Rickety!

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
cygge
Medlem
Indlæg: 205
Sted: Horsens

Rickety!

Indlæg af cygge »

Her er et progrock/metal-nummer jeg har arbejdet på i næste to år. Det kommer godt rundt i manegen, men jeg synes, resultatet er blevet ganske fint. Og så er det blevet masteret af vores alle sammens Holger, som gjorde et helt fantastisk stykke arbejde. Kom gerne med kommentarer, gode som dårlige, for det bliver nok ikke sidste gang jeg prøver kræfter med metal... :dollargrin:

Arm'n, prøliåhør her iggå!

Medlemsavatar
Tweed
Forum Donator
Indlæg: 336
Sted: Søborg

Indlæg af Tweed »

Det er sgu blevet godt. Flot produktion og god melodi.

Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Indlæg af donnievandango »

WAOW!!!! Har du selv indspillet, komponeret og arrangeret alt? Det var ikke lige det jeg regnede med da jeg trykkede play, men hold da fast en fed overraskelse!!!

Medlemsavatar
cygge
Medlem
Indlæg: 205
Sted: Horsens

Indlæg af cygge »

donnievandango skrev: lør 20. nov 2021 13:15 WAOW!!!! Har du selv indspillet, komponeret og arrangeret alt? Det var ikke lige det jeg regnede med da jeg trykkede play, men hold da fast en fed overraskelse!!!
Jeg har ikke selv spillet guitarerne, eller sunget (jeg har dog sunget koret), men resten, pånær mastering, er udelukkende mit eget værk, fra komposition og arrangement til endeligt mix. Tusind tak for de pæne ord!
Arm'n, prøliåhør her iggå!

Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Indlæg af donnievandango »

Jeg kender ikke så meget til genren, men jeg kan lynhurtigt konkludere at det er SÅ meget iorden det der. Det er mig der takker for musikken:)

Default avatar
petal
Forum Donator
Indlæg: 457
Sted: Kbh V

Indlæg af petal »

Jeg har villet kommentere på dette nummer i noget tid, fordi jeg synes, at det fortjener flere kommentarer, so here goes:

Det er godt nok et flot resultat du har fået ud af et så komplekst nummer. Der er et godt flow hele vejen igennem, med mange vellykkede detaljer og overgangene fungerer rigtig godt!


Jeg bliver primært ført tilbage til 90’erne, hvor jeg selv lyttede intenst til den tids grunge-musik. Især i omkvædende. Jeg synes, at du fanger den stemning rigtig godt, men der er også andre elementer: introen, blues-orgel og guitarsoloen, som fører mig længere tilbage i tiden, måske helt til 80’erne :)



Hvis jeg skal kritisere noget, og det er nok bare min personlige smag (jeg er ikke så glad for lyden fra 80’erne ;) ), så opfatter jeg introen som “svag” i forhold til resten af nummeret. Jeg har desværre ikke nogle konstruktive forslag til, hvad man kunne have gjort i stedet for, men jeg har det bare som om, at resten af nummeret fortjener et bedre oplæg :)

Uanset hvad, så kan man godt høre, at der er blevet brugt meget tid på det. Flot finale og i det hele taget et imponerende resultat!

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Imponerende! Det rykker sgu godt, og det hænger rigtigt godt sammen det hele.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
cygge
Medlem
Indlæg: 205
Sted: Horsens

Indlæg af cygge »

petal skrev: lør 8. jan 2022 12:42 Jeg har villet kommentere på dette nummer i noget tid, fordi jeg synes, at det fortjener flere kommentarer, so here goes:
[...]
Uanset hvad, så kan man godt høre, at der er blevet brugt meget tid på det. Flot finale og i det hele taget et imponerende resultat!
Det er godt nok nogle flotte ord, som jeg af uvisse årsager ikke har set før nu – jeg har ikke været aktiv herinde noget tid. Tusind tak for den grundige gennemgang, og de pæne ord. Jeg er enig i din mening om introen, nu hvor nummeret er kommet lidt på afstand... det kunne godt have været en skarpere start, men der skal jo også være noget at arbejde med til næste gang. :-D
Joachip skrev: lør 8. jan 2022 16:43 Imponerende! Det rykker sgu godt, og det hænger rigtigt godt sammen det hele.
Det blev markant bedre da det lige fik den sidste olie af vores alle sammens Holger. Men mange tak – jeg tror heller ikke, jeg kunne have gjort det bedre. :dollargrin:
Arm'n, prøliåhør her iggå!

Nyt svar