Højtalere til orgel

Live, PA, scenelyd, diskotek, og trådløst udstyr.
Nyt svar
Medlemsavatar
soduno
Medlem
Indlæg: 794
Sted: Denmark - Copenhagen

Højtalere til orgel

Indlæg af soduno »

Jeg har i lang tid spillet på et Clavia Nord C1 som faktisk efter min mening stadig lyder ret godt d.d.
Men er træt af pa, og den dåselyd der kommer ud af de monitors der typisk bliver stillet til rådighed på diverse scener.

Måske er det også fordi jeg savner den kontante feedback (percussion tonen), som bliver noget anderledes når det hele bliver
manipuleret igennem et større pa.

Derfor prøver jeg at finde et setup der er til at slæbe på - dvs. det skal ikke være et leslie setup, måske nærmere et guitar-amp system. Hvad synes i; har i nogle setup's i kan anbefale, eller har erfaring med?

Har kigget lidt på Orange amps og self. fender combos. Men synes den er svært - der er så mange gode amps jeg sikkert ikke har hørt endnu. Er vintage måske endnu bedre? :)
James May:
"Look, i can't dummy it down to your level because I am scared of hights"

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 969
Sted: Copenhagen

Indlæg af Morten Bjørn »

For den rene lyd kunne QSC K10 eller K12 være noget,

hvis du vil have amp lyd oveni, så findes det efterhånden i pedalstørrelse, osse i stereo, eksempelvis Strymon Iridium

Ved ikke om det kunne være noget, men det vejer jo ikke meget.

Medlemsavatar
Jens Ledet
Forum Donator
Indlæg: 2402
Sted: Århus

Indlæg af Jens Ledet »

Nu ved jeg ikke hvilke scener du er vant til..
Men en ting der kunne løse en del af dit problem med dåselyd ville måske være a bede om at have et stereo send, altså 2 kasser i stereo, ikke bare 2 kasser linked.
Tit er summeringen til mono årsagen til at keyboards lyder skidt i monitorkasser
Mvh Jens
Nu med en otari mtr 90 i studiet :-)

Default avatar
EmilEmil
Medlem
Indlæg: 391
Sted: 2200

Indlæg af EmilEmil »

jeg er sikker på at du ikke går helt galt i byen med en blues junior... Men sørg lige for at købe et stativ så du kan vinkle den mod dit eget hovede.
Kan være virkeligt irriterende for en lydtekniker der forsøger at holde styr på en orgelbasker der bliver ved og ved med at skrue op for sin forstærker fordi den spiller ind mellem hans ben... skulle jeg hilse at sige!

Nyt svar