryk :thumbup:
/Dub


Medlemsavatar
Magic Pants
Medlem
Indlæg: 286
Sted: Østerbro, København

Indlæg af Magic Pants »

Jeg har købt Hifiman Sundara og jeg er helt vildt positivt overrasket.
I kombination med Ollo S4X føler jeg mig rigtig godt dækket ind og overall er Hifiman'erne absurd dejlige at sidde med i mange timer.
Jeg vil vædde med du bliver glade for dem.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Magic Pants skrev: søn 4. dec 2022 14:12 Jeg har købt Hifiman Sundara og jeg er helt vildt positivt overrasket.
I kombination med Ollo S4X føler jeg mig rigtig godt dækket ind og overall er Hifiman'erne absurd dejlige at sidde med i mange timer.
Jeg vil vædde med du bliver glade for dem.
Tak, tror også jeg blir rigtig glad for dem, de skulle være skåret med samme kniv som de noget dyrere modeller, og ligge utrolig tæt på, samt med en del af de nyeste forbedringer

Første gang jeg problemfrit kan have noget på hovedet i flere timer

Gav kun 1100 kr fra ny, så lidt en no-brainer, da den havde været på listen længe

Jeg har et par DT770 også, men de skal lige reppes først, måske de to vil supplere hinanden

Jeg har aldrig troet på at bruge kun ET sæt, så mindst to velvalgt

2 hurdles hvor råd er vekomment:

1. De kan modsat hvad der nævnes IKKE drives godt nok med bærbar pc, telefoner, osv, jeg overvejer noget med mere "smæk", men hvor prisen stadig er holdt helt nede, måske en 4 kanals amp såsom ART Headamp 4 hvor alle ens hovedtelefoner så også kan sidde permanent

Forslag "on a budget" velkommen ;-)

2. Frekvens korrigering, bedst mulig, foreløbig som liggende fast via plugins på master bus i DAW.
Sonarworks licens er foreløbig købt, til black friday, lidt pebret stadig, for hvad det er, men så har jeg da korrektioner an-mass, samt straks til DT770, samt HE400S der er meget tæt på SE,..
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Brug af amp i min Babyface har hjulpet

Jeg arbejder videre med det over tid

Kom stadig gerne med indspark til budget-amp

Jeg går aldrig tilbage til Sennheiser ;-)
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

DUBTEMPLE skrev: ons 14. dec 2022 06:48
Kom stadig gerne med indspark til budget-amp
Gab ,.. ghost town :|

Men fik svar på mit spørgsmål andetsteds

Schiit Magni 3+. ,.. på vej


Screenshot_20221215-104436.png
Screenshot_20221215-104436.png (393.92 KiB) Vist 1177 gange
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Så er Ampen landet fra USA ,.. spændingen stiger ,.. men med 110 volt adapter ,.. selvfølgelig ,.. klassikeren ,... dohhh :luny:

Af en hel kasse adaptorer jeg har gemt igennem tiden, til en stund som denne, viste ikke EN eneste sig at passe (15V-AC) :roll:

Henter nu en 220 > 110 volts dims hos Elextra i morgen ,.. en "adaptor til adaptoren" ,.. det blir SÅ godt :lol:
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Så er Schiit 3+B testet ud ,.. it's the Shit ,.. :lol:

(lækker diskret opbygning iøvrigt, modsat den chip-basserede søster-model)

Desværre fik jeg samtidig et hum-loop i opstillingen jeg aldrig har kendt mage :(

Brugte så et par timer på det ,..

Indtil jeg fandt ud af det forsvandt som dug for solen når jeg hev strømforsyningen ud af den bærbare PC :luny:

Ikke holdbart kun at kunne arbejde på batteri med PC'en

Men altså, ampen giver den manglende juice, fuldt ud, fedeste hovedtelefoner, så der må findes på noget, uanset hvad
/Dub

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Glæder mig til at høre et review af dem , når du har brugt dem lidt tid.

Har endelig fået påbegyndt at læse nogle reviews af dem .

Og de der ud til at få virkelig god ros for pengene

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Jenkins skrev: tors 29. dec 2022 19:44 Glæder mig til at høre et review af dem , når du har brugt dem lidt tid.

Har endelig fået påbegyndt at læse nogle reviews af dem .

Og de der ud til at få virkelig god ros for pengene
Tak, yep, vender nok tilbage, første der sker fra nu er jeg prøver at bryde brum-sløjfen med en Toslink DAC
/Dub

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Hvad sker der hvis du kun forsøger at drive dem med udgangen fra lydkort ? Alt efter hvilket . for er de ikke kun på 25(?) ohm ?

Og hvad er din første fornemmelse sf byggekvalitetet på dem ?

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Jenkins skrev: fre 30. dec 2022 21:37 Hvad sker der hvis du kun forsøger at drive dem med udgangen fra lydkort ? Alt efter hvilket . for er de ikke kun på 25(?) ohm ?

Og hvad er din første fornemmelse sf byggekvalitetet på dem ?
Udgangen fra computer eller en smartphone kan drive dem til nød, til lidt alm lytning, i toget f.eks., men lavt uden juice eller bas

RME babyface er noget bedre ,.. men stadig ikke godt nok ,.. det vil afhænge af det specifikke lydkort eller amp

Tunge at drive, og 25 ohm ja, hvilket også er en meget lav impedans, men inden for typen er kotymen jo at være ENDU tungere

Der skal faktisk en lille udgangs-forstærker eller dedikeret amp til ,.. hvis der skal smæk på ,... og overskud til at EQ´e i bunden

Den pris må de fleste nok ligge oven i ,.. men man kan jo bære sig fornugtigt ad ,.. er oppe på ca 2500 kr ialt nu ,.. ikke noget vildt

Lyden er som udgangspunkt åben og transparant, lidt i retning af en elektrostat eller båndiskant, altså samtidig meget afslørende

Det er mit indtryk at nogen oplever dette som FOR afslørende, og derfor også undgår båndiskanter i monitorer, folk er delte i dette

Bas er tilbagetrukket, falder blødt af, hæver jeg tilsvarende blødt via EQ finder jeg 3-5 dB passende, gradvist fra 100-200 hz

Bassen udemærker sig ved at være meget ren og kontrolleret ,.. hviket faktisk kan opleves som svagt uden at være det

Bygge-kvaliteten virker solid sådan umiddelbart ,.. og som sagt de behageligste jeg nogensinde har prøvet


Ja, skal nok bruge dem i noget tid før jeg kan fælde endelig dom, og have mine DT 770 reppet, så jeg kan sammenligne
/Dub

Nyt svar