Er du vaccineret? [Poll]

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar

Hvad er din Covanvid-1984 status?

Jeg har været smittet og er p.t. immun
3
6%
Jeg er p.t. konstateret smittet
0
Ingen stemmer
Jeg er ikke vaccineret endnu, men vil gerne
2
4%
Jeg har fået indkaldelse og venter på første stik
3
6%
Jeg har fået første stik
4
8%
Jeg er færdigvaccineret
37
74%
Jeg ønsker slet ikke at blive vaccineret
1
2%

Afgivne stemmer: 50
Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Sted: Fyn

Re: Er du vaccineret? [Poll]

Indlæg af Mr. Soundman »

Hugo skrev: tirs 11. jan 2022 17:25 Har fået 3. stik m. Pfizer
Er blevet importent, har fået nedsat hukommelse, og skal op og pisse 4 gange om natten :lol:

:lol:

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Kunne se at jeg ikke havde fået opdateret det jeg havde stemt, den stor stadig til første stik, men jeg har fået 3.

Spørgsmålet er om grafen stadig er retvisende.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 12 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Vi kan præstere 10 stik på vores matrikel
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Nu valgte jeg pfizer :-D har simpelthen ikke tid til at være syg i flere dage…

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator

Indlæg af Pastorius »

Smittefar skrev: ons 12. jan 2022 09:25 Vi kan præstere 10 stik på vores matrikel
Vi er 6 incl børn og svigerbørn.

4 stk med 3 stik
1 stk med 2 stik og en overstået Omikron infektion midt december.
1 stk med 2 stik og uden mulighed for det tredje.
--
Robert

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Nice - 2 børn med 2 stik, 2 voksne med 3 stik, herunder en voksen med Corona-infektion sidste jul og et barn med Corona (vistnok ikke Omikron) denne jul.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator

Indlæg af Mike-air »

Banko!

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Mike-air skrev: ons 12. jan 2022 10:08 Nu valgte jeg pfizer :-D har simpelthen ikke tid til at være syg i flere dage…
Kan I selv vælge? Herhjemme bliver man på den man fik fra første stik, altså af de to i programmet.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator

Indlæg af Mike-air »

Christoffer I. N. skrev: ons 12. jan 2022 21:27
Mike-air skrev: ons 12. jan 2022 10:08 Nu valgte jeg pfizer :-D har simpelthen ikke tid til at være syg i flere dage…
Kan I selv vælge? Herhjemme bliver man på den man fik fra første stik, altså af de to i programmet.
Ja vi har kunne vælge på 1. og 3. stik. Der var komisk nok to døre på vaccine centeret... Jeg stod et øjeblik foran moderna, og så løb jeg i stedet over til pfizer døren. Det har sikkert set sjovt ud.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Mike-air skrev: ons 12. jan 2022 22:38
Christoffer I. N. skrev: ons 12. jan 2022 21:27
Ja vi har kunne vælge på 1. og 3. stik. Der var komisk nok to døre på vaccine centeret... Jeg stod et øjeblik foran moderna, og så løb jeg i stedet over til pfizer døren. Det har sikkert set sjovt ud.
Jeg mener alle mine stik er Pfizer, flere siger at det er den samme, men data viser forskel, så det var nok et fint valg:
https://www.ssi.dk/aktuelt/nyheder/2021 ... og-omikron
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 12 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator

Indlæg af Mike-air »

Ville egentlig helst bare være gået for moderna udelukkende, fordi der er nogle lande der ikke lukker folk med mix av vacciner ind. Men sådan er det bare: et kort sygdomsforløb lige nu trumfer en eller anden ferie i fremtiden.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist

Indlæg af Holger »

Jeg kan se de ikke lukker ind hvis det er mixet med AZ, men ikke hvis det er Moderne & BioNtech (Pfizer).

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator

Indlæg af Pastorius »

Mike-air skrev: tors 13. jan 2022 09:01 Ville egentlig helst bare være gået for moderna udelukkende, fordi der er nogle lande der ikke lukker folk med mix av vacciner ind. Men sådan er det bare: et kort sygdomsforløb lige nu trumfer en eller anden ferie i fremtiden.
Lige nu er det primære formål med vaccinerne at undgå alvorlig sygdom, og der har jeg ikke hørt om dokumenteret forskel. Det sekundære er at opfylde kriterierne for at kunne bevæge sig frit i samfundet. Endelig er det heller ikke uden betydning at støtte op om min aktieportefølje. Du skulle have valgt Moderna!

8-)
--
Robert

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator

Indlæg af Mike-air »

Holger skrev: fre 14. jan 2022 15:51 Jeg kan se de ikke lukker ind hvis det er mixet med AZ, men ikke hvis det er Moderne & BioNtech (Pfizer).
Fedt, det var jo godt nyt :-D
Pastorius skrev: fre 14. jan 2022 16:07Endelig er det heller ikke uden betydning at støtte op om min aktieportefølje. Du skulle have valgt Moderna!

8-)
Hæhæ

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist

Indlæg af Holger »

Moderna er den eneste dårlige aktie jeg har.

Ud af 18 aktier har jeg kun tab på 1, siden 2019. Det er sgu en meget god statistik.

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator

Indlæg af Pastorius »

Holger skrev: fre 14. jan 2022 18:14 Moderna er den eneste dårlige aktie jeg har.

Ud af 18 aktier har jeg kun tab på 1, siden 2019. Det er sgu en meget god statistik.
Beklager hvis jeg fik lokket dig med på vognen. Jeg er ikke rigtig sur på den endnu - købt til 111, men den var jo næsten oppe på 500 i august. Pt. er den på 200 og har tabt igen i dag, og 20% siden nytår.
--
Robert

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist

Indlæg af Holger »

Slet ikke, hvis jeg ikke havde den ene dårlige, så ville resten jo ikke se så godt ud! Så ville det ligne rent held... ;-)

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator

Indlæg af Pastorius »

Holger skrev: fre 14. jan 2022 20:51 Slet ikke, hvis jeg ikke havde den ene dårlige, så ville resten jo ikke se så godt ud! Så ville det ligne rent held... ;-)
:)

Jeg har kun Ørsted der har tabt siden køb - den er til gengæld også ringe. 1289 -> 724 i dag. Den var fandeme også købt på et skidt tidspunkt. De andre har alle tjent penge, men jeg har nulstillet "stillingen" 1. januar, og skulle man regne det for noget, så er AaB-aktier det bedste køb man kan gøre. 2,49% op.
--
Robert

Medlemsavatar
mik_c
Medlem
Sted: Vesterbro

Indlæg af mik_c »

ugh ,, har fået mine 3 stik OG har nu corona ... det er sku op af bakke .. især da min kæreste bor i Østrig.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

mik_c skrev: lør 15. jan 2022 17:59 ugh ,, har fået mine 3 stik OG har nu corona ... det er sku op af bakke .. især da min kæreste bor i Østrig.
Det lader til at være en stor hoax det hele ,.. pøj-pøj med at få livet tilbage

Der er håb nu, fordi vi har fået en mutation de ikke kan bekæmpe og forkludre medicinsk

Overvejer om jeg skal tage 3 stik ,.. føler mig ført bag lyset og mannipuleret med de 2 første
/Dub

Medlemsavatar
mik_c
Medlem

Indlæg af mik_c »

DUBTEMPLE skrev: lør 15. jan 2022 18:13
mik_c skrev: lør 15. jan 2022 17:59 ugh ,, har fået mine 3 stik OG har nu corona ... det er sku op af bakke .. især da min kæreste bor i Østrig.
Det lader til at være en stor hoax det hele ,.. pøj-pøj med at få livet tilbage

Der er håb nu, fordi vi har fået en mutation de ikke kan bekæmpe og forkludre medicinsk

Overvejer om jeg skal tage 3 stik ,.. føler mig ført bag lyset og mannipuleret med de 2 første
Tja de informationer man fik da man fik det første 2 stik endte ihvertfald med ikke at passe. Men situationen ændre sig også. Det kunne være man skulle ha været lidt mere forudsigende den gang .. men jeg er ikke virolog så jeg skal ikke kunne sige om det havde været muligt at lave en anden løsning der var bedre.

Ved bare at jeg gerne vil ned og besøge min kæreste i vinterferien, men på grund af at PCR tests viser en som positiv længe efter man er rask er jeg nu ikke sikker på jeg kan komme afsted. Og det er mucho el nedtur.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

mik_c skrev: lør 15. jan 2022 18:30 Tja de informationer man fik da man fik det første 2 stik endte ihvertfald med ikke at passe. Men situationen ændre sig også. Det kunne være man skulle ha været lidt mere forudsigende den gang .. men jeg er ikke virolog så jeg skal ikke kunne sige om det havde været muligt at lave en anden løsning der var bedre.

Ved bare at jeg gerne vil ned og besøge min kæreste i vinterferien, men på grund af at PCR tests viser en som positiv længe efter man er rask er jeg nu ikke sikker på jeg kan komme afsted. Og det er mucho el nedtur.
Kan sætte mig ind i det ,.. var udelukket fra mit svenske hjem i næsten 6 måneder

Ingen mulighed for at checke varme, frost-skader, el-svigt, væltede træer, og åbent hus for indbrud, (hvilket en del oplevede)

Lige nu er jeg bange for at blive smittet, men kun fordi jeg så vil løbe ind i præcis det samme problem som dig.

Den rigide lovgivning, vil betyde at jeg vil være udlukket fra Sverige et par måneder igen, gr. formeldt test-svar
/Dub

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Mike-air skrev: tors 13. jan 2022 09:01 Ville egentlig helst bare være gået for moderna udelukkende, fordi der er nogle lande der ikke lukker folk med mix av vacciner ind. Men sådan er det bare: et kort sygdomsforløb lige nu trumfer en eller anden ferie i fremtiden.
Hvad er status? Just asking for a friend 😁

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator

Indlæg af Mike-air »

Morten B skrev: lør 15. jan 2022 18:55
Hvad er status? Just asking for a friend 😁
Var dårlig i to dage, og dag 2 var god nok til jeg kunne arbejde fra 14-tiden 👍

Medlemsavatar
mik_c
Medlem

Indlæg af mik_c »

DUBTEMPLE skrev: lør 15. jan 2022 18:40
mik_c skrev: lør 15. jan 2022 18:30 Tja de informationer man fik da man fik det første 2 stik endte ihvertfald med ikke at passe. Men situationen ændre sig også. Det kunne være man skulle ha været lidt mere forudsigende den gang .. men jeg er ikke virolog så jeg skal ikke kunne sige om det havde været muligt at lave en anden løsning der var bedre.

Kan sætte mig ind i det ,.. var udelukket fra mit svenske hjem i næsten 6 måneder

Ingen mulighed for at checke varme, frost-skader, el-svigt, væltede træer, og åbent hus for indbrud, (hvilket en del oplevede)

Lige nu er jeg bange for at blive smittet, men kun fordi jeg så vil løbe ind i præcis det samme problem som dig.

Den rigide lovgivning, vil betyde at jeg vil være udlukket fra Sverige et par måneder igen, gr. formeldt test-svar
I dit tilfælde tror jeg du kan gå til lægen og få dem til at lave en erklaring på du er rask som tæller ligesom en PCR test. .. Det er muligt på de fleste udenlands rejser hvis man har haft corona .. men østrig har lige lukket for den mulighed her idag.

Nyt svar