Corona virusset (Wuhan)

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Re: Corona virusset (Wuhan)

Indlæg af Mike-air »

Smittefar skrev: ons 26. jan 2022 12:33
PS: Mike, hvor mange færre end 0 grundlovsbrud har i oplevet i Norge?
Hvem nævnte 0? :-D
Mike-air skrev: ons 26. jan 2022 10:40 Der er dog heller ikke sket så mange grundlovsbrud her oppe.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Mike-air skrev: ons 26. jan 2022 14:52
Smittefar skrev: ons 26. jan 2022 12:33
PS: Mike, hvor mange færre end 0 grundlovsbrud har i oplevet i Norge?
Hvem nævnte 0? :-D
Mike-air skrev: ons 26. jan 2022 10:40 Der er dog heller ikke sket så mange grundlovsbrud her oppe.
Tænker det var en dum-smart bemærkning

Fordi man ikke bliver dømt for grundlovsbrud i DK hvis man er en del af eliten, eller politiet ,,.. så sætter han tallet til nul
/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Lettelser kommer her oppe i næste uge er det lige blevet meldt ud.

Og FHI mener at nu er det rigtige tidspunkt at blive smittet:
https://www.nrk.no/norge/fhi-anslar-3_4 ... 1.15828356

Jeg er egentlig ok med det hele, bare jeg personligt kan få lov til at isolere mig indtil jeg har indleveret min phd. Har ikke tid til at ligge en uge syg lige nu..

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

MrBacon skrev: fre 24. jan 2020 03:35 Er det kun mig, der føler, at det virker til at være et større problem, end Kina har givet udtryk for indtil videre?

Her er nogle videoer, der efter sigende skulle vise folk, der falder om på gaden etc pga virusset.

















Fra hospital:
2 år og 2 dage siden første post….

Og om 5 dage bliver restriktionerne rullet tilbage i DK.

Må sku tilstå jeg blev lidt rørt :denmark:

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

DUBTEMPLE skrev: ons 26. jan 2022 15:08
Mike-air skrev: ons 26. jan 2022 14:52
Smittefar skrev: ons 26. jan 2022 12:33
PS: Mike, hvor mange færre end 0 grundlovsbrud har i oplevet i Norge?
Hvem nævnte 0? :-D
Mike-air skrev: ons 26. jan 2022 10:40 Der er dog heller ikke sket så mange grundlovsbrud her oppe.
Tænker det var en dum-smart bemærkning

Fordi man ikke bliver dømt for grundlovsbrud i DK hvis man er en del af eliten, eller politiet ,,.. så sætter han tallet til nul
Der er ingen, der har brudt grundloven, så længe ingen er dømt. Alt andet ville være et brud på ... Grundloven
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Smittefar skrev: ons 26. jan 2022 20:04
DUBTEMPLE skrev: ons 26. jan 2022 15:08
Mike-air skrev: ons 26. jan 2022 14:52
Hvem nævnte 0? :-D
Tænker det var en dum-smart bemærkning

Fordi man ikke bliver dømt for grundlovsbrud i DK hvis man er en del af eliten, eller politiet ,,.. så sætter han tallet til nul
Der er ingen, der har brudt grundloven, så længe ingen er dømt. Alt andet ville være et brud på ... Grundloven
Ro på, begge to :-) <3

1) Læs hvad jeg skriver, og lad være med at svare på hvad jeg ikke skriver.

2) Det jeg i virkeligheden mente var at der ikke har været nogle store skandaler her oppe. Statsministeren holdte en lidt for stor fødselsdag (18 pers. Mod 12 tilladt), men det er ellers det.

Det er kun svenskerne der har været fornærmede over at Norge lukkede grænsen til sverige mens den var delvist åben til dk. Det var faktisk kun herboende svenskere og svenske politikere der brokkede sig over det :-)

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Mike-air skrev: ons 26. jan 2022 10:40 I Norge…. Ligner det at man har lært af det i løbet af perioden. Der er dog heller ikke sket så mange grundlovsbrud her oppe. Folk flest (som man siger), bortset fra antiwaxxers virker tilfredse med håndteringen. Men Norge er også et meget mere introvert land. Vi kan generelt ikke lide hinanden og nyder afstand og hjemmekontor :-D spøg til side.
Man kunne godt få den fornemmelse, at du mener, der er begået en masse grundlovsbrud andre steder.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Smittefar skrev: ons 26. jan 2022 22:10
Mike-air skrev: ons 26. jan 2022 10:40 I Norge…. Ligner det at man har lært af det i løbet af perioden. Der er dog heller ikke sket så mange grundlovsbrud her oppe. Folk flest (som man siger), bortset fra antiwaxxers virker tilfredse med håndteringen. Men Norge er også et meget mere introvert land. Vi kan generelt ikke lide hinanden og nyder afstand og hjemmekontor :-D spøg til side.
Man kunne godt få den fornemmelse, at du mener, der er begået en masse grundlovsbrud andre steder.
Du siger det selv… Fornemmelse :-)

Gu kan det tolkes sådan, og gu vil jeg da provokere. Men jeg har hverken sagt for meget eller for lidt ;-)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Det er da mere provokerende at benægte det
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Så blev det iøvrigt min tur, PCR-svar fra i går, lidt snotnæse og kriller-hoste natten til i går, jeg vil ikke en gang kalde det forkølelse, 12 timers hårdt fysisk arbejdet i dag uden probs, isolation til lørdag
/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

DUBTEMPLE skrev: ons 26. jan 2022 22:31 Så blev det iøvrigt min tur, PCR-svar fra i går, lidt snotnæse og kriller-hoste natten til i går, jeg vil ikke en gang kalde det forkølelse, 12 timers hårdt fysisk arbejdet i dag uden probs, isolation til lørdag
Fedt du er sluppet så billigt. Håber det bliver det samme når det er min tur.

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

DUBTEMPLE skrev: ons 26. jan 2022 22:31 Så blev det iøvrigt min tur, PCR-svar fra i går, lidt snotnæse og kriller-hoste natten til i går, jeg vil ikke en gang kalde det forkølelse, 12 timers hårdt fysisk arbejdet i dag uden probs, isolation til lørdag
God bedring.

Jeg sidder og venter på svar fra PCR test, efter junior blev syg i søndags. Har haft lidt kriller i halsen, men ellers ikke meget. Måske lidt mere træt end sædvanligt. Konen hoster lidt.
--
Robert

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Mike-air skrev: ons 26. jan 2022 22:35
DUBTEMPLE skrev: ons 26. jan 2022 22:31 Så blev det iøvrigt min tur, PCR-svar fra i går, lidt snotnæse og kriller-hoste natten til i går, jeg vil ikke en gang kalde det forkølelse, 12 timers hårdt fysisk arbejdet i dag uden probs, isolation til lørdag
Fedt du er sluppet så billigt. Håber det bliver det samme når det er min tur.
Sover i stuen, (konens test var ikke posetiv), og så har jeg sat mig selv på en benhård diæt, bestående af: Rødvin, kaffe, flæskesvær, samt chokolade 🙂
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Pastorius skrev: ons 26. jan 2022 22:40
DUBTEMPLE skrev: ons 26. jan 2022 22:31 Så blev det iøvrigt min tur, PCR-svar fra i går, lidt snotnæse og kriller-hoste natten til i går, jeg vil ikke en gang kalde det forkølelse, 12 timers hårdt fysisk arbejdet i dag uden probs, isolation til lørdag
God bedring.

Jeg sidder og venter på svar fra PCR test, efter junior blev syg i søndags. Har haft lidt kriller i halsen, men ellers ikke meget. Måske lidt mere træt end sædvanligt. Konen hoster lidt.
Pøj-pøj med det ,.. egentlig skal man bare være glad for naturlige imunstoffer, en eller flere gange,... jeg er 57 og har sprunget boosteren over, det virker til at være MEGET mildt

Smagssans er 100 pct intakt ind til videre
/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

https://www.dr.dk/nyheder/penge/regerin ... -af-sygdom

«Ansatte i Fødevarestyrelsen har anmeldt stress, depression og PTSD som arbejdsskader i kølvandet på minkaflivningen»

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Mike-air skrev: ons 26. jan 2022 22:59 https://www.dr.dk/nyheder/penge/regerin ... -af-sygdom

«Ansatte i Fødevarestyrelsen har anmeldt stress, depression og PTSD som arbejdsskader i kølvandet på minkaflivningen»
Ja, man graver godt efter alle de ulykker man kan påhæfte Mette.
Det er fair nok, og jeg anerkender problemet fuldt ud.
Inden for min gamle branche, gartnerbranchen, har ingen undersøgt hvordan de inspektører fra planteinspektoratet har haft det, eller hvilken modstand de har mødt, når de skulle fortælle ejeren af 200.000 m2 gartneri at han skulle kassere alt p.g.a. 0-tolerance utøj.
Det er noget som sker jævnligt idag.
Beklager afsporingen, blot lidt perspektiv :)
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Fedt at ikke alle er nogle forskræmte røvslikkende pleasere ,.. sag evt på vej mod CBS
CBS-lektorer nægter at undervise: Sammenligner coronapas med jødepas fra Anden Verdenskrig
https://www.dr.dk/nyheder/indland/cbs-l ... -fra-anden
/Dub

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Og så må man jo sige at Pastorius havde ret i at bølgerne går højt i hver sin retning: Danmark er sig selv igen <3

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

DUBTEMPLE skrev: ons 26. jan 2022 22:50
Pastorius skrev: ons 26. jan 2022 22:40
DUBTEMPLE skrev: ons 26. jan 2022 22:31 Så blev det iøvrigt min tur, PCR-svar fra i går, lidt snotnæse og kriller-hoste natten til i går, jeg vil ikke en gang kalde det forkølelse, 12 timers hårdt fysisk arbejdet i dag uden probs, isolation til lørdag
God bedring.

Jeg sidder og venter på svar fra PCR test, efter junior blev syg i søndags. Har haft lidt kriller i halsen, men ellers ikke meget. Måske lidt mere træt end sædvanligt. Konen hoster lidt.
Pøj-pøj med det ,.. egentlig skal man bare være glad for naturlige imunstoffer, en eller flere gange,... jeg er 57 og har sprunget boosteren over, det virker til at være MEGET mildt

Smagssans er 100 pct intakt ind til videre
Den var negativ - så kan man jo altid diskutere om det er mit naturlige immunforsvar eller boosterstikket der har holdt hånden over mig.
--
Robert

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Mike-air skrev: tors 27. jan 2022 08:41 Og så må man jo sige at Pastorius havde ret i at bølgerne går højt i hver sin retning: Danmark er sig selv igen <3
De der underlige folk der siger deres mening ,.. "nordens latinoer" :lol:
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Pastorius skrev: tors 27. jan 2022 09:45 Den var negativ - så kan man jo altid diskutere om det er mit naturlige immunforsvar eller boosterstikket der har holdt hånden over mig.
I dit tilfælde sikkert boosteren ,.. hvis du ikke har haft naturlig smitte på noget tidspunkt

Måske kan det også være en kombination

Virus er jo ret svagt for langt de fleste, især type-2, men folk har haft begge typper uden overhovedet at vide det
/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

DUBTEMPLE skrev: tors 27. jan 2022 09:47
Mike-air skrev: tors 27. jan 2022 08:41 Og så må man jo sige at Pastorius havde ret i at bølgerne går højt i hver sin retning: Danmark er sig selv igen <3
De der underlige folk der siger deres mening ,.. "nordens latinoer" :lol:
Ja, det er fedt. Det er super vigtigt, og noget jeg har taget med mig her til Norge (og det lader ikke til at have skadet mig endnu). Nu arbejder jeg til daglig med Svenskere, så der passer jeg dog lidt ekstra på hvad jeg siger :lol:

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

--
Robert

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Mink i maskinen ,.. gradvis gennemgang af sagen via podcasts

https://www.dr.dk/lyd/p1/minkkommission ... nu_2015495
/Dub

Nyt svar