TS til XLR adaptere for at sende ubalanceret lyd til mine højtalere

Live, PA, scenelyd, diskotek, og trådløst udstyr.
Nyt svar
Medlemsavatar
djgamerdude
Forum Donator
Indlæg: 63
Sted: Sebbersund

TS til XLR adaptere for at sende ubalanceret lyd til mine højtalere

Indlæg af djgamerdude »

Hej allesammen

jeg har en xenyx mixer (fx1202), som har to mono udgange. Dem sender jeg til mine Mackie Thump 15 (ikke længere end 7-8 meter max).
Mine kabler er TRS til XLR og det fungerer fint. Er det også muligt at bruge en TS til XLR adapter og et XLR til XLR kabel? Eller mister jeg så noget af signalet? Skal jeg også her bruge en TRS til XLR adapter?

Grunden til at jeg spørger er, at mine TRS til XLR kabler er 5m lange og jeg i forvejen har XLR til XLR kabler som er 7,5 m lange. Og så tænkte jeg, at hvis jeg køber to adaptere, kan jeg også bruge de 7,5 lange kabler når jeg optræder. :-)
"Disco! Disco!" - The Zohan

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

TRS til XLR med mono signal giver mulighed for at køre balanceret.
Hvis Tip og Ring i jack stikket er luset sammen, er du ubalanceret, og så vil det være det samme som et TS jack. Lusen kan selvfølgelig også sidde i XLR stikket, det gør ikke nogen forskel hvor lusen sidder..

TS til XLR giver ikke mulighed for at køre balanceret.

Medlemsavatar
amolin
Medlem
Indlæg: 1030

Indlæg af amolin »

Christoffer I. N. skrev: søn 23. okt 2022 17:34 TRS til XLR med mono signal giver mulighed for at køre balanceret.
Ikke når mixeren har ubalancerede udgange ;)

Så for at besvare det originale spørgsmål: Nej, det vil ikke gøre nogen forskel, fordi din mixer har ubalancerede udgange.
- Anders
Facebook: [url]http://www.facebook.com/amdrl[/url]
Mit studie: [url]http://beatthemic.com[/url]

Medlemsavatar
djgamerdude
Forum Donator
Indlæg: 63
Sted: Sebbersund

Indlæg af djgamerdude »

Tak for svar, gutter.

Så kan jeg nemlig få sendt min ordre afsted til thomann med en masse spændende dipedutter, som jeg bare SKAL have!!! :dollargrin:
"Disco! Disco!" - The Zohan

Nyt svar