Officiel kunstnerkanal (youtube) - hvordan?

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Officiel kunstnerkanal (youtube) - hvordan?

Indlæg af mediumaevum »

Alle andre kunstnerkanaler på youtube har et officielt mærke, bestående af en lille "node".
Hvordan får jeg sådan en på min kanal?

Jeg kan ikke læse mig frem til det nogen steder, har googlet.

Medlemsavatar
Kipnimtus
Medlem
Indlæg: 33

Indlæg af Kipnimtus »

Har du prøvet på YT?
Linker til den første jeg fandt - der er masser af guides. Opdater gerne tråden her når du får det løst.

/Kipnimtus

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

Det ser ud til, at hvis man har en officiel kanal, får man Fællesskabs-knappen. Den har jeg allerede.
Men jeg har ikke den dér "Bekræftet" eller "Officiel" logo. SKAL man uploade sin musik gennem f.eks. DistroKid for at få det? Det fik jeg ikke svar på i videoen.

Default avatar
Peter F-J
Forum Donator
Indlæg: 184
Sted: København NV

Indlæg af Peter F-J »

Er det det der verification badge du tænker på?

"To be eligible to apply for verification, your channel must reach 100,000 subscribers. After you apply, we'll review your channel. We verify channels that: Are authentic: Your channel must represent the real creator, brand, or entity it claims to be."

https://support.google.com/youtube/answer/3046484?hl=en

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

Hm... det forstår jeg ikke. På videoen har han jo kun 27 subscribers, men google siger man skal have over 100.000 subscribers.
Hvad er op og ned i det her?

Default avatar
Peter F-J
Forum Donator
Indlæg: 184
Sted: København NV

Indlæg af Peter F-J »

Jeg tænker umiddelbart, at der er tale om to forskellige ting. Det der "official artist" logo kan enhver vist få. Men det verificerede logo kræver så lidt subs.

Her står der lidt on official artist kanaler:

"To be eligible for an Official Artist Channel, your channel has to meet the following requirements:

Own and operate a YouTube channel that represents one artist or band
Have at least 3 official releases on YouTube delivered and distributed by a music distributor or label
Have no policy violations on your channel"

https://support.google.com/youtube/answ ... ic=7234701

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

Have at least 3 official releases on YouTube delivered and distributed by a music distributor or label
Så man skal altså have udgivet sin musik gennem de officielle metoder, dvs. gennem f.eks. DistroKid el.lign.

Takker for info. Det var sidstnævnte jeg var interesseret i at få oplyst.
Jeg troede man kunne gøre det hele gennem youtube/google.

Nyt svar