Hvilken Pultec-emu skal jeg vælge?

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
FredNukes
Medlem
Indlæg: 109
Sted: København

Hvilken Pultec-emu skal jeg vælge?

Indlæg af FredNukes »

Hey venner. Jeg er blevet svært glad for Pultec eqp-1a på min mixbus og på alt ind i mellem. Jeg bruger pt. UAD emuleringen og den fungerer rigtig godt.
Spørgsmålet er om jeg vinder noget ved at anskaffe mig en hardware version (en af dem med stereo output) og hvilken én jeg evt. skulle vælge?
For der er jo en masse forskellige. Jeg har kigget på Tegelers og IGS Audio Rubber Bands, som spændende bud. Nogen med erfaring her på dette område?
På forhånd tak, Frederik
Links til min musik er her: https://www.flowcode.com/page/frednukes

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Hvad er dit budget? Vil gerne slå et slag for Goly PQ2 🙂

Der dukker regelmæssigt en op brugt på eBay eller reverb.com

Og - er du åben for et dual mono setup?

Medlemsavatar
FredNukes
Medlem
Indlæg: 109
Sted: København

Indlæg af FredNukes »

Morten B skrev: tors 17. nov 2022 13:01 Hvad er dit budget? Vil gerne slå et slag for Goly PQ2 🙂

Der dukker regelmæssigt en op brugt på eBay eller reverb.com

Og - er du åben for et dual mono setup?
Uha, ser rigtigt spændende ud. Har jeg aldrig hørt om. Ser dansk produceret ud?? Jeg har i forvejen en Gyraf pre-amp, så det er nærliggende :)

Jeg må holde øjnene åbne. Hvad koster den brugt? Dual mono setup betyder vel to kasser, så ikke sandt? Det lyder dyrere, hehe.
Links til min musik er her: https://www.flowcode.com/page/frednukes

Medlemsavatar
keen
Medlem
Indlæg: 1577
Sted: Aarhus, næsten.

Indlæg af keen »

Go' ly' means "good sound" in my regional, danish dialect.
Microsoft Certified og Apple fanboy!

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

FredNukes skrev: tors 17. nov 2022 14:21
Morten B skrev: tors 17. nov 2022 13:01 Hvad er dit budget? Vil gerne slå et slag for Goly PQ2 🙂

Der dukker regelmæssigt en op brugt på eBay eller reverb.com

Og - er du åben for et dual mono setup?
Uha, ser rigtigt spændende ud. Har jeg aldrig hørt om. Ser dansk produceret ud?? Jeg har i forvejen en Gyraf pre-amp, så det er nærliggende :)

Jeg må holde øjnene åbne. Hvad koster den brugt? Dual mono setup betyder vel to kasser, så ikke sandt? Det lyder dyrere, hehe.
Yes, Goly er nemlig dansk og efterhånden et meget velkendt navn rundt om i verden. Gustav bag Goly har været meget involveret i DIY scenen, sammen med Jacob fra Gyraf.

PQ2 var også et DIY projekt der kunne købes direkte fra Goly, men han har valgt at skære DIY delen fra.

Jeg har set 2 PQ2 til salg inden for de sidste par måneder, begge til omkring 1.000 euro.
Men, det kræver selvfølgelig at du har lidt tålmodighed til at vente på at der dukker en op 🙂

Dual mono behøver ikke være dyrere, men det er mere besværligt at arbejde med, da du jo skal forsøge at matche L/R.

Og, som en sidste kommentar: Du skal nok ikke forvente at du får løftet din lydkvalitet med rigtig mange procent, software er sgu nået ret langt.

Er det en G9 du har fra Gyraf? Hvis det er, så kunne du jo prøve at køre dit mix igennem den, der er i hvert fald nogle rør og trafo lækkerier at hente 🙂

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Jeg vil altså lige slå et slag for software versionen hos Acustica audio

https://www.acustica-audio.com/store/products/purple


Lyder utroligt godt, specielt i de høje frekvenser. Der kan andre algo plugins ikke følge med synes jeg.

Ved godt at det ikke er det du efterspørger, men men…
:)

Nyt svar