Vi er til grin for vores egne penge i DK

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Vi er til grin for vores egne penge i DK

Indlæg af DUBTEMPLE »

Den lurpak smør vi betaler 33 kr for i Rema er set til 14 kr i Beirut, godt nok har de kun 11 pct mom's, men pakken har så til gengæld været kørt tusindvis af kilometer. Den kommer nemlig fra samme fabrik i DK, nok på tide at overveje hvem der er til grin, og hvem der udnytter situationen, hvis man ikke allerede HAR gennemskuet det.

Gad godt se en størrer analyse af flere segmenter

Btw.

I Sverige køber jeg 500g pasta-skruer til 5.25 dkr, kyllinge bryst-fillet ligeledes omkring halv pris

Hvad vi ser, på disse varer, kan kan ikke undskyldes bare med moms og afgifter, hverken i Beirut eller SE

https://pensionist.dk/generelle-nyheder ... det-for-14
/Dub

Default avatar
Michael Østerz
Forum Donator
Indlæg: 333
Sted: Lyngby RADIO

Indlæg af Michael Østerz »

Har du overvejet hvor meget 14 dkr er værd for en Libaneser i Beirut?

Men jo, en pakke Bregott extrasaltad 600gr smør koster 70 sek i Jämtland og 52 sek på Willys i Malmö

Der er en rund tur på 1400km hvis man vil spare 18 sek på en pakke smør.

Og køber jeg smør i Sverige - ja, fordi at jeg kom forbi og derudover elsker at handle fødevarer i Sverige, god kurs og for det meste kun 14% moms.

Men du har helt ret, de danske kæder snyder og klynker, de bliver jo "nødt til at hæve priserne" pga global efterspørgsel, fragtpriser og prisen på gas og el - ok, så meget import, er der jo heller ikke over en liter koldskål... :roll:

Jeg er af den overbevisning af, hele fødevarebranchen er ligeså fyldt af humbug og snyd som en rullepølse er fyldt af listeriabakterier...

Jeg tænkte faktisk på at grave dybere ned i det og lave en kritisk podcast på det, så hvis nogen har flere eksempler på det, så skriv det gerne her i tråden..

Mvh smør-Østerz
Maximum bass - on ALL frequencies!

Medlemsavatar
ALTF4
Medlem
Indlæg: 307

Indlæg af ALTF4 »

Det irriterer mig grænseløst, at supermarkederne noterer sig rekord overskud, mens danskernes pengepung bløder. Nu bliver den danske mel billigere af den simple grund, at der er konkurrence nu. Intet andet.

Det samme med benzin/olieselskaberne - de har tjent flere penge end nogensinde, mens vi alle bløder 1000kr for at fylde bilen op.

Grotesk og klamt at det kan være tilladt for mastodonter at udnytte verdenssituationen til egen fortjeneste.

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

Prisstigningerne kommer naturligvis til at stoppe på et tidspunkt, men jeg forventer bestemt ikke at de vil falde igen. De 33kr for smør er kommet for at blive - fordi supermarkederne ikke har nogle grunde grunde til at sætte priserne ned. Folk køber jo dagligvarer uanset hvad de koster. Ellers dør man jo af sult.

Jeg ved ikke om man direkte kan tale om en karteldannelse mellem supermarkederne, efterhånden lugter det af det.

Nyt svar