Epiphone el.l. Les Paul copi ?

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Re: Epiphone el.l. Les Paul copi ?

Indlæg af DUBTEMPLE »

Smittefar skrev: tors 7. okt 2021 07:13 Det er meget sjældent, at man sætter en akustisk pickup i hollowbodies. Man kan godt sætte en piezo pickup i, og det er sikkert også gjort, men det ses sjældent.

Den store kasse gøre bestemt noget for lyden. Det ændrer resonans og giver også øget feedback på godt og ondt.
Ok, takker, lyd-klippene på Thomann fremstår vist også lidt anderledes på Hollowbody,

Mere sådan rigtige 50'er retro-lyd-agtig, bilder jeg mig ind :)

Er der noget man kan gøre for at få lyden fra en Strat eller LP manipulleret lidt i samme retning ?
/Dub

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

DUBTEMPLE skrev: tors 7. okt 2021 09:04
Smittefar skrev: tors 7. okt 2021 07:13 Det er meget sjældent, at man sætter en akustisk pickup i hollowbodies. Man kan godt sætte en piezo pickup i, og det er sikkert også gjort, men det ses sjældent.

Den store kasse gøre bestemt noget for lyden. Det ændrer resonans og giver også øget feedback på godt og ondt.
Ok, takker, lyd-klippene på Thomann fremstår vist også lidt anderledes på Hollowbody,

Mere sådan rigtige 50'er retro-lyd-agtig, bilder jeg mig ind :)

Er der noget man kan gøre for at få lyden fra en Strat eller LP manipulleret lidt i samme retning ?
I firserne sagde man om en af de aalborgensiske guitarister at ligegyldigt hvad man stak i hånden på ham (incl en strat) fik han det til at lyde som en LP - men det er vist et specialtilfælde.

Jeg er ikke guitarist, men som basist, synes jeg at lydforskellene på forskellige basser er ret små ift hvor meget man kan ændre på lyden ved anslag, teknik og hvad man putter lyden igennem.
--
Robert

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg vil mene, man kan komme ret langt ved at skrue ned for tone kontrollen - og evt. også volumen.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Nyt svar