Nogen der har skiftet til win11?

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Nogen der har skiftet til win11?

Indlæg af lakris »

Er der nogen der har skiftet til windows 11?

Jeg overvejer at prøve på en laptop, for at se hvordan det er

Hvis du/i har og har opdaget noget man skal være obs på?
DAWs, plugins, antivirus, programmer osv. der ikke er understøttet

pft!

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg har Windows 11 som virtuel maskine på min MacBook Pro M1, men jeg bruger det ikke til audio. Ret mange af vores computere på arbejdet er efterhånden på Windows 11 som ser ud til at kører fint efterhånden. Men drivere og specielle programmer kan godt have udfordringer.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Jeg kører win11 med reaper og en del forskellige plugins. Alt virker hos mig.
Win11 er et rigtig godt hop frem i brugervenlighed. Jeg har længe svoret til macos (og gør det stadig), men win11 er næsten lige så dejligt at arbejde i. Langt mere behageligt end win10.
Win xp var mit yndlingsOS nogensinde, til PC, men tror win11 kommer op på siden af win xp.

:)

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Nogen der har upgradet direkte fra Windows 10 til 11?

Orker næsten ikke at køre et clean install når tiden kommer dertil, og synes der er forbavsende få meldinger om issues ved upgrade.

Medlemsavatar
jkspost
Medlem
Indlæg: 329
Sted: København

Indlæg af jkspost »

Jeg må sige at jeg savner min Hackintosh når der kommer til at arbejde med AUDIO/Midi og aggragering af flere lydkort - Bevares det fungere da nogelunde for mig under Windows11, men audio og måden devices håndteres på har ikke ændret sig. Så det er ligeså ringe som det plejer at være hvad det angår. :-D

På visse områder er GUI et tilbageskridt - heldigvis kan højrekliks-menuer fixes via regedit.
https://www.pcgamer.com/windows-11-cont ... ght-click/

Taskbar er mindre tilpasningsvenlig og der findes stadig gamle dialog bokse fra windows 3.11 under hjelmen! :shock:
Så det er lidt af et bastard OS og jeg ser dybest set ingen grund til dets eksistens :lol:

Med det sagt har jeg dog ikke oplevet noget lyd relateret software/plugins der ikke virker, så her holder MS stadig fanen højt med kompatibiliteten.
(Medmindre du insistere på at installere det på en lidt ældre PC uden TPM 1.2 Det skulle dog kunne lade sig gøre med lidt fiflen)

Default avatar
Peter F-J
Forum Donator
Indlæg: 187
Sted: København NV

Indlæg af Peter F-J »

Jeg har to maskiner der kører på win11. Den ene præinstalleret med skidtet, den anden opgraderet fra win10. Begge dele kører helt og aldeles fremragende og problemfrit

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Jeg har læst om hvad Windows 11 har i forhold til Windows 10, og ingen af tingene virker relevante, så jeg bliver ved 10 indtil de tvinger mig. Og det gør de jo før eller siden.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Hvis man upgrader fra win10 til 11 kan man downgrade de første 10-14 dage mener jeg, det gjorde vi en del i starten, det tager kun få minutter. Hvilket også må betyde at ændringerne er minimale.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Tak for svar :-)

Jeg har oprettet et install medie på usb, og har valgt at den ikke skal gemme gamle filer.
Men den nævnte alligevel en Windows.old mappe, så man kan nok revert selvom det ikke er upgrade via Windows selv?!

Pt er det kun en laptop med Ableton Live, Traktor 3, GameBase64, VSCode, Blender osv. måske Cubase 12 - der skal køre på den - så jeg håber på det bedste

Det er en anden sag med den stationære.
Jeg bruger et program der hedder Substance Painter 2018, spg er om det er kompatibelt(det kan ikke updates medmindre men køber mdl. subscription og får v 2022)
Edit: jeg er ikke endt med win11 Pro efter upgrade fra win10 Pro, jeg brugte selvfølgelig heller ikke upgrade “knappen” i Windows :-(

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Jeg ville gætte på at substance painter er kompatibelt.
Men hvis du ikke har en aktiv subscription, ved jeg til gengæld ikke om du får lov at installere det.
Jeg er selv ret spændt på hvad der sker, når min subscription på Steam udløber om et halvt års tid. (Normalt siger jeg komplet nej til subscription software.)
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Joachip skrev: ons 31. aug 2022 10:29 Jeg ville gætte på at substance painter er kompatibelt.
Men hvis du ikke har en aktiv subscription, ved jeg til gengæld ikke om du får lov at installere det.
Jeg er selv ret spændt på hvad der sker, når min subscription på Steam udløber om et halvt års tid. (Normalt siger jeg komplet nej til subscription software.)
Jeg købte programmet(fik tilbud vedr. perpetual license) da de skiftede v fra 2018 - jeg var kunde længe. Så min licens burde være forever

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Peter F-J skrev: tirs 30. aug 2022 17:25 Jeg har to maskiner der kører på win11. Den ene præinstalleret med skidtet, den anden opgraderet fra win10. Begge dele kører helt og aldeles fremragende og problemfrit
Fedt! :)

Nyt svar