Digital mixer til gymnasium

Live, PA, scenelyd, diskotek, og trådløst udstyr.
Nyt svar
Medlemsavatar
Lasselakken
Medlem
Indlæg: 154
Sted: Århus C

Digital mixer til gymnasium

Indlæg af Lasselakken »

Jeg arbejder på et gymnasium, hvor vi er klar til at skifte vores gamle analoge system ud (det har gjort det godt, men er nedslidt). Behovet er alt imellem nogle få mikrofoner plus pc-lyd til foredrag og musikforestillinger med band og sangere. Vi behøver dog ikke mere end 32 kanaler. Vi har til gengæld brug for at kunne placere mixeren forskellige steder i lokalet (ved siden af scenen til små arrangementer og ude i salen til de lidt større).

Jeg har kigget lidt på markedet og Midas M32 med en tilhørende DL32 virker som et rigtig godt bud. Men er den ved at være uddateret? Er der nyere og bedre bud?

Vh
Lasse

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Har du overvejet at gå rent ipad styret med en M32c? Det er sgu nærmest det ultimative i fleksibilitet. Nogen gange er det fedt nok at have fysiske fadere, men det meste af tiden, kan man snildt undvære det

Men for nu at svare på dit spørgsmål. Jeg synes, M32 er et rigtig godt bud, og det er også den jeg ville kigge på, hvis jeg skulle købe noget lignende i dag, og budgettet ikke skulle stikke helt af
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Buddy76
Medlem
Indlæg: 402
Sted: Rønde

Indlæg af Buddy76 »

På den efterskole hvor jeg arbejder har vi i en årrække haft en Behringers X32, som er i familie med M32 (hører begge under Music Tribe selskabet) og så har vi en dertilhørende digital stagebox. Det er jeg vildt glad for. At nøjes med at have et AES50-kabel (netværkskabel) til at trække hen til mixeren er så meget nemmere. Effekterne lyder godt og systemet er gennemskueligt (når man først har fået grundprincipperne for digital-mixere). Og med Midas's M32 er det hele bare lidt bedre over hele linjen - så kan kun forestille mig at det er lækkert. De nyere digitalmixere har større displays og flere har touch på skærmen (det har Behringer og Midas ikke) - det kunne godt være en fordel. Men jeg kender for lidt til markedet.

Vil dog lige skynde mig at sige at jeg satser på at I har folk der er hjemme i mixeren til at styre den. Digital-mixere kan være ret uoverskuelige hvis man bare gerne lige vil tænde for en knap og så virker det som det plejer.

Mvh
Søren

Medlemsavatar
sjap
Medlem
Indlæg: 228
Sted: Aalestrup

Indlæg af sjap »

Jeg syntes Allen & Heath SQ serien er et nyere og bedre bud, den fåes som SQ-5, 6 eller 7 afhængig af hvor mange fadere du har brug for at have oppe ad gangen.
Touchscreen og "touch and turn" er noget af det som gør den meget hurtigere at arbejde på.
mht. til effekter er der nogle som kan tilkøbes til SQ (add on), men køber man ex. deres comp pakke kører den under Deep processering og kan loades på samtlige kanaler.

Medlemsavatar
Lasselakken
Medlem
Indlæg: 154
Sted: Århus C

Indlæg af Lasselakken »

Tusind tak for svarene. Det tyder jo på, at jeg er på rette vej.

Jeg vakler lidt imellem Midas og Allen & Heath. Når jeg ser præsentationer af Midas M32, virker den meget overskuelig og let at gå til (og det er vigtigt i denne sammenhæng). Allen & Heath SQ-mixerne virker en lille smule mere indviklede at overskue, men til gengæld virker det som om, at touch-screen gør en del ting nemmere - fx at navngive kanaler.

Har nogen erfaring med begge typer mixere og mulighed for at give en sammenligning ift. tilgængelighed og workflow?

Nyt svar