Mixer gain match, slukke for indgange man ikke bruger

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Default avatar
gasolin
Medlem
Indlæg: 304

Mixer gain match, slukke for indgange man ikke bruger

Indlæg af gasolin »

Jeg har et sæt Mackie MR624 og en passiv mackie big knob, har så bestilt en Behringer Xenyx 1002, for at kunne justere hver enhed individuelt,det mest alm, kasettebåndoptager,cdafspiler,dac (pc) og pladespiller så de er ens i lydstyrken istedet for en dyrer aktiv monitor controller, da mackie big knoben og højttalerne ikke altid gir mulighed for at få fuldt niveau og samtidig have lidt ekstra til det jeg lytter til som er lavt optaget, kan godt li big knoben og den dyere version koster netop ca 1000kr mere som mixeren + 10 års garanti, 2 kabler og hurtig fragt kostede.

Jeg har ikke så meget erfarringer med en mixer og hvad de kan og ikke kan ud over hvad jeg kan læse mig til de har, køre balanceret fra min dac (topping D10Balanced) og resten ar alm udgang så balanceret ind og udgange er vigtig, men ser at udgangen er alm ikke balanceret, hvorfor udgangen ikke er balanceret skal jeg ikke kunne sige, men jeg må prøve om det fungere for mig.

Spørgsmål, de udgange som jeg ikke bruger kan man jo ikke slukke for med en knap (f.eks mute), hvis man individuelt har justeret gain til at matche fra alle indgange (kun skal bruge 2 kanaler af gangen), hvad gør man så for at sikre sig når man ikke har skruet ned for lyden fra de kanaler man ikke bruger men har tilsluttet enheder til, at der ikke er støj,susen med mere fra de ingange ?

Ved en mixer som en Mackie 802-VLZ4 har mute funktion men den er jo for mig lidt dyr, men findes en anden mulighed for at justere gain fra alle enheder samtidig med at man kan slukke,mute for de enheder man ikke bruger

Nyt svar