Tråden hvor alle kan glæde sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator

Re: Tråden hvor alle kan glæde sig over hvad som helst!

Indlæg af Pastorius »

Mike-air skrev: man 3. jan 2022 22:58 Faldt på skibakken for et par dage siden da der var et sted med ren is og kun lidt pudder-sne ovenpå. Faldet var lidt voldsomt og uventet, og jeg havde en rygsæk på med en thermokop i… Av! Heldigvis havde jeg ryg-beskytter på, og thermokoppen ramte kun den yderste del av ribbenene. Det gjorde nullernaller, og gør det stadig, men kunne have været meget værre hvis ikke jeg havde rygbeskytter på.

Så jeg glæder mig over jeg valgte at investere i en rygbeskytter i tidernes morgen, i tilfælde af at jeg skulle være dum nok til at køre med thermokop og rygsæk.
Av! God bedring.

Jeg holder mig fra rygsæk af samme grund - til gengæld har jeg tænkt mig at køre rundt med et Nikon D750 m. 70-200mm på maven, de dage hvor der er chance for godt vejr.
--
Robert

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Rul thermokande eller udstyr ind i et stykke gammeldags liggeunderlag der er klippet ud til formålet ,.. det hjælper lidt

Ville nok foretrække et stort rygskjold med en mindre meget fast-placeret rygsæk

Måske en jakke med fast rygskjod hvor rygsækken kunne "låses" på jakkens yderside

Kaffe og ristede pølser ude på skibakken er sgu stort :-)
/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

DUBTEMPLE skrev: man 3. jan 2022 23:55 Rul thermokande eller udstyr ind i et stykke gammeldags liggeunderlag der er klippet ud til formålet ,.. det hjælper lidt

Ville nok foretrække et stort rygskjold med en mindre meget fast-placeret rygsæk

Måske en jakke med fast rygskjod hvor rygsækken kunne "låses" på jakkens yderside

Jamen absolut. Jeg er dog usikker på om jeg ville være glad for at have en bredere rygbeskytter med hensyn til mobilitet i lift og sådan? Den jeg har nu føltes som en meget let rygsæk: https://dm9fd9qvy1kqy.cloudfront.net/me ... C4FD52.jpg

En anden løsning er at købe ski, for der falder man ikke på røven så tit, der er det måske mere hofte etc. som er udsat i den situation jeg havnede i. Det bedste er måske at træne noget mere, så man spotter de her ting og kan undgå dem :roll:

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator

Indlæg af Pastorius »

Mike-air skrev: tirs 4. jan 2022 09:22 En anden løsning er at købe ski, for der falder man ikke på røven så tit, der er det måske mere hofte etc. som er udsat i den situation jeg havnede i. Det bedste er måske at træne noget mere, så man spotter de her ting og kan undgå dem :roll:
Jeg er absolut ikke verdens bedste skiløber, men har fint styr på det. Samtidig er jeg blevet så gammel og forsigtig (og formen er så skidt) at jeg ikke tager alt for mange chancer længere. Det er mere end ti år siden jeg har lavet et alvorligt styrt, ellers er det faktisk mest når jeg står stille og stener at jeg lægger mig ned. Har en gammel korsbåndsskade, så jeg holder skiene i kontakt med sneen - det hjælper meget.

Jeg kan ikke huske jeg nogensinde har slået hofterne. De styrt der har gjort ondt har været kraveben eller skuldre.

Jeg har også leget lidt med snowboard også, og det er faktisk meget sjovt, men netop fordi man ligger så meget ned (og man glider så dårligt på længere stræk) droppede jeg det igen. Hvis man kan li' at hoppe så er snowboard oplagt. Telemark er også supersjovt, men det er bare for svært, når man kun står på ski 6 dage om året - og ikke engang hvert år.
--
Robert

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator

Indlæg af Pastorius »

Mike-air skrev: tirs 4. jan 2022 09:22
DUBTEMPLE skrev: man 3. jan 2022 23:55 Rul thermokande eller udstyr ind i et stykke gammeldags liggeunderlag der er klippet ud til formålet ,.. det hjælper lidt

Jamen absolut. Jeg er dog usikker på om jeg ville være glad for at have en bredere rygbeskytter med hensyn til mobilitet i lift og sådan? Den jeg har nu føltes som en meget let rygsæk: https://dm9fd9qvy1kqy.cloudfront.net/me ... C4FD52.jpg

En anden løsning er at købe ski, for der falder man ikke på røven så tit, der er det måske mere hofte etc. som er udsat i den situation jeg havnede i. Det bedste er måske at træne noget mere, så man spotter de her ting og kan undgå dem :roll:
Faldt lige over den her, der kan man heller ikke være med på ski :-)

--
Robert

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator

Indlæg af Mike-air »

:lol: 8-)

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator

Indlæg af Pastorius »

Nå, brokketråden er jo væk, så må man nøjes med at grine af det :)

--
Robert

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator

Indlæg af Pastorius »

Pastorius skrev: tors 6. jan 2022 18:25 Nå, brokketråden er jo væk, så må man nøjes med at grine af det :)

Det er forøvrigt en DNA-test jeg har købt. Det er der ikke importmoms på, men det er der på plastikrør og plastik-Swaps.
--
Robert

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Pastorius skrev: tors 6. jan 2022 18:25 ... brokketråden er jo væk...
viewtopic.php?t=55111
?

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator

Indlæg af Pastorius »

Christoffer I. N. skrev: tors 6. jan 2022 19:02
Pastorius skrev: tors 6. jan 2022 18:25 ... brokketråden er jo væk...
viewtopic.php?t=55111
?
Hov - blev den ikke lukket. Tak. (jeg griner nu alligevel mest)
--
Robert

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator

Indlæg af Pastorius »

En af de sjoveste tråde jeg har læst. Det skulle lige være Mette Frederiksen der havde lavet det tweet.

--
Robert

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator

Indlæg af Pastorius »

Pastorius skrev: søn 9. jan 2022 23:28 En af de sjoveste tråde jeg har læst. Det skulle lige være Mette Frederiksen der havde lavet det tweet.

...og konen prøver at komme til undsætning.

--
Robert

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator

Indlæg af Mike-air »

Har super optur over denne sang disse dage - jo mere jeg lytter til den, jo mere genial syntes jeg den er :-P

Sangteksten er desværre lige så relevant idag, som det var i 1980 :roll:

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Mike-air skrev: fre 14. jan 2022 17:33

Har super optur over denne sang disse dage - jo mere jeg lytter til den, jo mere genial syntes jeg den er :-P

Ja, det er et af de fede numre fra 80erne. Teksten har selvfølgelig et stærkt præg af den ironi, som Lars Hug og Steffen Brandt introducerede. Men den er jo sammenstykket af citater af Mao Zedong, der oprindeligt skrev ordene uden skygge af ironi.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator

Indlæg af Mike-air »

david mondrup skrev: fre 14. jan 2022 18:06
Mike-air skrev: fre 14. jan 2022 17:33

Ja, det er et af de fede numre fra 80erne. Teksten har selvfølgelig et stærkt præg af den ironi, som Lars Hug og Steffen Brandt introducerede. Men den er jo sammenstykket af citater af Mao Zedong, der oprindeligt skrev ordene uden skygge af ironi.
Ej hvor vildt! Det vidste jeg ikke! 😅 Nu blev den bare endnu bedre. Hehe.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist

Jeg husker, at den nye måde at bruge ironi på var dybt forvirrende for offentligheden. Da TV2 lavede "Rigtige mænd gider ikke høre mere vrøvl" var det et åbent spørgsmål, om de vitterligt havde skrevet en sang om hvor glade de var for den mandschauvinisme der fulgte med yuppiekulturen. Eller om de faktisk hyldede den spirende racisme på et af de andre numre på pladen. I dag, hvor den måde at bruge ironi på for længst er grundfæstet i kulturen, er der ingen der er i tvivl, men wannabe grønjakker ( = hvide ghetto racister) fandt en slagsang i "September 85", med omkvædet "tilbage med dem, smid dem ud, vi gider ikke mere".
På samme måde var der garanteret også en del rabiate venstreorienterede, også i mine forældres omgangskreds, der hyldede at Kliche med Militskvinder tonede rent flag som maoistisk revolutionært band. jeg var selv 9 år da sangen udkom.
David Mondrup

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator

Indlæg af Mike-air »

david mondrup skrev: fre 14. jan 2022 19:53 Jeg husker, at den nye måde at bruge ironi på var dybt forvirrende for offentligheden. Da TV2 lavede "Rigtige mænd gider ikke høre mere vrøvl" var det et åbent spørgsmål, om de vitterligt havde skrevet en sang om hvor glade de var for den mandschauvinisme der fulgte med yuppiekulturen. Eller om de faktisk hyldede den spirende racisme på et af de andre numre på pladen. I dag, hvor den måde at bruge ironi på for længst er grundfæstet i kulturen, er der ingen der er i tvivl, men wannabe grønjakker ( = hvide ghetto racister) fandt en slagsang i "September 85", med omkvædet "tilbage med dem, smid dem ud, vi gider ikke mere".
På samme måde var der garanteret også en del rabiate venstreorienterede, også i mine forældres omgangskreds, der hyldede at Kliche med Militskvinder tonede rent flag som maoistisk revolutionært band. jeg var selv 9 år da sangen udkom.
Fedt du lige kan dele lidt baggrund her for os der ikke engang var født på det tidspunkt.

Jeg kan også kun forestille mig hvor mange sjove episoder/mistolkninger der har været med eks. C.V. Jørgensen i samme periode, som jo heller ikke var bleg for tage ironi og sarkasme i brug. Hehe. Costa del sol hittede jo også ganske godt, og folk flest har jo sikkert ikke fattet hvad det handlede om 😄

Vi burde næsten have en tråd med protestsange…

Medlemsavatar
amolin
Medlem

Indlæg af amolin »

Jeg husker også September 85, teksten er her for dem der ikke kender den: https://www.ebbemunk.dk/tv-2/tv-2_September_85.html

Det skabte lidt røre, men Rigtige Mænd var et fedt album, som på sin egen måde gjorde op med mange ting. Jeg kan huske jeg var til grøn koncert og hørte de numre lige da de var blevet udgivet.

Den her tekst siger jo fint at Steffen omtaler nogle holdninger i samfundet, uden at have dem selv

"De der sorte svin
sku sendes hjem!" - "Hvafornoget"
sir jeg høfligt
som om jeg ikke har forstået

Fyren fuld af sprut
og dansk logik
"De tar alt det
vi andre aldrig fik"
- Anders
Facebook: [url]http://www.facebook.com/amdrl[/url]
Mit studie: [url]http://beatthemic.com[/url]

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist

Ja, han er ret tydelig i sin egen stillingtagen. Desværre var der en del af de der grønjakke-light typer, der aldrig hørte andet end omkvædet.
David Mondrup

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Jeg tror så ikke at det var Steffen Brandt som præsenterede den sarkastiske ironi. Han turde blot lukke den ud lige der. Vi havde jo haft den i årtier, hos f. eks Clausen & Petersen "Mig står her på hoddebanegården" Fremmedarbejderens farvel hed den vist.
Røde Mor havde osse en perfekt sarkasme og ironi. Så vi var nogle som slet ikke forstod hetzen mod TV2.
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
amolin
Medlem

Indlæg af amolin »

Røde Mor var en helt helt anden slags ironi, nok egentlig mere sarkasme end ironi...
- Anders
Facebook: [url]http://www.facebook.com/amdrl[/url]
Mit studie: [url]http://beatthemic.com[/url]

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem

Indlæg af mediumaevum »

I brokketråden beskrev jeg Lars Løkkes forslag om social værnepligt som forfærdeligt. Det er det stadig, men jeg synes også man skal give Løkke ros for de forslag der rent faktisk er gode. Som f.eks. denne her:

https://jyllands-posten.dk/politik/ECE1 ... re-i-fred/
Hvis man har været uden for arbejdsmarkedet mindst ti år, skal man have en lavere ydelse end kontanthjælp, men til gengæld slippe for alt fra jobcentre til sagsbehandlere og socialrådgivere.

Sådan lyder et forslag fra Lars Løkke Rasmussens nye parti, Moderaterne. Det skriver Politiken.

Forslaget er målrettet de omkring 7000 mennesker, som har været uafbrudt på kontanthjælp i mindst ti år.

- De mennesker håndterer vi i et system, som jo egentlig er designet til, at folk er der i kort tid, indtil de er kommet videre.

- Idéen er at give dem en ydelse, der er lavere end kontanthjælpen. Men til gengæld kvit og frit. Et opgør med tankegangen noget for noget og ret og pligt, siger han til Politiken.

Lars Løkke betegner det som en ordning for skæve eksistenser, der ikke kan leve op til de krav, som systemet stiller.
Et opgør med mistillid til de svageste er på høje tid.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

1000 kr for at køre mod ensretningen i Krystalgade på cykel lige nu, jeg vil glæde mig over de 1000 gange jeg ikke fik en bøde :-)
/Dub

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator

Indlæg af Pastorius »

Mike-air skrev: fre 14. jan 2022 20:37 Fedt du lige kan dele lidt baggrund her for os der ikke engang var født på det tidspunkt.

Jeg kan også kun forestille mig hvor mange sjove episoder/mistolkninger der har været med eks. C.V. Jørgensen i samme periode, som jo heller ikke var bleg for tage ironi og sarkasme i brug. Hehe. Costa del sol hittede jo også ganske godt, og folk flest har jo sikkert ikke fattet hvad det handlede om 😄

Vi burde næsten have en tråd med protestsange…
Jeg kan love dig for der var nogle der mente at Costa del Sol var rabiat venstrefløjsmusik, selvom det var populært. Selv for mig (jeg var på mine sidste år i folkeskolen dengang) er det svært helt at fatte at den kunne frembringe så voldsomme følelser. Jeg havde selv næsten glemt de diskussioner indtil jeg lige satte hjernen igang med at huske.
--
Robert

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Vi blev da på ingen måde forargede over Carsten Walentin.
Hamburger Sally med Chick Checker Charlie og Computer Charlie, osse fra -70´erne, indeholdt blot det sprog alle talte dengang.
Vi var forøvrigt en del sammen med ham, da vores trommeslager gik på gymnasie med ham, og vi dyrkede da osse hans måde at skrive tekster på.
I det hele taget synes jeg at der er en verden til forskel på hvad man blot slyngede ud den gang, og hvad man kan komme rigtig galt afsted med i dag.
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Nyt svar