Sær forsinkelse ved indspilning i Logic

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
kontrolrummet
Medlem
Indlæg: 86
Sted: Vallekilde

Sær forsinkelse ved indspilning i Logic

Indlæg af kontrolrummet »

Jeg oplever en sær ting ved et enkelt logic-projekt. Midi, USB og Audio optagelse er ekstremt forsinket. Jeg oplever ikke dette i nogen andre projekter, kun den ene her. Jeg har undervejs i dette projekt været vidt omkring, fx div flexmodes med trommeeditering. Buffersize står som vanligt, ved sgu ikke hvad det kan være?
Jeg kan selvfølgelig bounce samtlige audiospor og åbne et nyt projekt, men.... Måske er der En der kender knappen?
Vh Simon

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Er der nogen plugins i dette projekt?
En gammel faselineær EQ eller multibånds limiter, eller andre plugins der skaber betydelig latency (på grund af plugin delay compensation)?
Plugins med stor FFT size, kunne være Unfiltered Audio SpecOps, div. fra GRM Tools, osv...?

Logic har vist nok en "constrain plugin delay compensation" knap, mener knappen ligner et ur. Det kan være du lige skal google den funktion inden du evt. trykker på knappen, jeg har ikke været i Logic siden v7 eller deromkring..

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Har du noget lineær fase plug-in kørende eller andet med ekstrem lang latency?

Hvad sker der hvis du sætter low latency mode op?

Har du prøvet at kigge på de enkelte spor samt busser og masterens samlede latency (rapporteres når du svæver over sporet)?

Medlemsavatar
kontrolrummet
Medlem
Indlæg: 86
Sted: Vallekilde

Indlæg af kontrolrummet »

Tak. Jeg har slukket for alle bus-effekter. AU instruments stadig aktive. Ingen forskel. Low Latency, hvad er det helt præcist? Buffer på 128 igennem et RME 802 lydkort - Plejer at virke. Og Hvordan svæver man over sporet? (Lyder lækkert)

Medlemsavatar
kontrolrummet
Medlem
Indlæg: 86
Sted: Vallekilde

Indlæg af kontrolrummet »

Når jeg åbner projektet op er det i sync på AU Inst. Efter at trykke play er det ude af Sync?

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Lyder lidt specielt!

Low Latency mode er består af en værdi du sætter i en menu, samt en knap til at aktivere funktionen. Plug-ins over denne værdi i latency slås fra når du aktiverer tilstanden.
https://support.apple.com/en-us/HT207527

Praktisk hvis du ikke gider og gå på jagt efter plug-ins og tænder og slukke en masse ting, bare fordi du lige skal bruge lav latency.

Svæve = hover, dvs. hold musens cursor stille over et spors plug-in, som vist her:
Screen Shot 2022-10-03 at 21.15.15.png
Screen Shot 2022-10-03 at 21.15.15.png (270.43 KiB) Vist 638 gange
Her et lineær fase plug-in som tilføjer en del latency.

Nyt svar