Tråden hvor alle kan glæde sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Re: Tråden hvor alle kan glæde sig over hvad som helst!

Indlæg af Hugo »

Ret sejt fløjet, og fedt at fotografen slutter af ved Frederik VII :)
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

De sidste mange år har jeg taget turen af Sorø til Næstved sammen med mine søn og 3 af hans venner for at træne dem til basket. Den ene af vennerne er ikke verdens største talent, og heller ikke super stor, som ellers kan kompensere for meget i den sport. Lige siden vi startede har han drøm været at kunne dunke bolden. og for længe siden aftalte vi at jeg skulle gi' en tur på McDonalds når han dunkede første gang. Den kom til udbetaling sidste sæson.

I år er de alle taget på basketefterskole, og jeg har pludselig fået alle mine aftner og de fleste af mine weekender fri. I søndags var jeg dog i Farum hvor efterskolen skulle spille kamp, og havde taget mit kamera med og knipsede nogle billeder af dem. Bl.a fik jeg en serie, hvor førnævnte, nu 16-årige, knægt for første gang dunkede i en kamp. Hans øjne strålede efter kampen, og han kunne næsten ikke være i sig selv. Det er den slags oplevelser der opvejer alle de timer og kilometer man har lagt i de unger. Det er større end selv at præstere noget, selvom han har gjort alt arbejdet selv.
5phho9.gif
5phho9.gif (1.17 MiB) Vist 580 gange
--
Robert

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Pastorius skrev: ons 6. okt 2021 22:46Det er den slags oplevelser der opvejer alle de timer og kilometer man har lagt i de unger. Det er større end selv at præstere noget, selvom han har gjort alt arbejdet selv.
Sgu lige før man får tårer i øjnene ,.. tak for at dele det ,.. og fedt du gjorde det :thumbup:

Mit barnebarn er blevet bidt af basket også, så meget så han lusker sin basket-trøje op fra snavstøjet når hans mor har lagt den til vask :)

De to gamle her, har alvorligt overvejet at sætte en kurv op ved huset i sverige ,... til os selv :lol:
Senest rettet af DUBTEMPLE tors 7. okt 2021 00:19, rettet i alt 1 gang.
/Dub

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

DUBTEMPLE skrev: ons 6. okt 2021 23:35
Pastorius skrev: ons 6. okt 2021 22:46Det er den slags oplevelser der opvejer alle de timer og kilometer man har lagt i de unger. Det er større end selv at præstere noget, selvom han har gjort alt arbejdet selv.
Sgu lige før man får tårer i øjnene ,.. tak for at dele det ,.. og fedt du gjorde det :thumbup:

Mit barnebarn er blevet bidt af basket også, så meget så han lusker sin basket-trøje op fra snavstøjet når hans mor har lagt den til vask :)

De to gamle her, har alvorligt overvejet at sætte en kurv op ved huset i sverige ,... til os selv :lol:
Gør det endelig. Dansk basket har fat i den lange ende. Fokus er flyttet fra eliten (selvom det nok er der jeg selv har hjemme) til rekruttering og fastholdelse. Der er solid videnskabligt funderet støtte og uddannelse til nye klubber. Al energi bliver lagt i at skabe nye basketballspillere og fastholde dem i sporten, ved at sørge for at alle aktive hele tiden til træninger, og spillerne bliver dygtigere hele tiden. Konkurrencemæssigt er der ikke så meget fokus på resultater, som at forsøge at skabe så mange jævnbyrdige kampe som muligt, og sørge for at alle på holdene får nogenlunde lige meget spilletid.

Vi er lysår foran fodbold og håndbold i den henseende, og jeg er sikker på at en langt større procentdel af dem der starter til basket, der får en god oplevelse ud af det og holder ved i meget længere tid, end de gør i mange andre sportsgrene.
--
Robert

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Det glæder mig at Nørrebro er blevet kåret til "Coolest Neighborhood In the World"

https://edition.cnn.com/travel/article/ ... index.html

Har selv boet der engang i - 70´ erne og -80´ erne.
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

tidsrejse har aldrig lydt så godt:



Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg har ikke læst DR's artikel.

Tilgengæld vil Rockstar fjerne de gamle versioner fra online spilbutikker:


Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Christoffer I. N. skrev: tirs 12. okt 2021 16:07
Jeg har ikke læst DR's artikel.

Tilgengæld vil Rockstar fjerne de gamle versioner fra online spilbutikker:

:?

Skynder mig at downloade spillene nu :-D Havde købt, men ikke installeret dem.

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3231
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

P8 og p6 får lov at leve tre år endnu!
Hører ikke meget p6, men p8 bruger jeg bl.a. gerne om morgenen til morgengymnastik –– så det er lige til at blive glad over :-)


https://gaffa.dk/nyhed/152088/rod-blok- ... fqgT4p38A0
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Jeg "kom til" at købe et ordentligt 70-200mm f/2,8 objektiv (nyeste model Nikon F-mount) til mit kamera. Det afløser et gammelt Sigma uden billedestabilisering og som hunter på AF. Jeg vidste godt det nye ville være bedre, men havde egentlig mest troet forskellen ville være på AF. Dér er jeg allerede blevet klogere. Det er en helt anden verden. Billedestabilisering er langt bedre end forventet. Katten er håndholdt på 1/25 sek i dårligt lys. Smerten ved at have brugt for mange penge varer ikke længe, glæden over noget ordenligt værktøj gør.

200mm, f/2,8, 1/25s, Iso6400
test-1.jpg
test-1.jpg (785.3 KiB) Vist 436 gange
200mm, f/2,8, 1/80s, Iso6400
test-2.jpg
test-2.jpg (324.51 KiB) Vist 436 gange
185mm, f/4, 1/400s, Iso250
test-3.jpg
test-3.jpg (466.33 KiB) Vist 436 gange
--
Robert

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Tillykke med det, der har du været dybt i lommerne :wink:
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Hugo skrev: søn 17. okt 2021 13:09 Tillykke med det, der har du været dybt i lommerne :wink:
Jeg fandt det brugt - startede egentlig med at kigge efter den ældre model brugt - og et budget på 6.000. Det blev så til modellen nyere og 9.000 i stedet. Billigt er det ikke, men knap så slemt som det kune have været.
--
Robert

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Tillykke, det leverer varen, fin bokeh også :-)

Hvor er katte dog smukke ,.. jeg har dog et problem med dyr der kun er skarpe i ansigtet

Jeg ved godt det kan være praktisk umuligt at få hele dyrert skarpt ,.. vist nok især smal DOF på FF såvidt jeg husker
/Dub

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

DUBTEMPLE skrev: søn 17. okt 2021 13:27 Tillykke, det leverer varen, fin bokeh også :-)

Hvor er katte dog smukke ,.. jeg har dog et problem med dyr der kun er skarpe i ansigtet

Jeg ved godt det kan være praktisk umuligt at få hele dyrert skarpt ,.. vist nok især smal DOF på FF såvidt jeg husker
Enig, det her er ren (og meget sporadisk) test og der skal i hvert fald meget mere lys til end her, og man kan også godt argumentere for at fokus ligger lidt for langt fremme. Jeg hentede det i går aftes, og da jeg skulle til at lege røg strømmen og kom først tilbage kl 05:00. Dagen i dag står på hovedrengøring - sådan er det jo. Kunne man bare nøjes med at betale sælger, når man skal have nyt legetøj :)
--
Robert

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3231
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Pastorius skrev: søn 17. okt 2021 11:27Smerten ved at have brugt for mange penge varer ikke længe, glæden over noget ordenligt værktøj gør.
God indsigt 8-)
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

tomcat skrev: søn 17. okt 2021 14:47
Pastorius skrev: søn 17. okt 2021 11:27Smerten ved at have brugt for mange penge varer ikke længe, glæden over noget ordenligt værktøj gør.
God indsigt 8-)
Joe, men det skal også give mening. Man skal jo lige have startkapitalen til den livsfilosofi, og det skulle jo helst ikke ende med luksusfælden.
--
Robert

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3231
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Pastorius skrev: man 18. okt 2021 00:13
tomcat skrev: søn 17. okt 2021 14:47
Pastorius skrev: søn 17. okt 2021 11:27Smerten ved at have brugt for mange penge varer ikke længe, glæden over noget ordenligt værktøj gør.
God indsigt 8-)
Joe, men det skal også give mening. Man skal jo lige have startkapitalen til den livsfilosofi, og det skulle jo helst ikke ende med luksusfælden.
Jeg var som helt ung uden hæmning: når jeg såe noget, jeg ville ha', så købte jeg det. Uden undtagelse. Dét fungerer ikke. Leder kun til havregryn og ketchup de sidste fjorten dage.

Nu om dage bruger jeg ikke ret mange penge i dagligdagen. Modstår "de glimtende nyheder" i dagens faneblade. Til gengæld har jeg kapital, når der en gang i mellem er noget, jeg *virkli* vil have.

Systemet fungerer, sålænge det er undtagelsen.
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

tomcat skrev: man 18. okt 2021 09:58 Jeg var som helt ung uden hæmning: når jeg såe noget, jeg ville ha', så købte jeg det. Uden undtagelse. Dét fungerer ikke. Leder kun til havregryn og ketchup de sidste fjorten dage.

Nu om dage bruger jeg ikke ret mange penge i dagligdagen. Modstår "de glimtende nyheder" i dagens faneblade. Til gengæld har jeg kapital, når der en gang i mellem er noget, jeg *virkli* vil have.

Systemet fungerer, sålænge det er undtagelsen.
Præcis. Det giver mening at købe det der dur første gang, men kun hvis det er noget man reelt har behov for. Jeg må indrømme det har kostet nogle fejlkøb at komme til den erkendelse - både i billigt ragelse jeg troede kunne gøre det ud for det jeg skulle bruge, indtil jeg blev nødt til at købe det der virkede, men også forholdsvis store beløb for at købe noget der var i orden fra starten, men som så viste sig måske ikke at være så vigtige når det nu kom til stykket - og som derefter står som stor set ubrugte.
--
Robert

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Jeg har en mega sarkastisk vejleder som jeg kommer til at savne når jeg er færdiguddannet:

Ham (oversat): Jeg har en spændende debat med en af de nye studerende på mit kursus

Mig: Ej hvor fedt. Det tegner da godt for dette semester så.

Ham: haha

Ham: Viser mig debatforum på kurset, hvir en studerende stiller et spørgsmål til min vejleder, som er en omformulering af et af spørgsmålene til den selv samme opgave de er stillet.

Mig: Nåååh, på den måde spændende 😅

……..

Lidt senere kommenterer jeg på at nogle af vores kolleger benytter email med hele fakultetet som CC, til at diskutere deres eget fagområde (jeg syntes det er lidt irriterende).

Ham: Nååå… Jamen dem har jeg slet ikke fået.

Mig: Okay? Der kom ellers 10 emails igår aftes.

Ham: Jamen jeg har lavet regler i outlook. Så hvis du ser her på min skærm har jeg lavet en regel der hedder «Tidsrøvere og kværulanter» hvor alt fra <censureret>, <censureret> og <censureret> automatisk kommer ind.

Jeg var helt flad af grin. Den mand er for vild :-D :-D

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Mike-air skrev: ons 20. okt 2021 08:30
Mig: Okay? Der kom ellers 10 emails igår aftes.

Ham: Jamen jeg har lavet regler i outlook. Så hvis du ser her på min skærm har jeg lavet en regel der hedder «Tidsrøvere og kværulanter» hvor alt fra <censureret>, <censureret> og <censureret> automatisk kommer ind.

Jeg var helt flad af grin. Den mand er for vild :-D :-D
Rent selvforsvar 🙂
/Dub

Default avatar
petal
Forum Donator
Indlæg: 457
Sted: Kbh V

Indlæg af petal »

Faldt over dette gyldne øjeblik hvor; "Angelo Badalamenti explains how he wrote Laura Palmer's Theme".

Man får jo helt lyst til at se Twin Peaks igen :)


Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Glæder mig over vi har fået et par billetter til "Pink Floyd Aften" ,... foredrag + koncert

Any Colour You Like

Så må vi se om der er noget ved det :-)
/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Ved sørme ikke hvor jeg skal starte, men den korte version er at jeg har været syg i snart to måneder, og vi var ganske bekymrede for at det var kræft.

Prøvesvar kom idag, og de viste at jeg ikke har kræft, men noget meget mere harmløst.

I en måned har jeg gået med angsten for at jeg var alvorligt syg, og at det måske snart var slut. Hver dag som det første og det sidste har jeg tænkt på det; hvad der ville ske, hvordan verden ville se ud, og hvordan mine nære ville have det hvis ikke jeg var her mere.

Ud fra det tankesæt har jeg det som om at jeg har fået en meget værdifuld gave idag.

På en måde har det her forløb været et wakeup call som har lært mig en masse om hvad det vigtigste ting i livet er.

Så jeg glæder mig over resultatet, og læringen.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Mike-air skrev: fre 29. okt 2021 15:22 Ved sørme ikke hvor jeg skal starte, men den korte version er at jeg har været syg i snart to måneder, og vi var ganske bekymrede for at det var kræft.

Prøvesvar kom idag, og de viste at jeg ikke har kræft, men noget meget mere harmløst.

I en måned har jeg gået med angsten for at jeg var alvorligt syg, og at det måske snart var slut. Hver dag som det første og det sidste har jeg tænkt på det; hvad der ville ske, hvordan verden ville se ud, og hvordan mine nære ville have det hvis ikke jeg var her mere.

Ud fra det tankesæt har jeg det som om at jeg har fået en meget værdifuld gave idag.

På en måde har det her forløb været et wakeup call som har lært mig en masse om hvad det vigtigste ting i livet er.

Så jeg glæder mig over resultatet, og læringen.
Hvor godt at høre, ja, tingene kommer i perspektiv,

Har været forskånet for sygdom, men sagt farvel til en del tæt på, som gik bort i utide

(helt ned til 31 år gammel, der forlod et godt liv, mand, barn, os familie, masser af venner, nyt hus, og en flot karriere)

Ved alle disse lejligheder kommer ens eget liv til en form for "service-eftersyn"

Nogen ting vælger man at ændre, andre ikke,..

Under alle omstændigheder får man tænkt det igennem, og justeret sit fokus lidt

Væsentligt, og uvæsentligt, tid,..
/Dub

Nyt svar