Like

Kom med forslag til eller stil spørgsmål om selve forummet.
Nyt svar
Default avatar
Telstar
Forum Donator
Indlæg: 354

Like

Indlæg af Telstar »

Kunne være brugbart hvis man kunne like et indlæg. Ligesom på Facebook.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Inden denne version af forummet var der snak om en "+1" funktion, som knap eller en form for tilkendegivelse. Jeg kan ikke huske hvorfor det kun blev ved snakken, men det er muligt at funktionen ikke bare sådan lige er til at aktivere eller tilføje til forummet.
Du kan måske finde gamle tråde om det her i Backstage forum.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

"Thanks" i stedet for +1 eller like er en fin idé, som jeg gerne så implementeret.

Kan se det findes på visse fora, men ved ikke om det er nemt at lave på phpBB. Det er vist ikke noget indbygget, så der skal en udvidelse til.


Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

👍
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Default avatar
Peter F-J
Forum Donator
Indlæg: 187
Sted: København NV

Indlæg af Peter F-J »

+1 på den, jeg har også tit savnet en like funktion fx i stil med FB's funktion :)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg ved ikke hvorfor vi kom væk fra det under V2 af boardet, men i princippet er det en federe ting at se antal "thanks" end antal posts.

En person kan jo shitposte 3576 indlæg, mens en anden kan have bare 150, men af højere kvalitet/hjælpsomhed/gode spørgsmål.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Enig ,.. og jeg kan godt huske der var den snak på et tidspunkt

Muligvis var problemet at man ikke kunne implimentere en "like" funktion ,.. uden samtidig af få en ufrugtbar "dislike" funktion

Jeg husker i hvert fald denne problemstilling fra en eller anden sammenhæng
/Dub

Default avatar
petal
Forum Donator
Indlæg: 457
Sted: Kbh V

Indlæg af petal »

Sidst det blev foreslået var nogle imod, vist nok fordi det ville blive for meget ala "facebook".

Jeg synes nu stadig at et like/+1/thumbs up vil give mening herinde.

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Måske har bekymringen været, at den slags nonverbal kommunikation godt kan blive ret "tom". F.eks. giver Instagram mig i ret høj grad den der sære fornemmelse, fordi det meste af tiden poster folk bare billeder og får varierende antal likes. Men det er sjældent der bliver sagt noget interessant. Det føles fedt lige i det øjeblik man trykker "like" på en ting, men man skal nok ikke overvurdere værdien af det på længere sigt.

På den anden sider bliver man piv-afhængig af de der små dopamin kicks, så måske er det en god måde at holde på brugerne på.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Hvis man kunne begrænse funktionen til det alm. forum og ikke gøgl som After Party fx.

Det plug-in der nævnes længere oppe har desværre nogle problemer og kan ikke bruges her. Men altså ingen principiel modstand herfra, måske hvis det lykkes at finde den rigtige løsning.

Nyt svar