Arturia MicroFreak

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Arturia MicroFreak

Indlæg af Christoffer I. N. »

"A synthesizer like no other, MicroFreak is a peculiar, exceptional instrument that rewards the curious musician. It blends wavetable and digital oscillators with analog filters. It features a unique poly-aftertouch flat keyboard. It adds controlled randomness to sequences. This isn’t a revolution, it’s a mutiny."

300€

https://www.arturia.com/products/hardwa ... k/overview



Billede


Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Ligner noget en 9 årig har fundet på :-D

Shit, en omgang crap XD

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Han er bare totalt kuul ham der i videoen. Ville vildt gerne være som ham.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Som altid halvdårlig video fra Arturia. Jeg skimmede features da jeg lavede tråden, synes det lød RET spændende, og især til den pris.

Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

bredal187 skrev:Ligner noget en 9 årig har fundet på :-D

Shit, en omgang crap XD
Ja, de skulle måske have holdt designet mere neutral instedet for alt det der med tegninger af planter, frugter og dyr…

Men funktion-wise ikke dumt….
What?

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Jeg synes den er godt tænkt.

Oscillator algos fra Mutable Plaits er et klogt træk, de lyder rigtig godt. Analog filter, check. Mod matrix, check. Expressivt touch keyboard, ikke en dum ide.

Blomster deco, aaaaarh, det kunne de måske godt have sparet, men alt i alt virker det til at være en cool lille maskine.

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

teevee skrev:
bredal187 skrev:Ligner noget en 9 årig har fundet på :-D

Shit, en omgang crap XD
Ja, de skulle måske have holdt designet mere neutral instedet for alt det der med tegninger af planter, frugter og dyr…

Men funktion-wise ikke dumt….
Jeg syntes ikke at de "tangenter" er særlig brugbare.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Eneste ekstra feature der kunne ha' været fed var en ekstra oscillator. Men Alle de digitale algoritmer og features for under 2300 kr., det er altså billi billi. Den får mig til at tænke på en Volca på steroider.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

bredal187 skrev:Jeg syntes ikke at de "tangenter" er særlig brugbare.
Well, det er jo hvordan man ser på det. Jeg synes det er godt at de tilbyder noget andet, almindelige keys har de fleste til rådighed, så man kan jo altid plugge nogle tangenter på.
Touch har visse fordele, en stylophone kan f.eks. være ret sjov at spille på og så er det en billig måde at implementere aftertouch osv. som nok ikke havde været med i det her prisleje ellers.

Ærgerligt at de er gået all in og har tilføjet range på keyboardet, ligesom på f.eks. Buchla og Verbos osv., hvor man kan slide fingrene vertikalt for endnu en modulering.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »




Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Gennemgang fra loopop:


Medlemsavatar
JesperS
Forum Donator
Indlæg: 399
Sted: København

Indlæg af JesperS »

Normalt er jeg ikke til de her jams hvor der står en eller og skruer lidt på nogle knapper, men det her minder faktisk om musik og fik mig til at sidde og vippe lidt med med foden. :)


Medlemsavatar
Thomas M
Medlem
Indlæg: 398
Sted: Ruds Vedby

Indlæg af Thomas M »

Morten B skrev:Jeg synes den er godt tænkt.

Oscillator algos fra Mutable Plaits er et klogt træk, de lyder rigtig godt. Analog filter, check. Mod matrix, check. Expressivt touch keyboard, ikke en dum ide.

Blomster deco, aaaaarh, det kunne de måske godt have sparet, men alt i alt virker det til at være en cool lille maskine.
Alene blomster deco er nok til at jeg IKKE vil smide penge efter den :roll: :redcard:
Hvis Gaffatape ikke kan lave det, har du ikke brugt nok.

Medlemsavatar
Hoby
Forum Donator
Indlæg: 514
Sted: Nørrebro

Indlæg af Hoby »

Synes den lyder ret fedt. Er glad for Braids/Plaits, og at få dem i parafonisk udgave med keys med polyfonisk afterouch, seqencer og arp synes jeg er vildt.

Blomster eller fugle vil ikke ændre på mit valg, så de er også velkomne :-) Spørgsmålet er nok mere om jeg virkelig har brug for den, men det ender det nok med...

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Nogen herinde der har en microfreak og har haft den åben, eller evt. gider at åbne den? Aner intet om hvor besværligt det er.

Jeg er bare nysgerrig på om der virkelig står NanoBrute på PCB'et.
Se 14:24 og frem:


Medlemsavatar
ThomasRiem
Forum Donator
Indlæg: 285
Sted: Kjøbenhavnstrup

Indlæg af ThomasRiem »

Den står på købslisten her. Kombinationen af polyfonisk aftertouch på Easel-maner, MIDI og en synth, der ikke er helt skæv - for ikke at sige ganske interessant - det er sguda en vinder. Jeg har tilsyneladende for tiden en svaghed for performance-orienteret gear, som fx lap steels og Volcaer, og der passer denne fint ind!
C'est magnifique. Mais ce n'est pas la guerre....

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Firmware opdatering lanceret i forbindelse med NAMM 2020:


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Firmware v4, med load af egne wavetables m.m.:




Jeg kan ikke blive klog på hvor mange samples der udgør en frame/singlecycle. Ét sted i manualen står der 256 samples, et andet sted står der 2048... Jeg har ikke fundet info om intern samplerate, det ved man nok allerede hvis man er Microfreak ejer..


Tilføjelse:

Måske er der info om det her:



Nyt svar