akkustisk afskærmning fra kontormiljø, anvendeligt?

Bygning og akustik, lyddæmpning og -isolering, bass traps, monitorplacering, møbler.
Nyt svar
Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 970
Sted: Copenhagen

akkustisk afskærmning fra kontormiljø, anvendeligt?

Indlæg af Morten Bjørn »



Sydhavns Genbrugscenter har en masse "bord–skærme" fra Maersk, sikkert fra Blue Eyes domicilet

Kan det tænkes de kan bruges til noget? Og hvad?

Default avatar
Peter F-J
Forum Donator
Indlæg: 187
Sted: København NV

Indlæg af Peter F-J »

Godt spørgsmål! Stillede selv det spørgsmål for nylig faktisk, overvejede nemlig også om det kunne være et godt value-for-money alternativ til de lidt dyrere professionelle produkter :)

Håber nogen kan svare :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Der er ikke meget masse i de par centimeters tykkelse. Men altså, det kan jo tage noget top slask fra loft, evt. vinduer. Hvis det er det eneste dæmpning, bliver rummet kun dæmpet fra i toppen, så det bliver lidt skævt.
5 cm rockwool batts er mest effektive fra ~810 hz og op, hvis ellers jeg husker rigtigt. Der er udregninger i nogle af mine gamle tråde..

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 970
Sted: Copenhagen

Indlæg af Morten Bjørn »

Så en hylde da til nogle planter og en el–koger?

De ligner de 'skillere' der er på mit arbejde, elsker mit arbejde, men det er der storrums–ideologi gør at jeg faktisk søger noget nyt, ene og alene pga rammerne for mit arbejde

Anyways, jeg forestiller mig det er noget spånplade og så noget skum og så blå hesianagtig stof, that's it

Nyt svar