Klevgrand Pana

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Klevgrand Pana

Indlæg af david mondrup »

En panner med flere funktioner end blot en pan og/eller balance. Jeg er umiddelbart lidt undervældet af ideen, men kom så i tanke om, at jeg jo faktisk af og til bruger et binauralt panning plugin (Panagement fra Auburn), og den her kan muligvis nogle af de samme ting på en federe måde. Jeg har købt den, dels af den ovennævnte grund, dels fordi Klevgrand har haft lidt svært ved at sætte en fod forkert de seneste år.

https://klevgrand.se/products/pana

David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 970
Sted: Copenhagen

Indlæg af Morten Bjørn »

Hej David

Jeg går og overvejer at erhverve mig den

Hvad er dit indtryk af den nu, er den på hylden eller i kanalen?

Hvor bruger du den generelt, på et enkelt instrument eller på en bus?

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Jeg har faktisk først prøvet at sætte den ind i et projekt for nylig, hvor jeg ville prøve nogle forskellige approaches til panning af. Den er en anelse tricky at bruge, men den kan nogle fede nok ting. Jeg vil primært komme på at bruge den i egentlige mix-situationer, og sjældnere i det kreative flow. Jeg vil helt sikkert først og fremmest bruge den som insert, altså på de enkelte kanaler. Den er at betragte som en udvidet panoreringsknap.

Så dommen er, at den er mere på hylden end på kanalen, men den er nice nok at have som mulighed.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 970
Sted: Copenhagen

Indlæg af Morten Bjørn »

Ok, det giver god mening, tusind tak for svar 👍

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Så den filtrerer i den "svage" side i stedet for bare at skrue ned? Interessant.

Man kan også lave en forsinkelse mellem signalet i venstre og højre side (Haas effekten mener jeg den hedder). Det virker også ganske godt. Det lavede jeg en plugin der gjorde for mange år siden.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 970
Sted: Copenhagen

Indlæg af Morten Bjørn »

Såvidt jeg kan læse så gør den begge dele, filter og forsinkelse

Umiddelbart er rolloff af lave freq så den udelades fra at blive panoreret, alle ca 300 bobs værd

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Ahh laver den også forsinkelse? Fedt. Det er som om man kan panorere bass bedre, når man har forsinkelsen med.

Dog skal man lige være opmærksom på, at det ikke altid er helt mono-kompatibelt når man bruger den form for panorering.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Nyt svar