Daniels blog

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
DanniM
Medlem
Indlæg: 20
Sted: Aarhus

Daniels blog

Indlæg af DanniM »

Hej Lydmaskinen!

Ny fyr på bloggen:-) Eller jeg har fulgt med fra sidelinjen på Lydmaskinen siden 2013, så helt ny er jeg ikke. Jeg har længe gerne ville deltage mere aktivt, så her er et forsøg på det :thumbup: Jeg prøver at overvinde lidt god gammel jantelov, ved at tro, at mit liv er så interessant, at nogen gider læse om det.

Den helt korte om mig...
Jeg har haft mit eget studie siden 2013. Jeg blev i sommers færdig på min uddannelse i musikvidenskab og erhvervsøkonomi - underlig kombi, yep. Siden er jeg blevet optaget på et statsstøttet udviklingsforløb med mit startup. Derudover har jeg en dejlig energisk Golden Retriever “hvalp” samt en stor kærlighed til burgere, løb og surf.

Jeg kommer til at dele ting fra min dagligdag - Problematikker, tanker, wins og alt derimellem. Hvad enten det drejer sig om at være nyuddannet, lydstudiet, have et startup, være frustreret over hundeopdragelse eller noget helt helt andet.

Glæder mig til at dele indlæg her!
- Daniel | Lydnørd | Co-founder af Audome

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Musikvidenskab og erhvervsøkonomi - det lyder da som en fed kombi, ville ønske jeg havde lidt mere business med hjemmefra eller fra en uddannelse.

Velkommen til 🙂


Default avatar
Peter F-J
Forum Donator
Indlæg: 187
Sted: København NV

Indlæg af Peter F-J »

Super fedt, velkommen til :)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

DanniM skrev: ons 16. mar 2022 16:01 Glæder mig til at dele indlæg her!
Glæder mig til at læse dem :)
/Dub

Medlemsavatar
DanniM
Medlem
Indlæg: 20
Sted: Aarhus

Indlæg af DanniM »

Tusind tak alle sammen!

Morten B skrev: ons 16. mar 2022 20:26 Musikvidenskab og erhvervsøkonomi - det lyder da som en fed kombi, ville ønske jeg havde lidt mere business med hjemmefra eller fra en uddannelse.
Jeg synes det er den fedeste kombi! Og generelt meget brugbar. Bare ikke hvis man gerne vil være gymnasielærer, som uddannelsen i høj grad lægger op til. Der havde de kloge nok valgt et obligatorisk A-fag ved siden musikken. Men det var aldrig planen fra min side.
- Daniel | Lydnørd | Co-founder af Audome

Medlemsavatar
DanniM
Medlem
Indlæg: 20
Sted: Aarhus

Indlæg af DanniM »

En lille studio update...

Jeg laver ikke mange projekter i studiet i øjeblikket, men enkelte projekter er der dog tid til. I øjeblikket mixer jeg en “oldschool” hiphop og jazz-inspireret EP blandet med moderne rap. Nogle af referencerne jeg fik inkluderer: It Runs Through Me, Plenty, Portrait og så lige Fils de joie fra Stromae’s nye album (Lyt nederst i posten). Det spænder vidt, men det er pokkers fedt. Virkelig groovy!

Inden jeg kunne mixe skulle min Mac Pro 5.1 lige bøvle lidt med Logic. Jeg havde først sat mixet op i Logic Pro på min nye Macbook M1 Pro. Da jeg åbnede projektet Mac Pro’en i mit studiet, crashede den bare. Hver gang. Rimelig irriterende. Tiden jeg havde til at mixe i var begrænset, og jeg kunne umiddelbart ikke google mig frem til nogen med samme problem. Så jeg sagde øv og satte projektet op igen. Hader teknik-problemer, når ens mindset er på det kreative. Det hiver en ud af flowet. Nogen der har oplevet det samme? Jeg tænker det er kombinationen af en gammel Mac Pro med et oldgammelt OS. Generelt er den liidt funky til tider. Den mangler nok en god gang oprydning.

Det endte med en god session. Jeg deler noget lyd, når jeg må:-)

Links

[

[

[
[
- Daniel | Lydnørd | Co-founder af Audome

Medlemsavatar
DanniM
Medlem
Indlæg: 20
Sted: Aarhus

Indlæg af DanniM »

En lille historie og læring fra startup-verdenen...

Vi manglede en hjemmeside (eller landing page) til Audome (mit startup) tidligere på året. Vi hyrede derfor både en copywriter til at skrive teksten, og en designer til at udforme landing pagen. Jeg lavede en hel del research, for at vælge de rigtige. Ligeledes lavede specielt copywriteren en del research omkring vores startup, for at kunne skrive den bedst mulige copy. Meget positivt! Da slutproduktet kom, tænkte jeg fedt! Det ser godt ud og godkendte arbejdet.

Fast forward to til tre uger, hvor en bekendt spørger - “hvad dælen sker der for jeres landing page?” Jeg tænker, hvad mener han? Vi har lige brugt en god sum penge på at få den lavet. Efter at have kigget på siden igen (denne gang med friske øjne) med et push for en troværdig bekendt, slår det mig, hvor galt det er. Alt for lang, forvirrende og vil for mange ting på en gang.

Vi havde ugen inden kørt en lille test-kampagne, hvor vi fik sendt omkring 500+ besøgende til hjemmesiden. Kun 4 konverterede. Her burde alle alarm klokker have ringet for mig, men det gjorde de ikke. Jeg troede fast på, at det den profesionelle copywriter og designer havde lavet, var nær perfekt.

Der skulle en udefrakommende til at sætte spørgsmålstegn ved landing pagen, før jeg selv kunne se, hvor skidt det var. Skræmmende, men en god læring. Når man har mange bolde i luften, er det oplagt at outsource. Jeg kom bare til at outsource min kritiske sans også - og det er lige en tand for meget at outsource. Lesson learned. Derudover var målet nok ikke helt klart, til at starte med.

Nu har vi endelig en ny landing page, som jeg er stolt af og som giver god respons. Jeg slettede og omskrev cirka 50-70% af teksten fra den originale landing page og gjorde designet mere moderne. Generelt skar jeg helt ind til benet. Den kommende måned får vi til at se, hvordan den konverterer.
- Daniel | Lydnørd | Co-founder af Audome

Nyt svar