Gammelt gear blæretråd

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Re: Gammelt gear blæretråd

Indlæg af Mike-air »

Superfedt Hugo 👏👍

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Enig. Super Hugo. Man kan høre inspirationskilderne. Som Alrunerod-Skovsen og Ingemann .
Og guitar som Wishbone Ash og lidt Kansas.
Jeg hørte også den slags musik. Mødtes med kliken om aftenen efter vi havde stået hele dagen på maskinfabrikken, Maskinsnedkerriet, bageriet, eller smede værkstedet.

I 60er narre lavede , sgu`, god musik. :)

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Hugo skrev: tirs 18. jan 2022 15:26Værsågod
Her har udover Akai 4000 osse været en Revox A77 involveret til at doble guitar og voice
Optagelsen er fra ca. 1976.
Fedt! Jeg elsker den der tørre 70er trommesound.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Kimex skrev: tirs 18. jan 2022 18:01 Enig. Super Hugo. Man kan høre inspirationskilderne. Som Alrunerod-Skovsen og Ingemann .
Og guitar som Wishbone Ash og lidt Kansas.
Jeg hørte også den slags musik. Mødtes med kliken om aftenen efter vi havde stået hele dagen på maskinfabrikken, Maskinsnedkerriet, bageriet, eller smede værkstedet.

I 60er narre lavede , sgu`, god musik. :)
Bøttetæsker, en guitarist og sangerinden (min kæreste, idag min kone) var studerende, den anden guitarist og jeg arbejdede på en metalvarefabik. Hårdt for fingrene, men havde den fordel at vi gratis kunne låne en lastbil når vil skulle ud at spille :)
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Kunne ikke dy mig og har lyttet igen. Jeg elsker alt ang æstetikken i det her nummer. Guitar lyd. Bas spillet er fuldstændigt solidt uden at være prangede. Trommerne sidder solidt i skabet hele tiden. Minimalt og super effektivt. Minder mig faktisk om White stripes/raconteurs i sin enkelthed og lange melodistykker (stilarten er selvfølgelig helt en anden).

Trommerne er også helt fri for mærkelige faseting og bækkener dejligt bløde. Kunne forestille mig at der kun blev brugt 2-3 mik på trommer?

Har forresten selv en skal 4000ds mk2 :) men bruger den aldrig.

Tak for deling igen:)

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

gratis kunne låne en lastbil
Vi var arbejdsdrenge på det tidspunkt. Lige gået ud af skolen og skulle finde et arbejde i arbejdsløsheden, først i 70erne. Kliken kørte på tunede knallerter og hørte musik om aftenen.

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

the19thbear skrev: tirs 18. jan 2022 22:58 Kunne ikke dy mig og har lyttet igen. Jeg elsker alt ang æstetikken i det her nummer. Guitar lyd. Bas spillet er fuldstændigt solidt uden at være prangede. Trommerne sidder solidt i skabet hele tiden. Minimalt og super effektivt. Minder mig faktisk om White stripes/raconteurs i sin enkelthed og lange melodistykker (stilarten er selvfølgelig helt en anden).

Trommerne er også helt fri for mærkelige faseting og bækkener dejligt bløde. Kunne forestille mig at der kun blev brugt 2-3 mik på trommer?

Har forresten selv en skal 4000ds mk2 :) men bruger den aldrig.

Tak for deling igen:)
Tak for rosen.
Jeg kan sq ikke huske nøjagtigt hvor mange mics der blev brugt på trommer, men jeg ved sikkert at der lå en på en pude i stortrommen, og så har der nok været 2 svævende over toms og bækkener. Jeg er ikke helt sikker, men jeg mener at der osse var en på lilletromme/hihat.
Endelig havde vi stillet madrasser på højkant rundt om trommerne, for at undgå lyd ud i sangmics.
Vi andre var dækket af med ophængte tæpper, for at minimere sprdning af lyd til sangmics.
Alle guitare var direkte plugget til mixer, en Faylon 12 kanals. (har den ikke mere)
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Nyt svar