Corona virusset (Wuhan)

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Re: Corona virusset (Wuhan)

Indlæg af Pastorius »

Hvis tvang ikke virker, kunne vi måske finde andre metoder ;)

--
Robert

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

:thumbup: :dollargrin:
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

:lol:

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

https://www.dr.dk/nyheder/udland/ny-cor ... frika-boer

Men det er der ingen der tager seriøst. Man vil ikke lukke for flytrafik eller anden trafik fra de ramte lande. Istedet vil man lade stå til, som man altid har gjort.

Menneskehedens dumhed, inkompetence og direkte idioti bliver dens undergang.

Folk vil jo ha' deres frihed.

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Danmark har da lukket al trafik til SA + 6 omkransende lande fra i dag.

Det er forøvrigt et fint tegn på at vi må lære at leve med sygdommen. Vi kan være gode til at opspore og nedkæmpe, men der vil altid være lommer hvor der enten gemmer sig store udbrud, eller ligefrem mutationer. Verden er stor.
Os i de lande som har godt styr på sygdommen har svært ved at gøre noget ved hvad der sker i andre lande.

Lev med det.
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 969
Sted: Copenhagen

Indlæg af Morten Bjørn »

Ja brace yourself, det her kommer til at tage 5-10-20 år

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 969
Sted: Copenhagen

Indlæg af Morten Bjørn »

Pastorius skrev: fre 26. nov 2021 00:07 Hvis tvang ikke virker, kunne vi måske finde andre metoder ;)

Uh, hvad laver min tandlæge dér?!

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Lidt tal fra den virkelige verden.

Har fået besked fra juniors efterskole at det kun er vaccinerede der kan komme med på deres rejse (destinationernes regler). Hvis man er uvaccineret bliver man skrevet ud af skolen i rejseperioden.

Nå men tallene. Det drejer sig om 6 elever ud af 180 der er uvaccinerede (3%). Det er jo trods alt ikke så galt og viser lidt hvad motivation kan gøre.De har alle set hvordan efterskoleopholdene så ud for den årgang der kom inden dem.
--
Robert

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

https://www.dr.dk/nyheder/seneste/gaest ... ed-koncert

Ved sq snart ikke om man ska´ afbestille Nytårsmenuen :?
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Norge indfører testkrav for alle ved indrejse til landet, og kommer til at revurdere om 14 dage:

Jeg skal have min kære mor på besøg til jul, hvilket vi måtte udsætte sidste år, så jeg håber satme ikke man indfører karantæne ved indrejse om 14 dage. I så fald bliver det jul ved svigermekanikken (og kogt lam uden sovs i stedet for and/flæskesteg). ÆV.

Skal dog siges at den nuværende regering tager tingene mere roligt, og gør alt hvad de kan for ikke at lave unødvendige tiltag. Vi kommer derfor nok ikke til at se fortidens "overreaktioner" med lukning af grænser etc.

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Jeg tror at vi i Norden står rimeligt godt med ok vaccine % samt de fleste forstår alvoren i at vi IKKE skal lukke ned igen som sidste år.
Det er de samme meldinger der kommer her i DK.
Så jeg tror (men det er kun en tro) at vi kommer igennem uden de store nedlukninger. Om man så kommer til at flytte sig mellem landene på et Coronapas, kan vi jo blot håbe på :santa:
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Langt de fleste af os har fået 2 vaccine stik. Men alligevel kan vi se at næsten alle andre lande, som har færre vaccinerede . Har færre smittede pr. million indbyggere, end vi. Alligevel er det sandsynligvis rigtigt, at vi bliver mindre syge hvis vi er vaccinerede.- Mange indlagte er, ikke, vaccinerede.

Men jeg læste et svar fra en af vores pandemiforskere. -Da hun blev spurgt.- Er vacciner farlige ? Nej- er svaret. - Vores immunforsvar er vant til at bekæmpe sygdomme oa. der kan inficere os.
Men vi ved også at vi danner resistens mod antibiotika . Nogle kalder det en bombe under vores sundhed at der opstår nye resistente bakterier. Vi opbygger resistens mod meget medicin.- morfin, nervemedicin hovedpinepiller, selv jalapenos. Og meget andet.
Bør man ikke holde igen med at vaccinere børn eller lade sine børn vaccinere. Indtil eksperter kan give et svar på hvordan det forholder sig , på det område, for vacciner ?

Der er mange løse ender.
Men vi kan være sikre på at afstand og ,meget sandsynligt, masker virker.

Bør vi ikke også vide- Hvad giver den bedste beskyttelse ? - Et overstået sygdomsforløb eller vaccination ? Som jeg har forstået det , bliver børn , normalt, ikke så syge som voksne . Ved denne epidemi.
Er der en risiko for at udvikle resistens mod vacciner, hvis man vaccineres
ofte ? Som ved antibiotika.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

@Kimex - Det er spørgsmål vi nok først får svar på om 10 eller 20 år. Problemet er, at vi ikke kan vente så længe på de svar. Og selv hvis svaret er "ja, vi udviklet vaccineresistens" eller noget helt andet ubehageligt, har vi INGEN alternativer til vaccinerne.

Der er også ubehageligheder ved at blive smittet med covid. Og har vi ingen vacciner, vil pandemien rasere på uendelig tid.
Vaccinerne forsinker spredningen, hvilket køber forskerne dyrbar tid til at udvikle bedre vacciner. Gør vi intet, dvs. ingen vacciner, vil det bare betyde at covid muterer endnu hurtigere og farligere.

Vi har intet valg.

Jeg er så dødhamrende træt af, at folk ikke kan se denne helt åbentlyse krise, og bliver ved med at sige "nej, lad os vente med vaccinerne, til vi ved noget mere".

Lad os da i samme ombæring vente med at kaste en redningskrans ud til de skibbrudne, indtil "vi har bedre muligheder for at hjælpe dem"...

Data og viden kræver tid. Tid er luksus. Det er en luksus, vi ikke har råd til.

Og ja, jeg er udmærket klar over at nu står folk i kø for at fortælle mig, at jeg er "langt ude" og mine udtalelser "er ude af proportioner".

Men jeg har videnskaben og forskerne på min side, og så er min samvittighed sådan set ren... i forhold til visse andre.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Vaccinenægterne er ligesom folkene på et skib der ser nogle skibbrudne:

Vaccine-tilhængerne: "Lad os kaste en redningskrans ud til dem"

Vaccine-nægterne: "Nej, lad os nu ikke gøre noget forhastet. Lad os vente og se om ikke der opstår bedre muligheder senere..."

Vaccine-tilhængerne: "Jamen... der er en redningskrans lige dér!"

Vaccine-nægterne: "Nej, lad os først få en masse data. Hvad er temperaturen på vandet? Deres indbyrdes position? Kan de svømme? Hvornår har de lært det? Hvad er deres fødselsdato, etniske oprindelse, tro, politiske overbevisning, blodtype, hudfarve, eventuelle allergier, IQ samt favorit-redningskrans?"

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

@Kimex

Du har helt ret ,.. vi skal være meget mere kritiske over for hele vaccine-"strategien"

Det turde vel også snart være tydeligt for enhver ,.. nu der tales om tredie stik generelt

Det kommer nok højest til at forkludre naturens gang, trække det hele i langdrag, og måske koste flere døde,. hvem ved

(ikke at antal døde er en absolut målestok alt skal vejes op imod)

Intet nyt i at virus er måden vi mennesker dør på ,.. intet nyt i senfølger heller

En gang imellem kommer der så en virus der er noget kraftigere

Selvfølgelig, hvad ellers,..


Epedemi er når vi begraves i massegrave, tusindvis dagligt, og krematorierne kører i døgndrift, mdr efter mdr

Hold krudtet tørt til der måske en dag kommer noget der for ALVOR er slemt


Iøvrigt, vist nok den spanske syge der tog alle de unge, sikkert fordi de manglede naturlig resistens fra en tidligere virus

Der er nok en ide i at gå igennem de vira der nu er, og opbygge antistoffer på naturens præmisser


Fint nok med vaccine til gamle og særligt udsatte, en gang imellem, hvis de selv vil, men IKKE som default "løsnings-model"


Og isoler så i højere grad dem der evt. er i fare ,.. frem for at lukke livet ned for et helt samfund


Omgangen med penicillin i vores samfund, samt fødevare-produktion er iøvrigt også syg

Er heller ikke imod penicillin, i enhver situation, men vi burde være MEGET påpasselige og kun bruge måske 10 pct i forhold til nu


Blod gives også hvor det ikke er strengt nødvendigt, noget svineri,... og igen med masser af følger og bivirkninger

En blodtype er ikke bare en blodtype
/Dub

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

DUBTEMPLE skrev: tors 2. dec 2021 22:04

Epedemi er når vi begraves i massegrave, tusindvis dagligt, og krematorierne kører i døgndrift, mdr efter mdr
Fulgte du med i Brasiliens behandlig af Covid-19? Stort set uden styring, vacciner, hjælpemidler oa.
Faktiskt var det som du efterlyser.
Det eneste de ikke havde var krematorier i døgndrift, da de er katoliker, ellers begravede de tusindevis dagligt
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Det er spørgsmål vi nok først får svar på om 10 eller 20 år. Problemet er, at vi ikke kan vente så længe på de svar. Og selv hvis svaret er "ja, vi udviklet vaccineresistens" eller noget helt andet ubehageligt, har vi INGEN alternativer til vaccinerne.
Forskere har data fra om hvordan andre sygdomme udvikler resistens mod medicin.
HIV f.eks. muterer så hurtigt at det er umuligt at fremstille en vaccine. Folk med børn har ret til at vide det inden de lader deres børn vaccinere.
Og jeg er træt af at blive slået i hartkorn med antivaxere. Men jeg har mine betænkeligheder ved at børn og meget unge bliver pålagt vaccination. Hvis der er en risiko for at de ikke ville kunne modstå fremtidige pandemier. Også selvom vi først bemærker det om 20 år. Så længe børn og unge ikke bliver mere syge end de gør af corona. Og muligvis vil får det lige så dårligt, hvis de vaccineres. Er jeg ikke overbevist om at det er det rigtige at vaccinere børn.
Og så vil jeg blæse på om jeg selv , du eller hvem som helst andre, voksne, får corona. Men sådan er vi så forskellige.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Vi skal lige huske, at fordi der er nogle koncepter vi ikke selv forstår til fulde, betyder det ikke at der ikke er andre der gør. Og når der er noget vi ikke fuldt ud selv forstår, er det netop at vi bør være lydhør til dem med kompetencerne og undgå unødig frygt og stærke holdninger til den ene eller anden side.

Hvem er mest kompetent til vurdere om en vaccine er sikker? En gruppe forskere indenfor medicin, eller en gruppe musikere?

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Lad mig starte med at sige at jeg ikke er glad for at landbruget fodrer svin med antibiotika.
Når det er sagt, så mener jeg ikke at man bør afholde sig fra at prøve at bekæmpe en sygdom, blot fordi man mener at den bliver resisten overfor medicinen på et tidspunkt. Så kan man lige så godt opgi´ og lægge sig ned og dø.
Man bør forsøge, sker der resistens, må man ta´ den derfra.

Og så har jeg ikke hørt om børn der bliver "pålagt" at modtage vaccine. Det er op til deres forældrer, og vis lille Victor Emil hyler hele vejen hen til vaccine hallen, så tror jeg han slipper. Og tænk så lige på alle de andre vacciner børn får.
Nu er Covid vaccine testet i et år på voksne, uden de store bivirkninger, så mon vi ser yderligere hos børnene?
Men okay, jeg er kun musiker, så det ved jeg ikke, men videnskabsfolkene siger det, og dem stoler jeg 100 % på.
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Mike-air skrev: tors 2. dec 2021 22:58 Vi skal lige huske, at fordi der er nogle koncepter vi ikke selv forstår til fulde, betyder det ikke at der ikke er andre der gør. Og når der er noget vi ikke fuldt ud selv forstår, er det netop at vi bør være lydhør til dem med kompetencerne og undgå unødig frygt og stærke holdninger til den ene eller anden side.

Hvem er mest kompetent til vurdere om en vaccine er sikker? En gruppe forskere indenfor medicin, eller en gruppe musikere?
Det er derfor jeg vil spørge direkte . Giv os svar på disse ting jeg nævner.
Desuden er musikere ikke under pres fra oven, men kan sige og skrive, hvad de vil.

Jeg forstår godt vaccinationer til børn, hvis de bliver meget syge. Som ved f.eks. mæslinger, hvor de hænger som slappe dukker i vores arme. Eller som ved den spanske syge. Men skal de vaccineres for at beskytte vi andre, har vi ret til at stille , disse, spørgsmål.

Jeg er for øvrigt ikke musikker, men arbejder med fotografering.
Og jeg har fulgt corona anvisningerne til punkt og prikke.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Kimex skrev: tors 2. dec 2021 23:30
Mike-air skrev: tors 2. dec 2021 22:58 Vi skal lige huske, at fordi der er nogle koncepter vi ikke selv forstår til fulde, betyder det ikke at der ikke er andre der gør. Og når der er noget vi ikke fuldt ud selv forstår, er det netop at vi bør være lydhør til dem med kompetencerne og undgå unødig frygt og stærke holdninger til den ene eller anden side.

Hvem er mest kompetent til vurdere om en vaccine er sikker? En gruppe forskere indenfor medicin, eller en gruppe musikere?
Det er derfor jeg vil spørge direkte . Giv os svar på disse ting jeg nævner.
Desuden er musikere ikke under pres fra oven, men kan sige og skrive, hvad de vil.

Jeg forstår godt vaccinationer til børn, hvis de bliver meget syge. Som ved f.eks. mæslinger, hvor de hænger som slappe dukker i vores arme. Eller som ved den spanske syge. Men skal de vaccineres for at beskytte vi andre, har vi ret til at stille , disse, spørgsmål.

Jeg er for øvrigt ikke musikker, men arbejder med fotografering.
Og jeg har fulgt corona anvisningerne til punkt og prikke.
Det er fint at stille spørgsmål, man bør bare gøre det til nogen der kan svare, i stedet for at spørge alle dem som ikke kan svare.

Så bliver resultatet nemlig at det skaber frygt og folk begynder at stykke deres egne teorier sammen. Der findes nemlig både: 1) folk som ikke er klar over at de ikke er kompetente til at svare, men svarer alligevel 2) folk som ikke kan skelne en troværdig kilde fra det modsatte.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Kimex skrev: tors 2. dec 2021 23:30 Det er derfor jeg vil spørge direkte . Giv os svar på disse ting jeg nævner.
Det var vel et retorisk spørgsmål, right? :-) Hvis ikke, så for god ordens skyld; jeg ikke kompetent til at svare på nogen af dine spørgsmål.

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Er der en risiko for at udvikle resistens mod vacciner, hvis man vaccineres
ofte ? Som ved antibiotika ?

Er modstandskraften mod corona større, hvis man har overstået sygdommen end hvis man vaccineres ?
Det er konkrete spørgsmål. Som ingen af os har data til at besvare. Men jeg spørger også andre steder.

Om børn skal vaccineres for at beskytte dem mod sygdom , eller det er for virus bekæmpelse alene.
Vil jeg kalde et etisk spørgsmål.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Kimex skrev: fre 3. dec 2021 00:36 Er der en risiko for at udvikle resistens mod vacciner, hvis man vaccineres
ofte ? Som ved antibiotika ?

Er modstandskraften mod corona større, hvis man har overstået sygdommen end hvis man vaccineres ?
Det er konkrete spørgsmål. Som ingen af os har data til at besvare. Men jeg spørger også andre steder.

Om børn skal vaccineres for at beskytte dem mod sygdom , eller det er for virus bekæmpelse alene.
Vil jeg kalde et etisk spørgsmål.
Data eller kundskab til at kunne tolke dataen. Nogle af os har kundskab på videnskabelig metode og statistik, men ikke det faglige område der her er tale om.

Vil anbefale at prøve myndighederne-

Hotlines, du kan stille spørgsmål til:
https://www.sst.dk/da/corona/yderligere ... n/hotlines

Information online:
https://coronasmitte.dk/raad-og-regler/vaccination
https://laegemiddelstyrelsen.dk/da/nyhe ... -covid-19/
https://www.sst.dk/da/covid-vaccination-5-11aar
https://www.sst.dk/da/corona/vaccination/revaccination
https://laegemiddelstyrelsen.dk/da/nyhe ... -covid-19/

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Kimex skrev: fre 3. dec 2021 00:36

Er modstandskraften mod corona større, hvis man har overstået sygdommen end hvis man vaccineres ?
Her har Allan Randrup Thomsen tidligere meldt ud at overfor Delta varianten er man rimeligt godt beskyttet, men kan smittes igen.
Men værre ser det ud med Omikron varianten, hvor samme person har meldt ud at personer i SA er blevet gensmittet op til 3 og 4 gangen.
Man ved det ikke endnu, men muligvis pga. de mange forskellige spike mutationer (35)
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Nyt svar