Logic Pro 10.7.5. update

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 970
Sted: Copenhagen

Logic Pro 10.7.5. update

Indlæg af Morten Bjørn »

Alligevel nogle ret interessante forbedringer fra 10.7.4. til 10.7.5.

https://support.apple.com/da-dk/guide/l ... c3975f/Mac

man kan indspille I ' free tempo' – påstår de ihverfald, deres tempofeatures kan være et mareridt, så jeg er skeptisk

track folder har fået en forbedring

man kan linke til Ableton via 'ableton link'. Det kan blive meget brugbart for mange, så savner jeg at ReWire bliver opdateret eller fornyet, men det sker nok ikke.

man kan importere 32 bits, det gør nok osse nogen glade

og så er stompboxes taget ud af pedal board og kan bruges selvstændigt

+ et par andre ting

Kan det forresten passe at Logic Pro X opdaterede mens jeg arbejdede i et projekt. Kunne ikke gemme eller lave template og hele mit arbejde i 45 min findes ikke længere.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37674
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Der er virkelige mange bug fixes, hvilket jo er rart at se.

Logic har altid kunne importere 32 bit float, men konverterer bare til 24 bit integer ved import.

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 970
Sted: Copenhagen

Indlæg af Morten Bjørn »

Analyze tempo er blevet bedre, man skal ikke lave (særlig mange) workarounds for at få det til at fungere, nu rammer det faktisk på et et–slag.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg er mega begejstret for deres AMP's men deres pedaler er bare ikke særlig inspirerende for mig, men det er fint at man kan nøjes med bare at loade de få man evt vil bruge.

Free tempo vil vise sig om det kan redde en situation engang.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 970
Sted: Copenhagen

Indlæg af Morten Bjørn »

tempo bruger jeg til at lave tempomap i noget tromme–voka–guitar–bas fra øvelokalet. Det eksporterer jeg til Luna som indtil nu har været bedre til at håndtere at jeg rykker i tempoet og glatter det ud uden at det går helt galt. Jeg er ikke den store bassist, han er skredet, så jeg indspiller 40% langsommere på bas uden nogen har kunnet sige de kunne høre det. Osse et gammelt Flemming R. trick til at spille tight.

Gad vide om pedalerne har fået en overhaling? Jeg skal heller ikke bruge dem.

Nyt svar