Server shutdown i nat

Kom med forslag til eller stil spørgsmål om selve forummet.
Nyt svar
Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Server shutdown i nat

Indlæg af Hippo »

Her til morgen, d. 27/1 vågnede vi op til en server som var lukket ned. Et eller andet er sket i løbet af natten, og jeg er ved at trawle logfiler igennem for at blive klogere på det - men helt generelt er sådan et "dirty shutdown" aldrig godt for noget som helst, så hvis i bemærker et eller andet ved forum'et som opfører sig specielt, må i meget gerne sige til ..

/Rune/
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

@Hippo

Ved ikke om det er relevant men, oplevede flere gange igår eftermiddags/aften at jeg fik timeout når jeg brugte søgefunktioner . Hvor den bare kom op med “siden kan ikke vises”

Og når man så trykkede opdater virkede ringene igen

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10301
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Hvis jeg ændrer mit pw, vil det gamle da stadig residere nogensteds på serveren? :-)

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

Jenkins skrev: tors 27. jan 2022 10:02 @Hippo

Ved ikke om det er relevant men, oplevede flere gange igår eftermiddags/aften at jeg fik timeout når jeg brugte søgefunktioner . Hvor den bare kom op med “siden kan ikke vises”

Og når man så trykkede opdater virkede ringene igen
Det er ganske relevant!

Det sidste jeg kunne se i log-filerne, var at en eller anden åndsvag crawler-bot lavede en stor søgning - hvilket tilfældigvis ramte ind i det tidspunkt om natten hvor vi laver backup af alle SQL databaserne. Hvis man nu tænker over de issues der har været med søgning her på sitet på det seneste, så kunne måske antyde sammenhæng mellem tingene ..

Jeg kigger på sagen! Tak for info ..
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

Mike-air skrev: tors 27. jan 2022 10:44 Hvis jeg ændrer mit pw, vil det gamle da stadig residere nogensteds på serveren? :-)
Altså - det jo aldrig dit password der er gemt, men en (salted) hash af dit password. Dette står selvfølgelig i databasen - og backups af denne.
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10301
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Hippo skrev: tors 27. jan 2022 10:54
Mike-air skrev: tors 27. jan 2022 10:44 Hvis jeg ændrer mit pw, vil det gamle da stadig residere nogensteds på serveren? :-)
Altså - det jo aldrig dit password der er gemt, men en (salted) hash af dit password. Dette står selvfølgelig i databasen - og backups af denne.
Ja okay. Super 👍

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37674
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Kan det være relateret til ændringen af søgefunktion for nylig?

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

Holger skrev: tors 27. jan 2022 12:14 Kan det være relateret til ændringen af søgefunktion for nylig?
Jeg ændrede den kun på test-boardet; ikke på "live" lydmaskinen .. men dét at der har været mystik omkring søgningen, altså - at den ikke finder åbenlyse ting - samt at serveren crashede under en søgning .. well - det giver da trods alt en idé om hvor man skal starte med at lede ..
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37674
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

-
Ny event i morges, ligner noget relateret til UPS, som vi eksperimenterer med.

Derfor har der lige været et en håndfuld timer med nedetid.

Oppe igen. Vi holder øje, men regner ikke med det gentager sig.

Nyt svar