20 år gammel musik, inspireret af Beck/Cardigans/Sparklehorse osv.

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

20 år gammel musik, inspireret af Beck/Cardigans/Sparklehorse osv.

Indlæg af the19thbear »

En gang, i år 2002-2004, lavede jeg musik, på mit teenageværelse (som var propfyldt med instrumenter).
Det er nu endelig kommet på spotify, mest af alt for hyggens skyld.
Synes helt klart stadig det kan noget.
Alle tjenester:
https://share.amuse.io/IvaxpHp7LNUc
spotify:



:)

EDIT: har sat et hovedlink ind, som leder til forskellige streaming tjenester.
Senest rettet af the19thbear fre 19. aug 2022 17:28, rettet i alt 2 gange.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Jeg mødes af det her "no-go" ,.. desværre

Jeg gider ikke signe op ,.. eller gi dem nogen som helst form for oplysninger :wink:

nogo.JPG
nogo.JPG (48.59 KiB) Vist 1190 gange
/Dub

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Jeg adder lige nogle andre platform links i min post ovenover :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hvis du undlader url tags burde spotify embeddes helt fint. Folk der ikke er Spotify brugere kan vist streame 30 sekunder.

Medlemsavatar
ALTF4
Medlem
Indlæg: 307

Indlæg af ALTF4 »

DUBTEMPLE skrev: fre 19. aug 2022 16:59 Jeg mødes af det her "no-go" ,.. desværre

Jeg gider ikke signe op ,.. eller gi dem nogen som helst form for oplysninger :wink:
Ja, hvorfor støtte sine musik kollegaer, så de kan få penge for deres streams?

Hvor lytter du til musik henne normalt? Youtube og Soundcloud?

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

ALTF4 skrev: fre 19. aug 2022 17:06
DUBTEMPLE skrev: fre 19. aug 2022 16:59 Jeg mødes af det her "no-go" ,.. desværre

Jeg gider ikke signe op ,.. eller gi dem nogen som helst form for oplysninger :wink:
Ja, hvorfor støtte sine musik kollegaer, så de kan få penge for deres streams?

Hvor lytter du til musik henne normalt? Youtube og Soundcloud?
Yep ,.. og det er jeg ikke iøvrigt ikke flov over :wink:
/Dub

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

har nu sat spotify ind, uden embed.
Jeg er ligeglad hvad jeres lyttevaner er, og om i vil støtte spotify eller ej. BARE LYT FOR SATAAAAAHN!

Møs :-*

:)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

the19thbear skrev: fre 19. aug 2022 17:28 har nu sat spotify ind, uden embed.
Jeg er ligeglad hvad jeres lyttevaner er, og om i vil støtte spotify eller ej. BARE LYT FOR SATAAAAAHN!

Møs :-*

:)
Takker ,.. yep ,.. lad os ikke afspore :lol:

(vender tilbage senere)
/Dub

Medlemsavatar
ALTF4
Medlem
Indlæg: 307

Indlæg af ALTF4 »

DUBTEMPLE skrev: fre 19. aug 2022 17:55
the19thbear skrev: fre 19. aug 2022 17:28 har nu sat spotify ind, uden embed.
Jeg er ligeglad hvad jeres lyttevaner er, og om i vil støtte spotify eller ej. BARE LYT FOR SATAAAAAHN!

Møs :-*

:)
Takker ,.. yep ,.. lad os ikke afspore :lol:

(vender tilbage senere)
UID: 31wjw74coxxxvzfhqfnv5k45pc4m
PW: Diller69420

Så slipper du for at give oplysninger - gratis at lytte med reklamer. Gå ind under konto, og der ligger 3md gratis prøveperiode på premium uden reklamer og venter.

Brug det hvis du kan.

@op - jeg lytter når jeg er hjemme!

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Så fik jeg lyttet ,... ultra god og behagelig musik ,... man efterlades glad og uden behov for at slå nogen :)

Set Sail er min favorite ,... er det noget bagvendt der ligger lidt nede og ulmer ?

:thumbup: :thumbup: :thumbup:
/Dub

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

DUBTEMPLE skrev: fre 19. aug 2022 19:45 Så fik jeg lyttet ,... ultra god og behagelig musik ,... man efterlades glad og uden behov for at slå nogen :)

Set Sail er min favorite ,... er det noget bagvendt der ligger lidt nede og ulmer ?

:thumbup: :thumbup: :thumbup:
Hahaha, hvis det var en vare der var til salg, ville jeg ha en "anbefalet af dubtemple "man efterlades glad og uden behov for at slå nogen". Klasse :)
Ej men tak for ordene:) My name blev faktisk spillet et par gange på det elektriske barometer (du ved, det alle emo-cutterne hørt den gang i start 00erne).

Der ligger en del ting og ulmer bagved her og der. Det er en gammel roland sh1000 (fra 1973!) som laver noget sample and hold på noget støj etc. Set sail slutter med at jeg hiver strømstikket ud på en anden diy modular synth jeg havde den gang. Derfor ender nummeret med et "pop". Det synes jeg var meget sjovt (og synes jeg stadig i dag). Havde altid en nogle elementer i mine numre, der kørte line ind i en mic preamp på en mixer og overstyrede fælt/ting optaget på spolebånd, som jeg stoppede med hænderne under optagelse samt sample/hold ting på synth, så det hele "blævrede" og blev mere drømmende.

Det var nu fedt at være 20 år og bare kunne lave musik konstant :) Når jeg ikke var sammen med venner, var det det eneste jeg lavede den gang. Nu laver jeg det professionelt og orker næsten ikke at lave noget musik i min fritid :) Skørt som det vender.

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

:thumbup: :thumbup:

God musik

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Tak tak :)

Medlemsavatar
ALTF4
Medlem
Indlæg: 307

Indlæg af ALTF4 »

Dejlig chillet. Er enig med Dubtemple at "Set Sail" er det nummer, der står skarpest.
"Nothing at all" er nok det nummer, jeg bedst kan lide - jeg syntes dog, at lydbilledet mangler lidt (jeg kan så godt lide trommer og percussion).

Jeg fornemmer lidt inspiration fra den svenske, melankolske pop lyd, der var godt fremme på det tidspunkt?

Fed lyd på optagelserne - jeg ville ønske, at jeg kunne have indspillet mine vokalister og musikere så fint dengang.

Tak for musikken.

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Tusind tak for ordene:)
Jeg synes personligt at Set Sail og My Name er de bedste.
Mine inspirationskilder den gang var rigtig meget sparklehorse, men også ubevidst Nina Persson (med hendes A Camp plade, altså hende fra cardigans) og så også lidt sophia zelmani, som også var svensk. Og selvfølgelig Cardigans. Så ja, du har nok ret i at der er en del svensk lyd i.

Og tak for ros med optagelserne.
Jeg er selv overrasket over hvor godt det lyder i dag.
Det var inden jeg havde gået på kons eller noget, så alt jeg vidste om lydteknik, var noget jeg lærte mig selv. (gik senere på lydtek linjen på rytm kons).

Mest af alt, synes jeg fint at det her illustrerer at jeg aldrig mere behøver bekymre mig om at købe "den nyeste eq" eller comp.Alt det her er lavet med 20 år gamle plugins. Jeg har dog masteret det for et par måneder siden, med nyere plugins. Der er helt sikkert sket meget godt siden, på plugin fronten og det er langt hurtigere at få ting til at lyde rigtigt nu. Men alligevel. Man kunne stadig lave fine ting den gang med gamle sløve convertere og "retro" plugins.

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Lyder meget godt, især en god lyd på instrumenterne når man tænker på hvor længe siden det er du har lavet det i dit soveværelse?!
Jeg sad her den anden dag og lyttede lidt Kings of convenience, fordi jeg tænkte hvor er det nu Erlend Øye kommer fra? (jeg havde glemt det)
Set Sail giver lidt samme stemning som Kings of convenience :-)

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Ja, der var flere den gang som sagde at jeg skulle lytte til Kings of convenience, fordi det mindede dem om min musik. Jeg er dog ikke selv inspireret af dem. De kom frem lige et par år senere.
Tak for ros:) alt er indspillet af mig (og spillet af mig), på mit drengeværelse, som heldigvis havde trommesæt, klaver, orgler og synths.
:)

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Hvis dit er fra 2002-2004, så havde Kings of con… udgivet et album før ;-) (2001)
Og singler i 1999

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Ah ok. Jeg havde bare ikke hørt om dem før :) Hørte først om det efter.

Nyt svar