Thomann og Music Tribe i Super partnerskab

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Sted: Søborg

Thomann og Music Tribe i Super partnerskab

Indlæg af Smittefar »

https://www.thomann.de/blog/en/thomann- ... rtnership/

Thomann vokser sig stærk. Forhåbentlig kan de så modstå Amazon lidt længere
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

The big ones get bigger.... Selv efter at have læst de 4 punkter, så kan jeg godt have min tvivl, om den slags i det lange løb er til kundens fordel...
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Peter
Medlem
Sted: Kbh

Indlæg af Peter »

Jeg skimmede kun lige teksten igennem
Handler det ikke bare om, at Thomann har fået en pose penge for at promovere Behringers produkter og fortælle hvilke øvrige produkter der sælger godt, så behringer kan lave noget lignende?

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Nicolai skrev:
ons 13. jan 2021 09:42
om den slags i det lange løb er til kundens fordel...
Næ ... og hvorfor skulle det da også være det, hvad er det for en suppekøkken logik?

https://en.wikipedia.org/wiki/Ansoff_Matrix

Det svarer lidt til at betone "Folket" absolut og udelelig størelse.

--sd

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator

Indlæg af Pastorius »

Holger skrev:
ons 13. jan 2021 12:50
Jo.
...og deraf kan vi konkludere at Hans Thomann ikke spilder sin tid på youtube :)
--
Robert

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Modigt sådan at stå frem :thumbup:
Music Tribe’s CEO Uli Behringer commented: “Hans and I have a personal relationship for more than three decades. We are both extremely passionate to take this great relationship to an unheard-of level,
/Dub

Medlemsavatar
Kimex  
Forum Donator
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Her under corona-krisen har jeg valgt at handle i de lokale butikker. Under andre omstændigheder er jeg ikke loyal på det punkt.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Iøvrigt lidt spøjst hvad angår Thomann og Music Tribe. For 1 til 2 år siden var der en periode, hvor Thomann ikke havde noget nær det fulde udvalg, det virkede som en bevidst strategi, uden at jeg har andet end mine egne spekulationer til at bakke det op.

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Christoffer I. N. skrev:
ons 13. jan 2021 21:31
Iøvrigt lidt spøjst hvad angår Thomann og Music Tribe. For 1 til 2 år siden var der en periode, hvor Thomann ikke havde noget nær det fulde udvalg, det virkede som en bevidst strategi, uden at jeg har andet end mine egne spekulationer til at bakke det op.
Deres forhold har været rigtigt skidt... Jeg tror (ligesom 4Sound og Luthman i sin tid) at Thomann ikke var tilfreds med ca 10% i avance... Og jeg studsede også lidt over sætningen om, at Uli og Hans havde været bon-kammerater i 30 år...
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator

Indlæg af Pastorius »

Nicolai skrev:
ons 13. jan 2021 22:59
Christoffer I. N. skrev:
ons 13. jan 2021 21:31
Deres forhold har været rigtigt skidt... Jeg tror (ligesom 4Sound og Luthman i sin tid) at Thomann ikke var tilfreds med ca 10% i avance... Og jeg studsede også lidt over sætningen om, at Uli og Hans havde været bon-kammerater i 30 år...
Mjae - en relation kan jo sagtens være et fjendskab ;)
--
Robert

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Mon ikke det bare bliver behringer der fremover laver thomann kopimikrofoner, og thomann der har lageret til dem.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 11 år med ørene i Lydmaskinen -

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Sted: Copenhagen

Indlæg af Morten Bjørn »

Der er noget uldent ved Thomann for øjeblikket. Man kan købe en meget billig Thomann violin og en x violin som koster mere. Hvis de er i samme kvalitet og Thomann bestemmer prisen, så har de fundet en fidus til at få solgt deres egne produkter frem for andres. Når Uli og Co kommer på banen, så stikker det givetvist af i den retning.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Amazon gør lidt det samme

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem

Indlæg af Søren Dyhr »

I den angelsaxiske verden har men noget der hedder "shafted" ... lad os her minde hinanden om at der heldigvis ikke er handlepligt, men det er da synd for bandwaggon segmentet!

--sd

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist

Indlæg af Holger »

Jeg synes Thomann er fantastisk...til én ting: som et stort online katalog, hvor man kan finde en masse produkter og cirkapriser.

Så kan man bagefter sende et link til sin danske forhandler og bede dem om samme produkt til samme pris. Det har jeg aldrig oplevet at de ikke vil matche mere eller mindre i DK.

Jeg kan stort set ikke se grunden til at købe på Thomann, når man kan lægge sin business i DK til ca. samme pris.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg kan sgutte rigtig finde nogen forhandlere i DK, der kan matche. Cyberfarm er undtagelsen (der dog ikke ville matche Thomann pris sidst jeg spurgte). Ellers er der ikke rigtig nogen danske forhandlere tilbage, der har imponeret mig med hverken service eller priser.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist

Indlæg af Holger »

Jeg køber alt hos Cyber Farm. Plejer aldrig at være et issue, men selvfølgelig kan der være en hundredelap eller to til forskel, hvis det er de små produkter eller man kun køber en enkelt dims. Dunno.

Jeg ved bare at Cyber Farms viden og service og hastighed langt overtrumfer noget andet behov jeg har når jeg køber gear. Fx når jeg lige står og skal bruge et UAD kort + Black Magic ATEM Mini Pro og det bare skal lande her i morgen tidlig. Bum.

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem

Indlæg af Søren Dyhr »

Holger skrev:
tors 14. jan 2021 13:28
Jeg synes Thomann er fantastisk...til én ting: som et stort online katalog, hvor man kan finde en masse produkter og cirkapriser.
Os nede i skidespræller segmentet, med halvårlig momsafregning ... har det faktisk en "anvendelig" likviditetsfordel at vi ikke skal have udlagt moms tilbage optil et halvt år senere.

--sd

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator

Indlæg af DUBTEMPLE »

Har oplevet farmen som tunge

Sidste oplevelse:

Havde spurgt om de ville føre Rossums ting, eller bare tage Morpheus hjem ved lanchering, Dave havde sagt til mig han manglede forhandler i DK, og folkene på farmen skulle alligevel over på messe få dage senere og ville tale med giraffen

Ventede så på tilbagemelding desangående, indtil det blev klart at de ville skide mig et stykke

Ok, 4sound var endu værrer :-)

Besøger end ikke farmens side mere, og fandt Morpheus brugt

Altid kun gode oplevelser med Thomann gennem 20+ år ,.. Musicstore ligeså

Mine forventninger er faktisk ikke så høje

Gider bare ikke kombinationen høj pris og dårlig service
/Dub

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

De 3 års garanti tvivler jeg på at dk forhandlerne er med på.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 11 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator

Indlæg af DUBTEMPLE »

De 3 år garanti er faktisk grund nok alene til at handle syd for grænsen, så kommer de andre ting som pris, imødekomenhed, service, samt at være checked med tingene oven i som en ekstra bonus, især sidst-nævnte har jeg oplevet som dårligt I fysiske butikker i DK.

Dog EN undtagelse, Mogens U, Eskildsen,... super at handle med, checket, og super kompetent,..

Men det er sgu længe siden :-)
/Dub

Nyt svar