Den store bass trap/byg-selv/akustik tråd

Bygning og akustik, lyddæmpning og -isolering, bass traps, monitorplacering, møbler.
Nyt svar
Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Re: Den store bass trap/byg-selv/akustik tråd

Indlæg af Hald »

Jabes skrev: Vil gerne bygge telefonbokse som har en relativ god akustik og lydisolering, men kan simpelthen ikke blive klog på hvilke materialer der skal bruges og vil helst undgå Rockwool (kan se at ingen andre laver telefonbokse med Rockwool).
Altså telefonbokse til at snakke telefon i ligesom i gamle dage? (spørger for at vide hvilken type opgave der skal løses, hvad er succeskriteriet for opgaven.)

Hvorfor vil du undgå rockwool?

Og velkommen til :)
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Holger  
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Rockwool er jo relativt tykt, dvs. måske vil de gerne undgå en for tyk boks.

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Mon ikke det er bokse som i muslingeskalleformede bokse(med indbygget sofa) man kan bruge i åbne kontormiljøer :-)

Medlemsavatar
Holger  
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Måske, men han skrev “lydisolering” og det er der ikke meget af med en åben boks.

Default avatar
GmB
Medlem
Indlæg: 48

Indlæg af GmB »

Hey Holger

Jeg har kigget lidt rundt på de forskellige artikler, men jeg havde lidt svært ved at finde information om hvordan jeg udregner målene til st bygge en quadratic diffuser. Jeg vil gerne bygge en, eller købe en, som ikke koster for mange knapper, som kan tage et sted fra 80 - 4000 Hertz.

Jeg håber at du kan pege mig i den rigtige retning, det ville være en stor hjælp.

Mvh Thomas

Default avatar
GmB
Medlem
Indlæg: 48

Indlæg af GmB »

Jeg har oprettet en ny tråd, da det gik op for mig at mit spørgsmål ikke hører til herinde.

Medlemsavatar
Holger  
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

https://flypaper.soundfly.com/produce/h ... -diffuser/

Jeg tror ikke du finder en QRD der tager noget som helst ned til 80 Hz. Det er typisk mellemtonen og lidt i toppen.

Default avatar
GmB
Medlem
Indlæg: 48

Indlæg af GmB »

Holger skrev: tirs 8. nov 2022 09:14 https://flypaper.soundfly.com/produce/h ... -diffuser/

Jeg tror ikke du finder en QRD der tager noget som helst ned til 80 Hz. Det er typisk mellemtonen og lidt i toppen.
Tak for linket

Nyt svar