Velfærd - selvfølgelig?

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Låst
Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Velfærd - selvfølgelig?

Indlæg af mediumaevum »

Vil du mene, at det er en god og selvfølgelig ting at hvis du bliver syg - så er der nogen eksperter der hjælper dig, så godt samfundet formår - på samfundets regning?

Vil du mene, at det er en god og selvfølgelig ting, at når man køber et hus eller lejer sig ind i en lejlighed, at der så er elektricitet og rindende vand?

Hvis du svarer ja til ovenstående spørgsmål, kan du så ikke også svare på følgende spørgsmål:

Hvorfor skal det ikke være en selvfølge, at helt basale sociale og samfundsmæssige rettigheder skal sikres for alle borgere, ligesom ovensteånde ting (rindende vand, elektricitet, sundhedsvæsen mv.)?

Hvorfor skal det ikke være en selvfølge, at man har råd til en lejlighed, mad, vand og elektricitet og en basic internetforbindelse, uanset situation, og uanset hvis skyld det er at man er havnet i den situation?

(Du stiller jo heller ikke spørgsmålstegn ved, om man skal have kræftbehandling, for en kræft der skyldes dårlig livsstil, vel?)

Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2126

Indlæg af raoul »

Verden skylder dig ikke noget :)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Du er dit eget ansvar ,.. eller måske rettere mangel på samme.

Dem du beder om hjælp fra er ikke skyldig i dine behov, eller din eksistens, ud over de to der har sat dig i verden, og dem kun til en vis grad.

Man fornemmer altid din forkælelse.

Takken for at voksen op i et smørhul er utak.

Mere vil har mere.

Du gør det tydeligt for mig hvor ynkelig usundt det system er som jeg betaler til, med tvang.

Hvorfor jeg er til grin for det bidrag jeg yder.

Tak for endu en reminder.
/Dub

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

raoul skrev: fre 21. jan 2022 06:12 Verden skylder dig ikke noget :)
Det her handler ikke om mig. Det er en generel debat.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

DUBTEMPLE skrev: fre 21. jan 2022 07:01 Du er dit eget ansvar ,.. eller måske rettere mangel på samme.

Dem du beder om hjælp fra er ikke skyldig i dine behov, eller din eksistens, ud over de to der har sat dig i verden, og dem kun til en vis grad.

Man fornemmer altid din forkælelse.

Takken for at voksen op i et smørhul er utak.

Mere vil har mere.

Du gør det tydeligt for mig hvor ynkelig usundt det system er som jeg betaler til, med tvang.

Hvorfor jeg er til grin for det bidrag jeg yder.

Tak for endu en reminder.
Tak for lort...

Hvorfor blive personlig? Jeg tvivler på det er tilladt med personfnidder på Lydmaskinen...
Det her er en generel/overordnet debat om hvordan vi skal indrette velfærdsstaten.

Indlægget var adresseret alle der har lyst til at debattere velfærd, ikke dig specifikt, eller nogen andre specifikt.

Jeg har heller ikke sendt dig svinere, men du sviner mig næsten konstant.
Jeg finder mig ikke i det!

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Lad være med at anmelde indlæg til mig.

If you can’t take the heat, get out of the kitchen.

Intet i denne tråd er over grænsen når man lægger ud som du gør. Forkælelse er et ganske uskyldigt ord, selvom det kan være en trist ting i samfundsmæssigt perspektivt.

Vi er i After Party og en opmærksomhedssøgende politisk provokation skaber typisk et modsvar.

Prøv på Facebook i stedet, tak.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Holger skrev: fre 21. jan 2022 08:58 Lad være med at anmelde indlæg til mig.

If you can’t take the heat, get out of the kitchen.

Intet i denne tråd er over grænsen når man lægger ud som du gør. Forkælelse er et ganske uskyldigt ord, selvom det kan være en trist ting i samfundsmæssigt perspektivt.

Vi er i After Party og en opmærksomhedssøgende politisk provokation skaber typisk et modsvar.

Prøv på Facebook i stedet, tak.
Hvordan er mit indlæg en provokation?

Jeg kan slet ikke se at der er behov for personrettede angreb.
Man har lov at være uenig med mig, men hvorfor et behov for at angribe manden fremfor bolden?

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

95% af den tid jeg bruger på moderation er på dig. Tænk over det.

Som nævnt tidligere er moderation ikke et oplæg til diskussion, så den er lukket her.

Gå på Facebook i stedet, tak.

Låst