Pixar & ILM - Om CGI udvikling - RenderMan m.m.

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Denne nye video passer vist fint ind i tråden:


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

En Pixar-specifik videoserie. I skrivende stund er der kun del 1, jeg tilføjer de resterende videoer i denne post, når de dukker op.




del 2:


Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Ja der er sket meget, og selv om man går tilbage til nogle af de første Pixar demoer er var det fuldstændig utroligt det de lykkedes at lave dengang.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Hald skrev: tors 29. jul 2021 20:52 Ja der er sket meget, og selv om man går tilbage til nogle af de første Pixar demoer er var det fuldstændig utroligt det de lykkedes at lave dengang.
Ja, bare dét at jeg sidder med en 24" skærm + ekstra monitor til referencebilleder mv. og alligevel mener jeg har for lidt plads når jeg laver animationer - når man så tænker på at de i 90erne sad med bittesmå skærme og forsøgte møjsommeligt at indpasse alle bevægelserne på figurerne... utroligt at det kunne lade sig gøre.

Jeg forundres stadig den dag idag, over Toy Story 1.

Forøvrigt kan man som Blender-bruger nu også få Pixar's RenderMan:

http://www.cgchannel.com/2021/06/blende ... an-plugin/
Senest rettet af mediumaevum fre 30. jul 2021 22:43, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

I min verden er det mere imponerende at de kunne lave Tin Toy i 1988 end Avatar her så mange år efter. Men ingen tvivl om at det er en branche hvor grænserne bliver presset hele tiden, og samtidig bliver menneskene bag også presset til at yde deres bedste da det altid skal være imponerende i dag, da publikum er blevet godt vant.

"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Nyt svar