Er du vaccineret? [Poll]

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar

Hvad er din Covanvid-1984 status?

Jeg har været smittet og er p.t. immun
3
6%
Jeg er p.t. konstateret smittet
0
Ingen stemmer
Jeg er ikke vaccineret endnu, men vil gerne
2
4%
Jeg har fået indkaldelse og venter på første stik
3
6%
Jeg har fået første stik
4
8%
Jeg er færdigvaccineret
38
73%
Jeg ønsker slet ikke at blive vaccineret
2
4%
 
Afgivne stemmer: 52
Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2987
Sted: Fyn

Re: Er du vaccineret? [Poll]

Indlæg af Mr. Soundman »

Mr. Soundman skrev: tirs 22. jun 2021 00:01 ... og det er en type, der tit hænger ud på bæverdingel.
For ikke at der skal herske misforståelser, så er det slet ikke ment fordømmende eller nedsættende overfor mennesker, der vælger at gå på værtshus :) Men jeg er bare nødt til at lave en realistisk risiko-analyse udfra, hvordan verden nu engang fungerer og hvorledes vira spredes. Lidt ligesom, hvis det f.eks. var fodsvampepandemi vi snakkede om, og man så havde en kollega, der gik rigtig meget i svømmehal... :wink:

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Mr. Soundman skrev: man 21. jun 2021 23:30 Jeg husker ikke, hvilken hun fik... men hun snakkede om, at det er en der er brygget på æg...
Det må være denne her
Vedhæftede filer
eggztracine.jpg
eggztracine.jpg (73.42 KiB) Vist 822 gange
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Mr. Soundman skrev: man 21. jun 2021 23:30 Min søster dejsede også om, den gang hun lige havde fået sit stik. Så jeg var lidt bekymret idag for, om det lå til familien... vi har nemlig nogle fælles allergier. Jeg fik Pfizeren. Jeg husker ikke, hvilken hun fik... men hun snakkede om, at det er en der er brygget på æg...
Jeg husker også noget med mælk eller æg (Dvs. meget uspecifikt.) i en af vaccinerne, men det er mange måneder siden. Det er/var relevant viden for os, nu vi har en mælkeallergiker i familien. Jeg ved ikke om vedkommende har undersøgt sagen yderligere.

Side 9 her:
https://www.sst.dk/-/media/Udgivelser/2 ... BE65A09A94

Situationer, hvor man kan vaccineres
Hududslæt ved indtag af andre lægemidler (f.eks. penicillin, ibuprofen)
Tåler dårligt medicin (f.eks. smertestillende medicin)
Har haft almindelige, kendte bivirkninger efter 1. stik af vaccinen
Har allergi over for fødevarer (f.eks. inkl. æg, skaldyr, nødder)
Har allergi over for insektgift, latex el.lign.
Har pollenallergi/høfeber, allergi mod dyr eller astmaeksem
Er i fertilitetsbehandling
Har modtaget en anden vaccine (f.eks. mod influenza eller pneumokokker) samme dag/for nylig
Er kræftpatient og får behandling*
Har et nedsat/svækket immunforsvar*
Kendt allergisk reaktion på vaccination hos familiemedlem
Ønsker ikke at indtage produkter fra svin
Har tidligere fået behandling med botox
Får almindelig blodfortyndende medicin
Tidligere blodprop eller ophobning af blodpropper i familien

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Færdigvaccineret d. 30/7. Det bliver godt.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Færdig i dag
/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Første stik af den moderne vaccine i sidste uge. Fik hovedpine og svimmelhed resten af dagen. Var dog frisk nok til at køre 750 km dagen efter 👍

Desværre er der 11 uger til næste stik, fordi man ikke har så mange vacciner på bjerget. Det har muligvis noget at gøre med at man ikke vil være med i EU, men det er vidst en anden diskussion, til en anden tråd 😜

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2987
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Så kom andet stik i hus igår :thumbup:

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg fik første stik d. 20/7 og havde lidt ondt i armen hvor jeg var stukket, men ellers ingen bivirkninger.
Senest rettet af Hald tors 29. jul 2021 15:50, rettet i alt 1 gang.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Hvis man gerne vil sammenlign med tallene på landsplan, kan de findes her (hvis nogen ikke skulle have opdaget det): https://experience.arcgis.com/experienc ... 32d16312f1

Sammenligningen halter dog nok lidt ved at vi ikke kan regne med at poll'en her er up-to date. Det er sikkert ikke alle der opdaterer deres svar løbende.
--
Robert

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Pastorius skrev: tors 29. jul 2021 13:56 ...at vi ikke kan regne med at poll'en her er up-to date. Det er sikkert ikke alle der opdaterer deres svar løbende.
Nej jeg var også lige inde og opdatere den i dag. 👍
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Fik mit 2. stik af moderna i fredags, idag er jeg endelig frisk, men blev rigtig dårlig fredag-lørdag (feber, hovedpine, smerter over hele kroppen).

I mit tilfælde var der 6 uger imellem hvert stik, og det er bare fordi jeg var heldig, for mig 2. stik var først planlagt i september.

Anyways, glad for det er overstået… og et mere normalt liv snart begynder her på bjerget.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Det er meget varierende, mystisk. Jeg har intet mærket hverken ved stik 1 eller 2 (udover ondt i en nerve i skulderen) og mine kone har intet mærket ved hverken første eller andet stik heller.

Har garanteret fået saltvand...

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Mine forældre mærkede heller intet, så jeg var overbevist om at jeg også slap i fredags… Det gjorde jeg så bare ikke :-P

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg håber da godt nok ikke at jeg får saltvand, jeg får altid en voldsom reaktion når en bølge rammer ind i min næse eller mund ved stranden. Hoster og væmmes, mon jeg er allergisk? 😂
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Præcis 26 timer efter 1 skud Pfizer fik jeg 3 timers kradsbørstig nedtur, kan ikke forklare hvordan det var, var flere gange tæt på at ligge mig, men var bange for ikke at vågne op igen

Jeg kan garanterer det ikke var saltvand

Ved andet stik ingen symptomer overhovedet, end ikke skulderen var øm

Har læst ovenstående forløb er overvejende sandsynlig når man HAR været smittet allerede

Havde hellere været fri, og tror ikke på vaccine-strategien langsigtet, men det har hjulpet mig til at ungå test 2-3 gange ugentligt mht Sverige, og giver mig adgang til Norge også, (mc-tur),.

Mine forældre på 80 havde ingen bivirkninger overhovedet, og heller svigerforældre,..

Men der kan jo vise sig langsigtede bivirkninger ad åre, spørgsmålet er om de ønskes identificeret som sådanne, jeg tror det ikke, alt der beklikker vaccine-strategien forties, eller latterliggøres systematisk. (ikke dermed sagt at der ikke er latterlige udsagn imellem)
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Kina har lukket endu en stor havne-terminal ned, deres økonomiske index har været en katastrofe de sidste 6 måneder, og den globale logistik er fortsat underdrejet og ude af orden også.

Jeg har selv skildt mig af med kinesiske index, og nøjes med 8 pct EM exponering hvor kina er udeladt, det øvrige asien m.m. halter også, men knap så slemt

Aner ikke hvordan vaccination og politikken iøvrigt forvaltes, men havde egentligt forestillet mig at netop kina var tilpas nazi-agtig til at udrulle vaccine systematisk

https://www.seatrade-maritime.com/ports ... nese-ports

Jeg tror langt fra alt dette er ved at være slut
/Dub

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2987
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Jeg var lidt små-sløj dagen efter 2. stik (Pfizer). Følte mig lidt "bombet", kvæstet, små-øm rundt omkring, lidt træt og uoplagt. Så'n en liiiille smule influenza-agtig følelse i kroppen. Men dog ikke rigtig syg. Brugte bare det meste af dagen på at hvile mig.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Nogen der kan give mig et hint om man bliver dårlig efter 3. stik med moderna? Skal have mit stik imorgen og planlægger at arbejde efterfølgende :-)

Medlemsavatar
Morten B  
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Hvis du blev det efter andet stik, så forvent en lignende reaktion efter tredie. Det varierer lidt, men lad være med at planlægge dit livs vigtigste møde dagen efter 🙂

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg har også stor forskel på om folk bliver syge eller ej af 3. stik, jeg følte mig lidt sløv efter 3 omgang Pfizer, men havde nok mest fokus på en øm arm.
Nogle jeg kender blev meget syge af den, så good luck.
Senest rettet af Hald tirs 11. jan 2022 14:07, rettet i alt 1 gang.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Mike-air skrev: tirs 11. jan 2022 13:15 Nogen der kan give mig et hint om man bliver dårlig efter 3. stik med moderna? Skal have mit stik imorgen og planlægger at arbejde efterfølgende :-)
Morten B skrev: tirs 11. jan 2022 13:32 Hvis du blev det efter andet stik, så forvent en lignende reaktion efter tredie. Det varierer lidt, men lad være med at planlægge dit livs vigtigste møde dagen efter 🙂

Enig, udover at jeg har fået 3x Pfizer. Jeg fik samme reaktion, bare et lille nyk værre hver gang. Her 3. gang troede jeg faktisk det var markant værre, men efter at ha' tænkt situationer igennem, tror jeg jeg ku' ha' undgået det meste. Eksempelvis er det uklogt at fortsætte med at have højhalset trøje på, når man har det feber-varmt. Det forbedrede ihvertfald ikke min situation.
Behagelig påklædning, godt med mad og drikke, og godt med søvn, det er mine "notater" til en evt. 4. vaccination, skulle det blive nødvendigt.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Morten B skrev: tirs 11. jan 2022 13:32 Hvis du blev det efter andet stik, så forvent en lignende reaktion efter tredie. Det varierer lidt, men lad være med at planlægge dit livs vigtigste møde dagen efter 🙂
Haha satens. En ven som også har fået 3x moderna siger det samme ja.

Nå. Jamen så må jeg bare forberede mig på det i guess 🤷‍♂️

@Christoffer I. N. tak det er noteret 👍

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Hald skrev: tirs 11. jan 2022 14:02 Jeg har også stor forskel på om folk bliver syge eller ej af 3. stik, jeg følte mig lidt sløv efter 3 omgang Pfizer, men havde nok mest fokus på en øm arm.
Nogle jeg kender blev meget syge af den, så good luck.
Lige omvendt her. Blev enormt træt og lidt sløj af de to første stik, men der var absolut intet at mærke andet end lidt ømhed i armen efter det tredje.
--
Robert

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2987
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Det er nu snart et døgn siden jeg fik min 3. Pfizer. Indtil videre har jeg intet unormalt følt udover en lettere øm skulder idag.

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Har fået 3. stik m. Pfizer
Er blevet importent, har fået nedsat hukommelse, og skal op og pisse 4 gange om natten :lol:
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Nyt svar