Bluetooth og kablede højtalere

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
soduno
Medlem
Indlæg: 794
Sted: Denmark - Copenhagen

Bluetooth og kablede højtalere

Indlæg af soduno »

Jeg har her for nyligt købt en del nye højtalere, både bluetooth og kablet.
Nu vil jeg gerne kunne afspille alle højtalere fra samme computer - dvs. jeg har lavet et aggregate output lydenhed på min mac.
Næste udfordring er så delay pga. bluetooth. Hvis jeg laver et multi output, så kommer der fin lyd - men med ca. 1 sekund delay (har valgt drift correction og clock). Hvis jeg derimod laver et aggregate output, så er det kun en af højtaler-sæt der kommer lyd ud af, dvs. begge sæt spiller ikke samtidigt.

Her er der kun lyd i en de markerede checkboxes:
Billede

Her er der delay mellem 1 og 2. højtalersæt dog spiller 1+2 sæt samtidigt:
Billede

Edit: Så vidt jeg kan forstå er aggregate mere til at forbinde flere lydkort frem for flere højtalere.
Så er det "bare" delay der er udfordringen :shock:
James May:
"Look, i can't dummy it down to your level because I am scared of hights"

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg tvivler på at du kommer rundt om den udfordring sådan lige, jeg bruger aldrig Bluetooth til højttalere, derimod en Airport express med minijack ud, så kan den kører airplay.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
soduno
Medlem
Indlæg: 794
Sted: Denmark - Copenhagen

Indlæg af soduno »

Hald skrev: søn 21. aug 2022 17:15 Jeg tvivler på at du kommer rundt om den udfordring sådan lige, jeg bruger aldrig Bluetooth til højttalere, derimod en Airport express med minijack ud, så kan den kører airplay.
Det var lidt det jeg frygtede. Kan være jeg må overgi mig til kablede højtalere, i hvert fald hvis det er et mix.
Men blot en tanke: Er der ikke en måde hvor i man kan forsinke de forskellige devices?
James May:
"Look, i can't dummy it down to your level because I am scared of hights"

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Det ved jeg desværre ikke, alt trådløs lyd og delay er lidt noget skrammel. Apple og Sonos var de første der lykkedes ordentlig med det.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Bluetooth er altid lossy encoded on the fly (realtime).

Så du slipper ikke for både kvalitetstab og latency med Bluetooth.

Nyt svar