Virus på facebook?

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Virus på facebook?

Indlæg af mediumaevum »

Jeg læste lige i en gruppe på facebook, at de havde oplevet virus i nogle opslag fra nogle brugere.

Kan det virkelig passe, at der findes virus på facebook? Jeg troede al materiale blev afviklet gennem facebook's servere, og derfor kan virus ikke spredes ved blot at læse kommentarer/indlæg.

Ligesom der er forskel på at downloade en virusinficeret videofil, og på at afspille fra youtube. Ved sidstnævnte er der jo ikke den rå fil, og derfor ingen virus.

Er der nogen der ved noget mere om det her?

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37635
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Nej, der er ikke vira på Facebook.

Der har været orme, dog.

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1462
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

mediumaevum skrev: tirs 11. jan 2022 17:11 Jeg læste lige i en gruppe på facebook, at de havde oplevet virus i nogle opslag fra nogle brugere.

Kan det virkelig passe, at der findes virus på facebook? Jeg troede al materiale blev afviklet gennem facebook's servere, og derfor kan virus ikke spredes ved blot at læse kommentarer/indlæg.

Ligesom der er forskel på at downloade en virusinficeret videofil, og på at afspille fra youtube. Ved sidstnævnte er der jo ikke den rå fil, og derfor ingen virus.

Er der nogen der ved noget mere om det her?
Det de kalder virus eller evt råber om at være blevet hacket er links der fortæller dig du er logget af, og beder dig om at logge på igen (eller authentikere på anden vis). Hvis man hopper på den, så spammer den måske en masse i messenger eller tagger alle dine venner i et reklameopslag.
--
Robert

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

Ok, takker for svar.

Nyt svar