el. guitar

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Default avatar
michel
Medlem
Indlæg: 137
Sted: Vejle

el. guitar

Indlæg af michel »

nogen der kan spotte hvilkn guitar det er?
Vedhæftede filer
12345667.png
12345667.png (1.06 MiB) Vist 678 gange

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Det ligner en PRS SE af en eller anden art
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Arnold
Medlem
Indlæg: 564

Indlæg af Arnold »

Ja, det vil jeg også mene - modellen PRS SE Nick Cantanese kommer ret tæt på, såvidt jeg kan se.

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Er det PRS, vil jeg gå ud fra at gribebrættet er modificeret. PRS har , de jeg her set, fugleformede dots.

Jeg hader når gribebrætter pastes til med dots. Dots er en dårlig vane. Lige inden for nærheden har jeg 4 spanske og klassiske guitarer . De har max en lille brik på siden af gribebrættet i 12 bånd og få i 7 bånd også.

Når jeg i en periode har spillet på elektrisk har jeg fået disse dots ind i systemet. Og så kræver det omstilling at vende sig til de spansk/klassiske guitarer.

En PRS SE Mark Tremonti Standard : uden dots. Så tror jeg at jeg ville slå til.

Man kan selvfølgelig vænne sig til ikke at kigge på gribebrættet. Men jeg kan ikke se ideen i dots. Ud over en lille prik på siden af guitaren hvor man føler man har behov for det.

Medlemsavatar
thniels
Forum Donator
Indlæg: 12
Sted: St. Darum

Indlæg af thniels »

Kimex skrev: ons 12. jan 2022 10:30 Er det PRS, vil jeg gå ud fra at gribebrættet er modificeret. PRS har , de jeg her set, fugleformede dots.
Flere PRSer er som standard med dot-markeringer eller slet ingen. Andre har en enkelt 12-markering og ellers slet ingenting [foran]. Så den behøver ikke være skræddersyet.
-- Thomas Nielsen

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Det der ligner en af de helt billige PRSer - De har næsten aldrig fugle
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 965
Sted: Copenhagen

Indlæg af Morten Bjørn »

Sidder tilfældigvist og nørder en solo jeg gerne vil lære og kom lige til at lægge mærke til guitaren

er vist 80% i mål

Er det Søren?

Aner ikke om det er Søren Andersen, alt at dømme efter tingeltangelgalore på billedet kan det godt være ham, men hvis det er, så er han til at snakke med

kan findes inde på Danske Guitarister


Default avatar
Briannielsen79
Medlem
Indlæg: 371

Indlæg af Briannielsen79 »

Kimex skrev: ons 12. jan 2022 10:30
Jeg hader når gribebrætter pastes til med dots. Dots er en dårlig vane. Lige inden for nærheden har jeg 4 spanske og klassiske guitarer . De har max en lille brik på siden af gribebrættet i 12 bånd og få i 7 bånd også.

Når jeg i en periode har spillet på elektrisk har jeg fået disse dots ind i systemet. Og så kræver det omstilling at vende sig til de spansk/klassiske guitarer.

Man kan selvfølgelig vænne sig til ikke at kigge på gribebrættet. Men jeg kan ikke se ideen i dots. Ud over en lille prik på siden af guitaren hvor man føler man har behov for det.
Jeg forestiller mig, at de fleste har brug for prikker for at finde rundt. Primært på siden af gribebrættet. Jeg ved i hvert fald, at jeg aldrig ville kunne klare mig uden. Når jeg laver meget hurtige løb, bliver jeg nødt til at have prikker som referencer. Ellers aner jeg jo ikke, hvor jeg er, hvis jeg på et splitsekund skal fræse rundt omkring 5. bånd og hoppe direkte ned til 12. eller 15. bånd f.eks. Så ville jeg lige så godt kunne ramme 11. bånd som jeg kunne ramme 12. bånd. Man ville ikke have en jordisk chance for at være sikker. Jeg kan forstå, hvis man bare simple akkorder og melodier i de første par bånd. Min ærlige mening er, at det virker som en lidt prætentiøs udmelding. Det er det sikkert ikke, men sådan fremstår det hos mig. De færreste ser selv på prikkerne på selve gribebrættet. Men det er jeg nødt til omkring bånd 21-24. Min guitar sidder på skrå og det er svært for mig at vurdere helt nøjagtigt, hvor jeg skal fræse, hvis jeg ikke orienterer mig ned ad halsen. Og så er det min personlige holdning at guitarer uden prikker eller anden udsmykning på gribebrættet, ser mega grimt ud. Med mindre at det er lavet af noget materiale som i sig selv er varierende.

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1462
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Briannielsen79 skrev: ons 12. jan 2022 18:58
Kimex skrev: ons 12. jan 2022 10:30
Jeg hader når gribebrætter pastes til med dots. Dots er en dårlig vane. Lige inden for nærheden har jeg 4 spanske og klassiske guitarer . De har max en lille brik på siden af gribebrættet i 12 bånd og få i 7 bånd også.

Når jeg i en periode har spillet på elektrisk har jeg fået disse dots ind i systemet. Og så kræver det omstilling at vende sig til de spansk/klassiske guitarer.

Man kan selvfølgelig vænne sig til ikke at kigge på gribebrættet. Men jeg kan ikke se ideen i dots. Ud over en lille prik på siden af guitaren hvor man føler man har behov for det.
Jeg forestiller mig, at de fleste har brug for prikker for at finde rundt. Primært på siden af gribebrættet. Jeg ved i hvert fald, at jeg aldrig ville kunne klare mig uden. Når jeg laver meget hurtige løb, bliver jeg nødt til at have prikker som referencer. Ellers aner jeg jo ikke, hvor jeg er, hvis jeg på et splitsekund skal fræse rundt omkring 5. bånd og hoppe direkte ned til 12. eller 15. bånd f.eks. Så ville jeg lige så godt kunne ramme 11. bånd som jeg kunne ramme 12. bånd. Man ville ikke have en jordisk chance for at være sikker. Jeg kan forstå, hvis man bare simple akkorder og melodier i de første par bånd. Min ærlige mening er, at det virker som en lidt prætentiøs udmelding. Det er det sikkert ikke, men sådan fremstår det hos mig. De færreste ser selv på prikkerne på selve gribebrættet. Men det er jeg nødt til omkring bånd 21-24. Min guitar sidder på skrå og det er svært for mig at vurdere helt nøjagtigt, hvor jeg skal fræse, hvis jeg ikke orienterer mig ned ad halsen. Og så er det min personlige holdning at guitarer uden prikker eller anden udsmykning på gribebrættet, ser mega grimt ud. Med mindre at det er lavet af noget materiale som i sig selv er varierende.
Det er et spørgsmål om øvelse og tilvænning - ellers ville der jo ikke være nogen der kunne spille kontrabas. (Ja ja, jeg ved godt de kan fåes med dots - men det bliver ikke brugt ret tit). Tit spiller man alle toner ud fra nogle få positioner, så det er måske kun en 3-4 stykker du kan have styr på.
--
Robert

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1462
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Kimex skrev: ons 12. jan 2022 10:30 Man kan selvfølgelig vænne sig til ikke at kigge på gribebrættet. Men jeg kan ikke se ideen i dots. Ud over en lille prik på siden af guitaren hvor man føler man har behov for det.
Det lyder næsten som når to båndløse bassister diskuterer fretlines eller ej :)
--
Robert

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 965
Sted: Copenhagen

Indlæg af Morten Bjørn »

Altså jeg synes det er en privatsag hvordan man synes ens guitar skal se ud. Jeg synes eksempelvis ikke at en hollow og en semihollow Gibson skal være doublecut da en singlecut er meget pænere.

Er du til gengæld ejer af en Gibson SG ved jeg i forvejen at jeg ikke ka li dig. Og sådan er det!

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Nu vil jeg ikke lige Hi-jacke tråden, men så lige at PRS har lavet en billigere guitar sammen med John Mayer: PRS Silver Sky SE
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Default avatar
Briannielsen79
Medlem
Indlæg: 371

Indlæg af Briannielsen79 »

Pastorius skrev: ons 12. jan 2022 19:33
Det er et spørgsmål om øvelse og tilvænning - ellers ville der jo ikke være nogen der kunne spille kontrabas. (Ja ja, jeg ved godt de kan fåes med dots - men det bliver ikke brugt ret tit). Tit spiller man alle toner ud fra nogle få positioner, så det er måske kun en 3-4 stykker du kan have styr på.
De fleste der spiller kontrabas, virker til at have “fixed positions” så de hele tiden, ved hvor de er. Altså….at de bruger skalaers intervaller til at placere sine fingre. Og har lige tjekket billeder af toner på en kontrabas. Der er 8 bånd ned til kroppen. Det gør det om noget, væsenligt nemmere at navigere rundt. Det ville svare til, at jeg havde en guitar med 8 bånd, hvor guitarens krop så starter og så kommer de sidste par bånd. Der er en verden til forskel. Jeg ville gerne se mange spille shredding guitar fra 3. bånd til 7. bånd for på et splitsekund hoppe til bånd 15 for at lave sweeping eller hurtig tapping og ramme rigtigt hver gang uden at kigge efter prikker. Havde jeg en guitar med 8 frie bånd og så 8 bånd på kroppen, så ville det være meget nemmere at lære uden at kigge, da man jo sådan set kan dele gribebrættet op i to dele. De 8 frie bånd og så de 8 på kroppen. Når man skal spille på de sidste 8 bånd, tager man jo udgangspunkt fra én specifik position. Det er på ingen måde det samme som en guitar med 22-24 bånd og hvor bånd hurtigt vil kunne minde om hinanden. Så ja….jeg holder fast i, at det virker lidt for elitært at proklamere sådan noget, som blev gjort.

Nyt svar