Vochlea Dubler 2.0

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 970
Sted: Copenhagen

Vochlea Dubler 2.0

Indlæg af Morten Bjørn »

https://vochlea.com

Nåforsøren, det ser ud til at de har lavet en version 2.0 hvor man kan bruge sin egen dynamiske mikrofon og ikke den tilsendte usb-mic..

Det vil jeg lige lege med, for man kan osse køre en 14 dages demo

(Tidligere posts er væk under LM-nedbruddet)

Medlemsavatar
TJJ
Forum Donator
Indlæg: 465
Sted: Danmark

Indlæg af TJJ »

Har rodet lidt med demoen i de seneste par dage.

For mit vedkommende er det ikke et workflow, jeg kan bruge til komposition - men det er nu ret sjovt :)

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 970
Sted: Copenhagen

Indlæg af Morten Bjørn »

Jeg er ikke så imponeret og tror heller ikke usb-mic'en vil gøre det for mig :-)

Medlemsavatar
TJJ
Forum Donator
Indlæg: 465
Sted: Danmark

Indlæg af TJJ »

Morten Bjørn skrev: tors 14. okt 2021 23:03 Jeg er ikke så imponeret og tror heller ikke usb-mic'en vil gøre det for mig :-)
Nej, det er svært at ramme den rigtige sensitivity og respons-tid - softwaren kan ikke rigtig følge med, og lydene skal være ret distinkte. Jeg har brugt en SM58, men jeg tror heller ikke, at USB-mic’en vil gøre en nævneværdig forskel.

Fungerer bedst på lange toner, og synes det er meget begrænsende, at man ikke kan træde udenfor en valgt skala. Ved faktisk ikke, hvad jeg skulle bruge den til.

Men jeg synes stadig, det er sjovt at synge som et symfoniorkester.
Dog ikke for 219 euro-sjovt :-D

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 970
Sted: Copenhagen

Indlæg af Morten Bjørn »

Jeg tror det er Ideen om at man ville kunne men det lever ikke op til mine forventninger.

Har prøvet med lidt forskelligt i Logic Pro X , bl.a. violiner og der fanger den ikke de toner jeg synger.

Man kan sætte den til kromatisk og glidende overgange mellem tonerne men det er heller ikke optimalt.

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 970
Sted: Copenhagen

Indlæg af Morten Bjørn »

Har set en del videoer hvor folk er helt oppe og køre over det

det kan betyde to ting:

- god marketing
- at nogen har købt produktet og har svært ved at indrømme det ikke er fedt - man kan jo give sig selv skylden men hey jeg synger dagligt så hvis det skal være noget, så skal det virke med det samme


Jeg spurgte dem på et tidspunkt om den kunne bruges på scenen. De sagde de havde nyligt testet den ved lav volumen med gode resultater. Yeah right.

Medlemsavatar
TJJ
Forum Donator
Indlæg: 465
Sted: Danmark

Indlæg af TJJ »

Ja, har også set en del videoer. Det er meget hyped. Måske er det begejstring over teknologi, der potentielt kommer til at kunne noget engang. Eller måske er de bare godt betalt 🤷🏼‍♂️

Jeg synger af l…, men har også prøvet at teste med en rigtig god sanger - samme magre resultat.

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 970
Sted: Copenhagen

Indlæg af Morten Bjørn »

Jeg har (mis)tænkt det samme

altså begejstringen for noget der potentielt kan gøre verden til et workflowmæssigt nemmere sted

Brugte en times tid på det og følte mig gradvist dummere og talentløs

Medlemsavatar
TJJ
Forum Donator
Indlæg: 465
Sted: Danmark

Indlæg af TJJ »

Morten Bjørn skrev: fre 15. okt 2021 13:36
Brugte en times tid på det og følte mig gradvist dummere og talentløs
…hvilket kan opnås hurtigere og meget billigere i det offentlige system :-D

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 970
Sted: Copenhagen

Indlæg af Morten Bjørn »

:roll: Det var lige nøjagtigt den følelse jeg fik


nu har Vocla min mailadrese :roll:

Default avatar
Peter F-J  
Forum Donator
Indlæg: 187
Sted: København NV

Indlæg af Peter F-J »

Interessant at høre om. Jeg har selv haft kig på det et par gange. Det lyder ikke til, at jeg er gået glip af noget :D.

Medlemsavatar
TJJ
Forum Donator
Indlæg: 465
Sted: Danmark

Indlæg af TJJ »

Det tror jeg heller ikke, at du er Peter :)

Har dog set i en anmeldelse, at det skulle fungere bedre til trommer/percussion end til toner.

Den del har jeg ikke selv rodet ret meget med, for jeg synes, det er meget nemmere at hamre rytmer ind på nogle pads end at ‘beatboxe’ - eller hvad man nu skal kalde min hosten :-D

Nyt svar