Hvor kan man afprøve instrumenter i KBH

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
havdrup
Medlem
Indlæg: 243
Sted: Vallensbæk

Hvor kan man afprøve instrumenter i KBH

Indlæg af havdrup »

I gamle dage tog man ind til 4sound i København for et stort udvalg af instrumenter, som man kunne afprøve.

Hvor er der mulighed for dette nutildags?

For mit vedkommende har et vidst udvalg af de kendte synths og MIDI controllers interesse. Og så et digital klaver (som jeg ved meget lidt om) til en 9-årlig klaverelev der skøjter henover et Gear4Music MK-1.000 electronic keyboard (godt 4 oktaver og må helst ikke være meget større). Jeg tænker det kunne være en løsning med semi vægtede tangenter. Men det skulle afprøves. Hvis I har nogen anbefalinger til et sådant klaver?

Medlemsavatar
KennethA
Medlem
Indlæg: 1732
Sted: Aarhus

Indlæg af KennethA »

Jamen. Det har vi ødelagt for os selv ved at handle i stor stil hos udenlandske, og billigere, forhandlere. Her i blandt Thomann.

Jeg siger ikke der er noget galt med det - det er jo udviklingen - men det får konsekvenser for os selv. Eks. i dette tilfælde.
KennethA

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Enig med Kenneth A. Det har vi selv ødelagt. Branchen selv, producenter og distributører bærer dog også en del af skylden. Og så er det svært at komme udenom, at 4Sound også gjorde livet svært for sig selv….

Elpiano delen kan DigitalPiano nok tage sig af (aka Juhl Sørensen) og ellers er bedste bud nok Borg Sound i Bohrsgade eller Music Key i Søborg.

Mig bekendt, men det er jo heller ikke min by så der kan være andre.

Dbh
Nicolai
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3232
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Borg Sound i Bohrsgade , lige ved den hæslige brune skyskraber, Carlsberg station.
De har mange tangenter og guitarer stående. Gætter på, du kan prøve mange af dem.

Guitarer kan man også prøve inde nær Kgs Nytorv , i Borgergade. De har virkelig mange.
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
havdrup
Medlem
Indlæg: 243
Sted: Vallensbæk

Indlæg af havdrup »

KennethA skrev: tors 3. nov 2022 07:19 Jamen. Det har vi ødelagt for os selv ved at handle i stor stil hos udenlandske, og billigere, forhandlere. Her i blandt Thomann.

Jeg siger ikke der er noget galt med det - det er jo udviklingen - men det får konsekvenser for os selv. Eks. i dette tilfælde.
Ja det var så hyggeligt at besøge Aage/4Sound og se/prøve det gode udvalg. Nu vil jeg prøve forslagene her.

Default avatar
petal
Forum Donator
Indlæg: 457
Sted: Kbh V

Indlæg af petal »

Jeg tænker også umiddelbart at Borg Sound i Carlsberg byen er det bedste bud pt.

Måske er det også værd lige at kigge forbi KMC på Frederiksberg?
https://www.kmcmusik.dk/

Default avatar
Michael Østerz
Forum Donator
Indlæg: 333
Sted: Lyngby RADIO

Indlæg af Michael Østerz »

Yo, Musickey ligger numere på Åboulevarden kbh N

Ja, jeg forstår ikke ideen med Thomann, når man kan få så meget råd og vejledning af den lokale pusher og garanteret en bedre (pakke)pris...men det er jo en gammel snak...🧐

Mvh Ø
Maximum bass - on ALL frequencies!

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Michael Østerz skrev: tors 3. nov 2022 14:52 Ja, jeg forstår ikke ideen med Thomann, når man kan få så meget råd og vejledning af den lokale pusher og garanteret en bedre (pakke)pris...men det er jo en gammel snak...🧐

Mvh Ø
Ja der er for og imod, selvfølgelig er jeg ked af at Tysken tager livet af de danske forhandlere, men jeg tror stadig på at expertise findes rundt i landet, bare ikke i større kæder som 4Sound.

Jeg handler personligt næsten altid med Thomann, jeg er glade for deres priser og deres garanti.

Jeg følte altid at man blev mødt mere af en ekspedient end en der vidste hvad de snakkede om, og den værste slags sælger er dem der lyder som om de ved noget uden at gøre det. Hvilket også betyder at rigtig mange mennesker er blevet oversolgt, det gør Thomann ikke rigtig. At tyskens billedmateriale og lydprøver er så fine, og der er 30 dages returret, gør at jeg ikke finder det farligt at bestille og prøve hvis man er i tvivl.

Så hvis man er i tvivl om et midi keyboard, og man gerne vil købe det nyt, ja så kan man da bestille det hjem.

Jeg læser først meget om et produkt, bruger tid på et relevant forum, ser videoer om det, og føler mig så godt klædt på til at tage en beslutning derfra.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Nyt svar