Pourquoi

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
stig-b
Forum Donator
Indlæg: 494
Sted: Fyn

Pourquoi

Indlæg af stig-b »

Jeg er igang med, at lægge sidste hånd på musikken til det sidste nummer som skal med på LP-pladen jeg arbejder med. "Pourquoi"
Guitar sporene er Que- spor (får de rigtige spor en af de nærmeste dage :)
Vokalen er ligeledes blot et que-spor - Skal i Sweet Silence i næste måned og lave det sidste vokalarbejde. Så er 4 års arbejde ved at være ved sin afslutning og det hele kan masteres færdig og sendes til produktion. :)
Vh. Stig


Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Hyggeligt. :)

En lille ting: Jeg tror det ville være godt med lidt kompressor på vokalen, for når man har vinduerne åbne her i hedebølgen, så drukner nogen af ordene i larmen ude fra gaden. Og det samme kunne sikkert også ske for folk der ikke har gode højttalere.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Gothi
Forum Donator
Indlæg: 344

Indlæg af Gothi »

Stig, min, Stig. Du skuffer aldrig. Du ved allerede hvordan jeg har det med din visker-programmering. Tip top, igen. Hvad arrangementet angår, så var der en gang det her danske band, der hed “Laid Back” , Sunshine Raggae og alt det der. Du gør deres valg af navn til skamme; de har ingen ide om hvad laid back betyder før de har hørt Stig. Din tilbageholdte og nogle gange hviskende stemme smelter fuldstændig sammen med dette laid back for arrangement. Og så lyder det hele så Dansk på den fredeligste måde man kender Danmark. Og retro-Danmark for mig. Som en luksusudgave af Olsen Banden, hvor de blot sidder i Spanien og er sluppet afsted med millionerne.Jeg kunne gå i flere detaljer, men ville ende med en roman. Jeg er en fan, Stig. For pokker, kunne jeg bare få mig selv derned, kunne jeg sælge det til forældre, der har børn med tung ADHD. Jeg ved det er en hyper-flot kritik jeg giver, men jeg håber du tror mig, når jeg skriver det.

Frejas Fred
Gothi

Medlemsavatar
stig-b
Forum Donator
Indlæg: 494
Sted: Fyn

Indlæg af stig-b »

Tak for dine ord Gothi..
Jeg kan kun føle glæde ved at nummeret og arrangementet har den indvirkning hos dig - så rammer det jo netop det som jeg har arbejdet på at opnå :) - Laid Back følelse (Jeg lyttede selv en del til dem ;) )
Jeg har sendt nummeret til den guitarist der skal lægge guitar på ( Thomas Maintz) og venter i spænding på hvad Thomas input til helheden vil være - Jeg er ret sikker på at den "Laid Back" stil vil være noget han kan bidrage ind i.
Vi skal som skrevet, i "Sweet Silence" næste måned og lave vokaler, Susanne Ørum og jeg, og så er det ved at være færdigt.
Igen Gothi; Tak for dine meget rosende ord, og dine forklaringer, dem tager jeg til mig.
Venligst
Stig :)

Medlemsavatar
stig-b
Forum Donator
Indlæg: 494
Sted: Fyn

Indlæg af stig-b »

Nu har jeg fået guitar-spor fra Thomas Maintz og er ved at lægge dem på plads . den her udgave er med nylonguitar, - der er også nogle jazz-guitar spor jeg arbejder videre med. :)
det skrider fremad.

Medlemsavatar
Gothi
Forum Donator
Indlæg: 344

Indlæg af Gothi »

Jeg må være af den ringeste kritikerskole i byen, men for mig er det bare vidunderlig sammensmeltning i laid back feel igen. Det er så fedt allerede som det er. Jeg er så benovet. Når Holger pudser det hele af, kommer det hele nok en smule mere up front, men stadig, sammensmeltet og blødt at høre på. Men det fungerer helt fint for mig as is. I love it. Du er en jazz-mester i min bog. En der i høj grad kan udnytte jazzens chill potentialer. For fanden, Stig, hvad kan jeg sige, der ikke lyder som om jeg har taget syre før jeg tog en lytter? Flot labor of love, duke.

Medlemsavatar
stig-b
Forum Donator
Indlæg: 494
Sted: Fyn

Indlæg af stig-b »

Gothi skrev: fre 26. aug 2022 13:32 Jeg må være af den ringeste kritikerskole i byen, men for mig er det bare vidunderlig sammensmeltning i laid back feel igen. Det er så fedt allerede som det er. Jeg er så benovet. Når Holger pudser det hele af, kommer det hele nok en smule mere up front, men stadig, sammensmeltet og blødt at høre på. Men det fungerer helt fint for mig as is. I love it. Du er en jazz-mester i min bog. En der i høj grad kan udnytte jazzens chill potentialer. For fanden, Stig, hvad kan jeg sige, der ikke lyder som om jeg har taget syre før jeg tog en lytter? Flot labor of love, duke.
Tak igen for de fine ord, Gothi..
Nu er hele mit LP projekt en sammensmelltning af forskellige dygtige musikere og deres personlige fortolkning af min musik.
- Det er synergien i det hele der gør resultatet, mere end det er min egen fortjeneste. Nu er det "Pourquoi" der er i centrum lige pt., men det er samme tankegang der ligger bag alle numrene på udgivelsen - et håb om at få andre musikeres aftryk, og forstå at bruge deres input. At give dem plads uden forudfattede ideer om hvad jeg selv vil - Jeg har en grund ide som udgangspunkt, men er mange gange blevet overrasket over det De har leveret, noget jeg ikke selv kunne have tænkt og har så ændret i mine tanker for at forme numrene til de tanker musikerne har budt ind med...
Det er en anden måde at lave musik på, end den jeg er vokset op med - men for pokker; den er spændende.
Så for dit eget vedkommende, Gothi.., du kan sikkert også finde det som er dit udtryk, og så give gas ;)
Vh. Stig :)

NB: Holger er en mester i blød og flot lyd, og en lige så vigtig del for at få helheden på pladen :)

Medlemsavatar
Gothi
Forum Donator
Indlæg: 344

Indlæg af Gothi »

Hej Stig. Forstået og held og lykke med det. Jeg har såmen mit eget udtryk og giver den gas, men kan slet ikke komme derned på jorden hvor du er. Jeg er i Folkvang, Midgaard, Valhalla eller Hel med min guitarist og vores Electro Folk. Det kan sit, men ikke i dit chill format. Jeg er bare en klassisk komponist på pagan afveje. Ikke sådan et vidunder indenfor min genre, som i øvrigt er meget meget niche.



Musikalske Hilsner
Gothi

Medlemsavatar
stig-b
Forum Donator
Indlæg: 494
Sted: Fyn

Indlæg af stig-b »

Så er den klar til at få lagt vokaler på :)


Medlemsavatar
Gothi
Forum Donator
Indlæg: 344

Indlæg af Gothi »

Altså der skal kor på?

Medlemsavatar
stig-b
Forum Donator
Indlæg: 494
Sted: Fyn

Indlæg af stig-b »

Hej Gothi...
Der skal først og fremmest laves lead-vokal - den som ligger nu er blot et que-spor..
Hvad der evt. skal laves af kor ligger i hænderne på Susanne Ørum (hun er vokal-producer på hele udgivelsen) og det er hendes ideer der bestemmer hvad der skal på af korstemmer.. Vi skal i Sweet Silence og lave det i næste måned.
Jeg har hørt på det du lagde op af din musik.. Det er en verden jeg ikke har den fjerneste ide om, men for mig lyder det velproduceret Det er vist det eneste jeg kan sige noget om ;) - Keep up the good work :)
Vh. Stig.

Medlemsavatar
Gothi
Forum Donator
Indlæg: 344

Indlæg af Gothi »

Taaaak, Stig. Meget niche, so no wonder. For middelalderfreaks, asa-troende og rollespillere.

Tænk jeg troede da, at vokalen allerede sad der. Det bliver da spændende hvis du synes den kan blive endnu bedre. Troede kun det var kor der manglede. Cool. Jeg hænger ud i nærheden og vil følge fremskridtet. Det er i sådanne tilfælde jeg bliver glad for at være lidt skolet i både klassisk og jazz. Det udvidede min smag og åbenhed i sin tid, og derfor kan jeg tune helt ind til benet, når jeg hører jazz som dit. Det bar’ fedt. Sådan.

Medlemsavatar
stig-b
Forum Donator
Indlæg: 494
Sted: Fyn

Indlæg af stig-b »

Det er godt ikke at være "bundet" i genre..
Vh. :)

Medlemsavatar
Gothi
Forum Donator
Indlæg: 344

Indlæg af Gothi »

Jeg ville bare ønske lidt flere ville kigge forbi og give dig et boost. Det virker som om kærligheden til det du laver og et ønsket resultat ellers er din eneste fortjeneste. Lidt anerkendelse og måske lidt mønt ville ikke være for meget at forlange for det arbejde. Men hvor er det godt du så kan nyde samværet med andre under produktionen. Det lyder også som en løn i sig selv for dig.

Medlemsavatar
stig-b
Forum Donator
Indlæg: 494
Sted: Fyn

Indlæg af stig-b »

Min "løn" og anerkendelsen ligger i, at jeg har kunnet lave den her LP sammen med nogle af de bedste musikere og teknikere herhjemme...
Jeg betragter mig som "kunstner" selv om jeg godt ved at det er en meget følelsesladet benævnelse, men om ikke andet så er det sådan jeg betragter mig selv - Jeg er ligeglad med andres holdning til det, og også ligeglad med pengene, for det er ikke dét der driver værket..
Universet)Valhalla/Gud/what ever.., har givet mig mulighed for at forfølge det her mål, og der har jeg så gjort, og de rette har villet deltage.
Hvad kan man så forvente mere?
"Være sig selv kan enhver være lige når han vil det" (Kierkegaard) ;)

Medlemsavatar
stig-b
Forum Donator
Indlæg: 494
Sted: Fyn

Indlæg af stig-b »

Så har vi været i Sweet Silence Studios for at færdiggøre vokaler...
Vokalen der var lavet som et hurtigt que-spor valgte vi at lade være den blivende - Det ville være umuligt at lave noget der tilnærmelsesvis ville kunne matche, og det ville rykke på hele nummeret og det samspil der ligger specielt med Thomas Maintz´ guitar..
Flemming i SSS kørte vokalen igennem hans maskiner og evner, så resultatet endte med at ligne de andre numre som har været igennem hans studie. - Nu skal Holger bare blive frisk igen, så den kan blive mastret. <3


Medlemsavatar
Gothi
Forum Donator
Indlæg: 344

Indlæg af Gothi »

Det synes jeg var et godt valg med vokalen. Som jeg skrev tidligere, troede jeg fra starten, at den var i kassen. Jeg er stadigvæk helt draget ind i dit musikalske univers. Når jeg tænker på, hvor lidt jeg ellers hører jazz, er det godt gået, Stig. Som om musikkens sjæl styrer det og gør genren mere underordnet. Stemningen er så forførende.

Bedste Hilsner
Gothi

Medlemsavatar
stig-b
Forum Donator
Indlæg: 494
Sted: Fyn

Indlæg af stig-b »

Gothi skrev: tors 22. sep 2022 21:27 Det synes jeg var et godt valg med vokalen. Som jeg skrev tidligere, troede jeg fra starten, at den var i kassen. Jeg er stadigvæk helt draget ind i dit musikalske univers. Når jeg tænker på, hvor lidt jeg ellers hører jazz, er det godt gået, Stig. Som om musikkens sjæl styrer det og gør genren mere underordnet. Stemningen er så forførende.

Bedste Hilsner
Gothi
Tak for dine ord Gothi.., de varmer :)
Genre og stil er jo et svært emne at debattere, og sådan set også underordnet - Det handler i bund og grund om, at fortælle en historie og helst på en måde hvor alle deltagere trækker i samme retning. Jeg er ret stolt af det resultat som LPén ender med at blive, - ikke mindst pga. de input som musikkere og teknikker har bidaget med. - SYNERGI :)

Bedste hilsner.
Stig.

Medlemsavatar
Gothi
Forum Donator
Indlæg: 344

Indlæg af Gothi »

Du sagde den skåret i vinyl, Stig. Jeg har ikke vinyl spiller så jeg håber på den også udgives i et digitalt format. Jeg vil meget gerne lytte til skiven i dens kronologi. Og ja, jeg synes bestemt også du kan være stolt af de numre jeg har hørt indtil videre. Det er top klasse i mine ører. Har lige nydt guitaren sammen med sangen igen. Det holder til flere lytninger. Så mange detaljer at fortabe sig i.

Medlemsavatar
stig-b
Forum Donator
Indlæg: 494
Sted: Fyn

Indlæg af stig-b »

Gothi skrev: man 26. sep 2022 14:38 Du sagde den skåret i vinyl, Stig. Jeg har ikke vinyl spiller så jeg håber på den også udgives i et digitalt format. Jeg vil meget gerne lytte til skiven i dens kronologi. Og ja, jeg synes bestemt også du kan være stolt af de numre jeg har hørt indtil videre. Det er top klasse i mine ører. Har lige nydt guitaren sammen med sangen igen. Det holder til flere lytninger. Så mange detaljer at fortabe sig i.
Desværre Gothi, - den bliver kun udgivet på vinyl..
LPèn indeholder et Inlet aom en del af hele historien, og et cover taget fra en kunstner jeg kender (Laila K. Jensen) der er pladens omdrejningspunkt, så den kan kun udgives i sin helhed på Vinyl. - Noget kan bare ikke splittes ad uden at miste sin essens :)
Der er en længere overvejelse bag den beslutning som er for lang og nok også irrelevant for de fleste, men vinyl er det format der passer til den udgivelse.. (Nu har jeg jo været inde at "lugte" lidt til din bagrund og dit virke, og der er nok nogle emner hvor vi vil have fælles interesser)
Men det er da ærgerligt at du ikke har en pladespiller ;)

Bedste hilsner Stig

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Det er endnu engang blevet rigtig godt Stig.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
stig-b
Forum Donator
Indlæg: 494
Sted: Fyn

Indlæg af stig-b »

Hald skrev: tirs 27. sep 2022 18:47 Det er endnu engang blevet rigtig godt Stig.
Taj skal du ha´ Søren - dine ord er værdsat :)

Vh, Stig

Default avatar
helletofte
Forum Donator
Indlæg: 137
Sted: Tranekær ,Langeland

Indlæg af helletofte »

Lækkert stemning på nummer,det hele hænger sammen som en smukt Maj morgen .

Medlemsavatar
stig-b
Forum Donator
Indlæg: 494
Sted: Fyn

Indlæg af stig-b »

helletofte skrev: ons 28. sep 2022 20:41 Lækkert stemning på nummer,det hele hænger sammen som en smukt Maj morgen .
Tak for din kommentar :)

Venlig hilsen.
Stig.

Medlemsavatar
stig-b
Forum Donator
Indlæg: 494
Sted: Fyn

Indlæg af stig-b »

Så har jeg fået master-spor fra Holger.. Igen igen en vidunderlig lyd - Tusind tak, Holger <3


Nyt svar