Aktie-tråden

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Sted: Kbh

Re: Aktie-tråden

Indlæg af K-Bee »

Meget tankevækkende! Interessant at et såkaldt junior board klarer sig bedre end garvede investorer. Godt gået :)

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

K-Bee skrev: man 3. okt 2022 09:48 Meget tankevækkende! Interessant at et såkaldt junior board klarer sig bedre end garvede investorer. Godt gået :)
Horisonten er alt for kort til at det giver mening at sammenligne. Kig på hvordan det er gået efter en bakke og en dal i c25, hvis man vil vide hvem der er bedst over tid. fx fem år tilbage. Det ville også være interessant at se et par af index'ene til sammenligning.
--
Robert

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

K-Bee skrev: man 3. okt 2022 09:48 Meget tankevækkende! Interessant at et såkaldt junior board klarer sig bedre end garvede investorer. Godt gået :)
Tja. Hvis de ikke har overskud, havde de, nu, klaret sig bedre hvis de havde set stemningen og minimeret deres portefølje. Man kunne så købe igen når man ser Tyskland spytte milliarder i industrien.
Man kan spørge sig selv.- Hvorfor skaber det øjeblikkelig fremgang når Tyskland spytter penge ud til arbejdspladser og virksomheder ?
Men en negativ stemning når GB varsler lettelser af selskabsskatten og skattelettelser i toppen ?

Tror finansverdenen ikke selv på dynamikken ved selskabsskat lettelser og skattelettelser i toppen ?

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

Pastorius skrev: tirs 4. okt 2022 08:09
Horisonten er alt for kort til at det giver mening at sammenligne. Kig på hvordan det er gået efter en bakke og en dal i c25, hvis man vil vide hvem der er bedst over tid. fx fem år tilbage. Det ville også være interessant at se et par af index'ene til sammenligning.
Jeg kiggede kun overfladisk og analyserede ikke nærmere. Jeg tænker ikke man kan kan kigge fem år tilbage da da junior boardet blev stiftet i 2021, Samtidig må man skønne at dets medlemmer ikke har så lange investorkarrierer uden for dette board da i er i aldersgruppen 18-25 år.

At man så kunne have dannet et board tidligere, er så en anden historie. Særligt under Corona kunne det være interessant at se hvordan et givet junior board ville have klaret sig i forhold til de garvede investorer.

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

K-Bee skrev: tirs 4. okt 2022 11:18
Pastorius skrev: tirs 4. okt 2022 08:09
Jeg kiggede kun overfladisk og analyserede ikke nærmere. Jeg tænker ikke man kan kan kigge fem år tilbage da da junior boardet blev stiftet i 2021, Samtidig må man skønne at dets medlemmer ikke har så lange investorkarrierer uden for dette board da i er i aldersgruppen 18-25 år.

At man så kunne have dannet et board tidligere, er så en anden historie. Særligt under Corona kunne det være interessant at se hvordan et givet junior board ville have klaret sig i forhold til de garvede investorer.
Nej, det var mere en generel betragtning. Juniorboardet er ikke noget godt sammenligningsgrundlag. Man kunne forestille sig at unge mennesker var lidt mere risikovillige, og så skal der ikke ret meget held/uheld til at vende billedet på en kort periode. Jeg har også slået alle de profesionelle i samme periode, men jeg bilder mig ikke ind at jeg over tid er dygtigere end dem.

Rettelse: jeg har ikke slået Lau Svendsen i år, men de andre har jeg.
Sidste år slog jeg dem, markedet og mine pensionskasser stort.
--
Robert

Medlemsavatar
raoul
Medlem

Indlæg af raoul »

Jeg købte for 5k eth/btc.
wish me luck - om fem år.....
-

Nyt svar