SSL2+ - kan det anbefales?

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
opjazz
Medlem
Indlæg: 87
Sted: København

SSL2+ - kan det anbefales?

Indlæg af opjazz »

Hej lydsmede :-)

jeg skal til at købe lydkort og er blevet lidt lun på SSL2+
Jeg kører Logic Pro og er ikke i nærheden af professionel, så derfor kigger jeg på lydkort i den billigere ende - noget med at kunne optage guitar/vokal og lave noget midi for resten.
Der er dog sindsygt mange billige lydkort for tiden, mange anmeldelser, mange roste og det er en jungle. Ud fra alt det jeg kunne læse mig til kunne SSL2+ umiddelbart passe godt til mig, men jeg kunne tænke mig om nogen havde mulighed for at dele deres erfaringer med dette kort? Er det way to go eller skal man hellere kigge en anden vej?
På forhånd tak :-)
/ole

Default avatar
Peter F-J
Forum Donator
Indlæg: 187
Sted: København NV

Indlæg af Peter F-J »

Jeg har ingen erfaringer med kortet, men har også selv haft kig på det. Ud fra det jeg har læst om kortet, tror jeg også det er et rigtig godt bud til det behov du beskriver. Jeg har især hæftet mig ved, at pre-ampsene i kortet skulle være kraftige nok til at køre med en SM7B mic uden yderligere forstærkning (så ingen behov for fx fethead eller cloudlifter). Men jeg sidder dybest set med et lignende spørgsmål. Jeg troede dog faktisk at SSL 2 og SSL 2+ kortene nærmest var high end kort set ift. pre-amp's i hvert fald. Så jeg følger også lige med i tråden, hvis nogen skulle have nogle guldkorn :)

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

JA. Det er et super lydkort. Har haft det siden det kom.. sidste år? Og det lyder super til speak (SM7B), og plugins fra SSL er også kanon.

Hva vil du ellers vide? :-)

Edit: Jeg kører med en SM7B uden cloud lifter. Det giver fine resultater, men jeg rammer hurtigt mit loft på hardwaren. Men hvis ikke du skal optage ting der er > 1 meter væk, så klarer du dig absolut fint uden cloud lifter, med en SM7B.

Medlemsavatar
opjazz
Medlem
Indlæg: 87
Sted: København

Indlæg af opjazz »

Tak for anbefaling - det er jo altid rart når nogen rent faktisk har haft fingrene i suppedasen :-)
MacBook Pro M1, Logic Pro, MOTU M2

Nyt svar