Mortens blog

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8691
Sted: DK/SE

Re: Mortens blog

Indlæg af DUBTEMPLE »

Morten B skrev: fre 10. jun 2022 12:46
Stay tuned!
Will ,.. pøj-pøj 🙂
/Dub

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Hald skrev: fre 10. jun 2022 14:35 Fedt, det er utroligt meget krudt der kan bruges på disse ting, som på den korte bane ikke giver en masse retur, og på den lange bane vil vise sig om man fandt på noget godt. Og andre gange er det ligemeget. Men jeg glæder mig til at hører hvad i har fundet på 😊
Ja, det er fuldstændig rigtigt. En af de ting vi har brugt overraskende meget energi på er at slippe det gamle brand, som vi ellers var glade for. Jeg er overbevist om at vi har fundet et godt navn der har lang holdbarhed og ret stor sikkerhed for at vi ikke står overfor et trademark issue igen.

Der er også nogle fede ting ved det, nemlig at det er en oplagt mulighed for at trimme hele udtrykket og få endnu bedre sammenhæng på det visuelle plan.
DUBTEMPLE skrev: fre 10. jun 2022 16:38
Morten B skrev: fre 10. jun 2022 12:46
Stay tuned!
Will ,.. pøj-pøj 🙂
🙂🙏

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

News flash!

Spiller til Culture Box Chill Festival i Østre Anlæg den 7. Juli.

Eventet er gratis, kig forbi og drik en drinks 🙂👋

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Hermed skrevet i kalenderen! :party:
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Joachip skrev: tors 2. mar 2023 19:13 Hermed skrevet i kalenderen! :party:
Nice 🙂🤌

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Booom! Havde et brag af en fest i lørdags, Horsens viste sig fra sin bedste side. 180+ gæster fyrede den max af. Sidder med en blanding af at ville gøre det igen i morgen og af at have behov for at tage på et halvt års ferie :lol:

Har skudt en lille aftermovie, hvis man vil kigge med:


Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Jeg har sjældent været involveret i et projekt med så mange overraskelser som vores lillemodular firma. Damn det har taget laaaaang tid at få det her identitetsskifte på plads. Nå, men nu er vi 99% i mål, mangler bare lige at få godkendt vores shipping aftale hos Shipmondo, samt få sat det op i webshoppen, SÅ er vi klar til at sælge.

Derfor er jeg også rimelig glad for at kunne præsentere vores nye navn og logo, nemlig Nordular:

Billede

Vikinge temaet er selvfølgelig stadig kernen i vores udtryk, og det nye logo og navn her er blevet tjekket i hoved og røv.

Vi har også pillet ved designet på modulerne. Der er blevet strammet gevaldigt op, og vi er skiftet til en ny type teknik (Subsurface Printing), der leverer en opløsning på 1400 dpi, så det hele står væsentligt skarpere end før hvor vi brugte laser gravering.

Vi har, med sorg, set os nødsaget til at afskedige vores custom knapper. Det er simpelthen ikke forretningsmæssigt forsvarligt på nuværende tidspunkt. Så, vi er gået over til Sifam. Sifam er benyttet af mange, men vi er pt. de eneste i euro land der bruger grå knapper med sorte caps på sort baggrund, hvilket ser super nice ud og matcher de nye fronte godt.

Tag gerne et kig på hjemmesiden hvor alle moduler er oppe: www.nordular.com

Og, hvis du alligevel er derinde, så er vi meget åbne for kommentarer og kritik af sitet/shoppen - der er helt sikkert noget vi har overset eller glemt at tænke over :-D

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Dejligt! :)
Husk at skifte linket i signaturen ud, når I er klar til det.

Ang. hjemmeside:
når jeg er på en produktside, eksempevis:
https://www.nordular.com/product/heimdall-sequencer/
Så er det meget svært for mig at se den lysegrå knap der vælger hvilket billede man ser. Altså, den sorte markerer det billede man er på, og den lysegrå markerer enten til højre eller venstre hvis der er et billede efter eller før. Måske en mere markant farve til dette?
Vedhæftet:
knap.png
knap.png (758 bytes) Vist 1563 gange

Under About siden "... we where...", rettes til "were".
IG link virker, FB og YT virker ikke.

Måske skal der slettes posts på IG ved lejlighed, det ligner at de reklamerer for jeres tidligere brand.
Ellers er jeg vist ikke lige stødt på noget.

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Har i skiftet jeres logo helt ud også så ?

For ved et tilfælde så jeg lige et plugin fra Blamsoft der næsten har et logo der er identisk med det gamle i havde på jeres knobs også

https://blamsoft.com/vst/vk-1-viking-synthesizer/

Medlemsavatar
ALTF4
Medlem
Indlæg: 307

Indlæg af ALTF4 »

Hvor langt er I med hardware synth?


#vilværemed

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Christoffer I. N. skrev: tirs 18. apr 2023 22:46 Dejligt! :)
Husk at skifte linket i signaturen ud, når I er klar til det.

Ang. hjemmeside:
når jeg er på en produktside, eksempevis:
https://www.nordular.com/product/heimdall-sequencer/
Så er det meget svært for mig at se den lysegrå knap der vælger hvilket billede man ser. Altså, den sorte markerer det billede man er på, og den lysegrå markerer enten til højre eller venstre hvis der er et billede efter eller før. Måske en mere markant farve til dette?
Vedhæftet:
knap.png


Under About siden "... we where...", rettes til "were".
IG link virker, FB og YT virker ikke.

Måske skal der slettes posts på IG ved lejlighed, det ligner at de reklamerer for jeres tidligere brand.
Ellers er jeg vist ikke lige stødt på noget.
Fedt, tak for feedback!.

Cool, jeg ser lige om jeg har mulighed for at tweake farven på gallery knappen.

Stavefejl på About siden - tjek! Thanks

Nej, Socials er ikke helt oprettet endnu, men godt lige at blive mindet om det.

I forhold til posts der reklamerer for det gamle: Vi kommer til at gøre opmærksom på at vi har skiftet navn, og det er noget vi har fokus på det første halve år or so, så jeg tror vi lader gammelt materiale ligge. Vi lader også vores gamle frontplates være en option på modulargrid, der er trodsalt en del mennesker derude der sidder med Bragi Modular brandede moduler.
Men, vi lytter selvfølgelig til feedback løbende :)

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Jenkins skrev: fre 21. apr 2023 14:32 Har i skiftet jeres logo helt ud også så ?

For ved et tilfælde så jeg lige et plugin fra Blamsoft der næsten har et logo der er identisk med det gamle i havde på jeres knobs også

https://blamsoft.com/vst/vk-1-viking-synthesizer/
Yes, helt nyt logo, dog med samme tema selvfølgelig. Vores officielle logo er det her:

Billede

Vi bruger også hovedet for sig hvis det skal være småt, men det officielle er med hele navnet, så er der ligesom ikke rigtig nogen der kan komme efter det.

Kendte ikke til Blamsoft, men de har da også et problem med Valhalla DSP så. Ikke at jeg siger at vores trademark issue kom fra Valhalla DSP, men det kunne POTENTIELT godt have været der hele miseren kom fra.

Billede

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

ALTF4 skrev: fre 21. apr 2023 23:31 Hvor langt er I med hardware synth?


#vilværemed
Kan du specificere Hardware Synths? :)

Mener du en færdig enhed, uden for Eurorack?

#vilværemed - Har du skills?

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Vi soft-launcher www.nordular.com i dag!

Wohoo, what a ride! Damn det har været en lang proces. Nå, men nu kan man faktisk købe vores moduler igen 🤘

Orn'li launch kommer når vi lige har fået testet hele systemet godt og grundigt af.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Hey yooo! Spiller et live set på Culture Box den 6. April, så får jeg taget min Københavner mødom (I hvert fald den musikalske).

Ses vi? :)

https://fb.me/e/x1quMhhzh

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Tillykke med dagen! :denmark:
Morten B skrev: tirs 27. feb 2024 14:17 Hey yooo! Spiller et live set på Culture Box den 6. April, så får jeg taget min Københavner mødom (I hvert fald den musikalske).

Ses vi? :)

https://fb.me/e/x1quMhhzh
Jeg kan ikke være med, men god spiller!


Jeg faldt lige over din nye udgivelse, Strange Machine Vol. 1. Der er da ekstra kul på hva', eller måske især åbningsnummeret.
Energien og drivet i alle numrene minder mig også lidt om UK Hard House, sådan ca. årgang ~2005 eller deromkring. Den der offbeat energi uden at det behøver at være rullebass. Super rytmer i dem alle. Min favorit er Pulse Morpher.

edit: og LOL what? det er 303 dag. Det har jeg vist aldrig lagt mærke til. :-D

Nyt svar