Hammershus Animation

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Hammershus Animation

Indlæg af mediumaevum »

OPDATERING:
Animation af Hammershus er færdig.

Senest rettet af mediumaevum fre 29. okt 2021 15:36, rettet i alt 2 gange.

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Det er flot nok, men mågen (som ligner en Svartbag) er lidt urealistisk idet den slår 2 gange med vingerne. I de fleste tilfælde ville den svæve hele vejen ind.

For underholdningens skyld kunne man så måske lige lade den flakse en enkelt gang.
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Hugo skrev: tors 14. okt 2021 19:13 Det er flot nok, men mågen (som ligner en Svartbag) er lidt urealistisk idet den slår 2 gange med vingerne. I de fleste tilfælde ville den svæve hele vejen ind.

For underholdningens skyld kunne man så måske lige lade den flakse en enkelt gang.
Takker. Jeg må indrømme at jeg ikke har nærstuderet måger, inden jeg animerede den.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Jeg tillader mig lige at copy-paste feedback fra den anden tråd, og kommentere på dem i denne tråd. Håber det er OK:
Hald skrev: tors 14. okt 2021 18:36 Jeg kan kun se en grib... Men lyset er meget fint, så længe det passer til skyerne.

Edit: Nu har jeg lige set animationen i endnu en tråd om samme emne.. Og fuglen fungere ikke, overhovedet, vinkel og animation ser helt forkert ud.

Men lyset skal animeres, når de stråler kommer igennem skyerne bevæger skyerne sig jo, så det skal lysstrålerne også.
Jeg tror jeg dropper fuglen.
Mike-air skrev: tors 14. okt 2021 19:00 Mågen er et sjovt dyr, så den tager lidt fokus for mig. God rays er selfølgelig pænt.

Hvis du gerne vil øge realismen lidt så tror jeg du kan prøve at tilføje lidt ‘randomness’ i form av orientering og form af vegetationen. Personligt er jeg en sucker for små detaljer, så eks. Forskellige tegn på liv som røg fra bål, flag, skrald, tønder, vogne, mennesker og hvad der ellers kunnw befinde sig sådan et sted kunne være spændende at se på. Men det er nok et stort arbejde (og absolut ikke et must, bare et foreslag).
Tak for idéen med 'props' - tønder og den slags. Det vil jeg tilføje til de andre dele af animationen.

Har lavet en oksekærre, den skal nok over vindebroen, tænker jeg. Måske med et kort ophold, hvor man ser vagter tjekke vognen.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Lidt opdateringer på projektet:
Hammershus - west.jpg
Hammershus - west.jpg (248.67 KiB) Vist 1251 gange

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

mediumaevum skrev: lør 16. okt 2021 18:29 Lidt opdateringer på projektet:
Kæft hvor er det flot ,.. :thumbup:

Men din måge fra tidligere var så underlig og vingeskudt så jeg ikke har kunnet fortrænge den siden :lol:

ideen er dog sindsygt god ,.. med en ret lille ting bliver det filmisk

Der mangler så bare lidt røg der stiger op ,.. lyden fra smedens hammer ,.. osv

Jeg har et par måger her der måske kan bruges til at modellere på og aflure

De er taget fra Oslo-båden i den position hvor de bare glider gennem luften

Se højopløst ved at højre-klikke og "open image in new tap"

.
Vedhæftede filer
093b.jpg
093b.jpg (244.11 KiB) Vist 1249 gange
094.jpg
094.jpg (159.12 KiB) Vist 1249 gange
093c.jpg
093c.jpg (230.16 KiB) Vist 1249 gange
/Dub

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Det er virkeligt flot nu.
Det punkt man spotter fra, ser ud til at være inde fra øen. Der vil typisk ikke være måger, men en ide kunne være at placere en mindre flok i baggrunden ude over vandet.
Så bliver de mindre og tar´ dermed ikke hele billedet.
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Du får osse lige et par billeder af mig, tæt på i nærkamp om føden og et i flok
Vedhæftede filer
500_5996.jpg
500_5996.jpg (1.33 MiB) Vist 1208 gange
810_9050.jpg
810_9050.jpg (1.07 MiB) Vist 1208 gange
810_9059.jpg
810_9059.jpg (1.26 MiB) Vist 1208 gange
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Tak for måge-billederne.

Det var god referencemateriale.

Har lavet et nyt billede, nu med måger og skumsprøjt.
Hammershus, 1576 - View at East.jpg
Hammershus, 1576 - View at East.jpg (264.61 KiB) Vist 1172 gange

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Superb !!!

Hvor er sådan et landskab dog smukt uden vindmøller, højspændings-kabler, og McDonalds "restauranter"
/Dub

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Ja ja ja ja ja, stemmer i sammen med DUB. Det er blevet levende nu. For sjov kunne du da godt plante en mobilmast for at drille DUB lidt. Nej spøg til side :wink:
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Jeg har opdateret teaseren. Se trådstart.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

mediumaevum skrev: man 18. okt 2021 13:23 Jeg har opdateret teaseren. Se trådstart.
Wow 🙂
/Dub

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Jeg har analyseret min kanal, og fundet ud af, at folk åbenbart kun ser 1-1½ minut af mine film - i gennemsnit.

Nu hvor jeg er i de sidste stadier af Hammershus-projektet er det store spørgsmål derfor, om jeg bør fokusere på en serie med afsnit på hvert 1 minuts varighed, fremfor 3-5 minutter i ét stræk?

Jeg vil gerne høre om jeres egne erfaringer med videoer på youtube.

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Jeg har ingen erfaring med egne videoer, men jeg gider ikke at se meget lange videoer med udenoms snak hvor det tar´ 45 min, og det kunne være gjort på 15.
Så ja, jeg tror du gør klogt i at holde dine teasere på 1 min. Hellere for kort, så bliver det netop en teaser. Så tænker folk (hvis den var go´) at de vil se flere.
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Hugo skrev: fre 22. okt 2021 20:14 Jeg har ingen erfaring med egne videoer, men jeg gider ikke at se meget lange videoer med udenoms snak hvor det tar´ 45 min, og det kunne være gjort på 15.
Så ja, jeg tror du gør klogt i at holde dine teasere på 1 min. Hellere for kort, så bliver det netop en teaser. Så tænker folk (hvis den var go´) at de vil se flere.
Jae... men her taler vi ikke om teasere, men om reelle "afsnit". Måske kan jeg lave en mindre "kompromis", med én eller 2 film på 2 min. og så kun vise det vigtigste...

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Det er altid godt at fokusere sin kommunikation. Når man selv har lavet noget man er glad for, vil man gerne vise det hele, men det er ikke sikkert at det giver dine seere noget at se at du har haft styr på at lave alle detaljerne (jeg ved det).

Når jeg fotograferer (især når det er sport) kommer jeg hjem med rigtig mange billeder, og i starten havde jeg en tendens til at vælge alle dem ud der ikke var helt skæve teknisk og vise dem frem. Nu bruger jeg rigtig meget energi på at nøjes med de billeder der er gode - kombineret med at jeg gerne vil have alle deltagerne med, så de hver især har noget at vise frem. Jeg kommer ofte hjem med 1500+ billeder, og prøver at nøjes med at vise ca. 30.
--
Robert

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Har lavet en en fuld og næsten færdig animation af Hammershus, med oplysende informationer. Sådan - helt bogstaveligt :)
Videoen er ikke "offentlig" endnu, og der kan stadig komme rettelser.

Jeg vil især gerne vide om de oplysende lamper ved bygningerne med den forklarende tekst laver mere forvirring end gavn, eller om det fungerer godt.

Skriv en Privat Besked, hvis I ønsker at se den (næsten) "færdige" animation og give feedback.
Jeg ønsker ikke at offentliggøre den, før jeg er helt sikker på at den er OK.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Jeg har en færdig animation klar (se opdateret trådstart).

Planlægger derudover endnu en animation senere hvor dronen flyver mere i "øjen-højde" - og uden de rød-oplysende bygninger med forklarende tekst, men blot en flyvetur rundt om Hammershus.

Det skal understreges at rekonstruktionen her er hvordan borgen så ud sidst i 1500-tallet, efter den danske konge overtog borgen fra Lübeckerne.

De halvrunde tårne stammer fra Lübeck-tiden.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Super smukt ,.. håber den finder ud på andre officielle sider end lige dem der afviste samarbejde

Der burde være flere forskellige muligheder, lokalt såvel som nationalt, privat såvel som offentligt,..

promo is promo
/Dub

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

DUBTEMPLE skrev: fre 29. okt 2021 15:51 Super smukt ,.. håber den finder ud på andre officielle sider end lige dem der afviste samarbejde

Der burde være flere forskellige muligheder, lokalt såvel som nationalt, privat såvel som offentligt,..

promo is promo
Takker. Har da også skrevet offentligt, at museer og andre kultursteder bare kan kontakte mig, hvis de ønsker en videofil i rå format.

Det skal ikke koste dem penge.

Fandt så kort efter ud af, at jeg nok slet ikke kan modtage beskeder fra fremmede på facebook... pga. indstillinger (som jeg helst ikke vil ændre pga. spam).

Men der er jo så mange andre kontaktmuligheder. Håber jeg ;)

Medlemsavatar
Tweed
Forum Donator
Indlæg: 336
Sted: Søborg

Indlæg af Tweed »

Wow, sikke en flot animation. Den er blevet meget stemningsmættet!

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Utroligt godt lavet, med fantastisk sammenhæng mellem musik og det visuelle.
Du er virkelig rykket op i en anden liga.
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Endnu en animation i serien:


Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Hvis man har lyst til at se Hammershus Besøgscenter's udstillingsvideo, som er professionelt lavet og stillet op imod min amatør-hjemmevideo, så linker jeg til deres her:




Jeg er iøvrigt igang med det ældste Hammershus fra 12-1300-tallet.

Nyt svar