Monitor til trommeslager og jeg

Live, PA, scenelyd, diskotek, og trådløst udstyr.
Nyt svar
Medlemsavatar
slobofrederik
Medlem
Indlæg: 21
Sted: Danmark

Monitor til trommeslager og jeg

Indlæg af slobofrederik »

Hej lydmaskinen

Jeg søger guidance til højtalere.
Min far og jeg vil gerne spille musik sammen.
Han har et trommesæt, som ikke skal mices op.
Jeg har percussions (som mices op) og synths, som han skal kunne høre.
Det vigtigste er ikke at det er mega højt, men at han kan mærke bassen og høre resten klart og tydeligt.
Jeg har fået anbefalet EV ZLX 15P, men tænker de overkill - eller hva?

Default avatar
Michael Østerz
Forum Donator
Indlæg: 333
Sted: Lyngby RADIO

Indlæg af Michael Østerz »

Hey

15"+1" i samme kasse er den rigtige droid for Jer.

Bund, klar top og fint med power, uden at skrue op på 11.

I kan også spille med ører, og din far på en buttkicker - men så er vi ovre i lidt avancerede og dyre løsninger.

Start med EV'erne og se om det ikke er det rigtige. Overvej stativer til dem for nærfeldts monitorering 😊

Mvh Østerz
Maximum bass - on ALL frequencies!

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Jeg kunne godt forestille mig, at det netop er den størrelsesorden du skal op i, hvis du gerne vil kunne "mærke bassen og høre resten klart og tydeligt".

Og jeg kan se at de er aktive, så du behøver ikke engang anskaffe en forstærker ved siden af.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

I samme størrelsesorden men en anelse billigere, så bruger jeg selv en Yamaha DBR10 til monitorering af mit eget laptopsetup og som amp til setuppet på små jobs. Ud fra beskrivelsen af dine behov tænker jeg at den rammer meget godt.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Som trommeslager ville jeg være meget nervøs for ikke at bruge in-ears, kunne ikke forestille mig at have en højttaler der skulle spille om kap med mit trommesæt. Men det kræver mere grej og mikrofoner, dog kan man lave fed lyd på trommerne med et par billige overheads og en velplaceret stortromme mic.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
slobofrederik
Medlem
Indlæg: 21
Sted: Danmark

Indlæg af slobofrederik »

Tusind tak for de mange gode løsninger. Jeg vil gå i gang med at drøfte med farmand.
Alt godt
Frederik

Medlemsavatar
slobofrederik
Medlem
Indlæg: 21
Sted: Danmark

Indlæg af slobofrederik »

Michael Østerz skrev: ons 15. jun 2022 23:25 Hey

15"+1" i samme kasse er den rigtige droid for Jer.

Bund, klar top og fint med power, uden at skrue op på 11.

I kan også spille med ører, og din far på en buttkicker - men så er vi ovre i lidt avancerede og dyre løsninger.

Start med EV'erne og se om det ikke er det rigtige. Overvej stativer til dem for nærfeldts monitorering 😊

Mvh Østerz

Jeg ska lige forstå - 15"+1" hva betyder det præcist? Altså modellen som ikke hedder P? :)

Default avatar
Michael Østerz
Forum Donator
Indlæg: 333
Sted: Lyngby RADIO

Indlæg af Michael Østerz »

Hey du

For at give headroom i keys/synt sammen med percussion og trommer, er 15" bas, det bedste du kan få i en lavpris kasse.

1,5" er fint til diskant og holder sikkert til mere guf, end en 1" - men den er måske ikke helt så crisp som en 1" driver - hvilket seriøst nok, er hamrende ligemeget, i det brug som du beskriver.

I behøver jo heller altid at skrue op på 11...

Få fat I dem og I skal nok blive glade.

kh Østerz
Maximum bass - on ALL frequencies!

Nyt svar