Hvor stor skærm bruger du?

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Franne500
Medlem
Indlæg: 605

Hvor stor skærm bruger du?

Indlæg af Franne500 »

Hej alle 😊
Jeg overvejer at gå op i en 42-52” 4K skærm. Men er -naturligvis - lidt nervøs for om det bliver FOR stort.
Jeg kommer til at sidde ca 1,5m fra skærmen der vil være vægmonteret mellem mine monitors.
Pt bruger jeg en 32” og det kan gå - men det ville være fedt med lidt mere plads.

Hvad bruger du ? Og har du erfaring med stooooore skærme? 😊

Medlemsavatar
marco
Forum Donator
Indlæg: 950
Sted: Aalborg

Indlæg af marco »

43” er min.. jeg har sat en 22” pc skærm til også. De 43 var ikke nok..

Medlemsavatar
Franne500
Medlem
Indlæg: 605

Indlæg af Franne500 »

Super. Bruger du også 4K for at få en fornuftig opløsning ?

Medlemsavatar
marco
Forum Donator
Indlæg: 950
Sted: Aalborg

Indlæg af marco »

Franne500 skrev: lør 5. jun 2021 23:51 Super. Bruger du også 4K for at få en fornuftig opløsning ?
Jep. Det gør jeg..

Medlemsavatar
MarkBass
Forum Donator
Indlæg: 358
Sted: Nyborg

Indlæg af MarkBass »

Jeg har en 49” 4K, ret langt nede (kan lige se underkanten for bordkanten) og en 27" HD oppe over. Begge skærme er i plan med forkanten af højttalerene.

Medlemsavatar
Franne500
Medlem
Indlæg: 605

Indlæg af Franne500 »

Super 👍 Kører du HDMI til skærmen og hvilken opløsning ?

Medlemsavatar
Franne500
Medlem
Indlæg: 605

Indlæg af Franne500 »

marco skrev: søn 6. jun 2021 00:29
Franne500 skrev: lør 5. jun 2021 23:51 Super. Bruger du også 4K for at få en fornuftig opløsning ?
Jep. Det gør jeg..

Super. Har du haft problemer med at tekst bliver utydelig ? Jeg har læst mig til at det kan være et kompromis man må tage hvis man vil have TV som monitor

Medlemsavatar
marco
Forum Donator
Indlæg: 950
Sted: Aalborg

Indlæg af marco »

Franne500 skrev: søn 6. jun 2021 16:26
marco skrev: søn 6. jun 2021 00:29
Franne500 skrev: lør 5. jun 2021 23:51 Super. Bruger du også 4K for at få en fornuftig opløsning ?
Jep. Det gør jeg..

Super. Har du haft problemer med at tekst bliver utydelig ? Jeg har læst mig til at det kan være et kompromis man må tage hvis man vil have TV som monitor
Jeg synes det står super skarpt.. 😀

Jeg var lidt bekymret for det samme. Også i forhold til, at når jeg smider min Mac op på tv’et herhjemme, så bliver den yderste del af billedet på mac’en ikke vist på TV. Og det er træls..

Men det oplever jeg ikke i studiet.

Det skyldes nok at mit TV i stuen er 15 år gammelt, dog..

Medlemsavatar
Franne500
Medlem
Indlæg: 605

Indlæg af Franne500 »

marco skrev: søn 6. jun 2021 18:58
Franne500 skrev: søn 6. jun 2021 16:26
marco skrev: søn 6. jun 2021 00:29

Jep. Det gør jeg..

Super. Har du haft problemer med at tekst bliver utydelig ? Jeg har læst mig til at det kan være et kompromis man må tage hvis man vil have TV som monitor
Jeg synes det står super skarpt.. 😀

Jeg var lidt bekymret for det samme. Også i forhold til, at når jeg smider min Mac op på tv’et herhjemme, så bliver den yderste del af billedet på mac’en ikke vist på TV. Og det er træls..

Men det oplever jeg ikke i studiet.

Det skyldes nok at mit TV i stuen er 15 år gammelt, dog..
Ah ... ja det kan jo have noget med det at gøre :)
Må jeg være så fræk at spørge hvilket TV du bruger ? Der findes jo så mange at man nærmest kan bade i dem - og de kan fåes til små 3000,-kr. Men derfor er det jo stadig sjovest at vælge den rigtige første gang :)

Medlemsavatar
marco
Forum Donator
Indlæg: 950
Sted: Aalborg

Indlæg af marco »


Medlemsavatar
Franne500
Medlem
Indlæg: 605

Indlæg af Franne500 »

marco skrev: søn 6. jun 2021 20:53 Det må du..

Jeg købte det her..

https://www.bilka.dk/produkter/lg-43-uh ... 100535249/
Tak :)

Det ser fint ud - Tror du det her vil virke også ? https://www.bilka.dk/produkter/samsung- ... 100552534/

Medlemsavatar
marco
Forum Donator
Indlæg: 950
Sted: Aalborg

Indlæg af marco »

Jep.. det tænker jeg.. 👍🏻

Medlemsavatar
Franne500
Medlem
Indlæg: 605

Indlæg af Franne500 »

Takker ! Jeg prøver :)

Medlemsavatar
MarkBass
Forum Donator
Indlæg: 358
Sted: Nyborg

Indlæg af MarkBass »

Franne500 skrev: søn 6. jun 2021 09:09 Super 👍 Kører du HDMI til skærmen og hvilken opløsning ?
Jeg kører HDMI og 3840 x 2160 med Scale 150%. Det står knivskapt. Det er et Samsung UE49KU6455UXXE fra 2016.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

ARRGGHHH - nu går jeg jo og tænker på at anskaffe en stor skærm til studiet. Jeg har ellers været ret tilfreds med mine 2x24" skærme :)
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Hald  
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg har en gammel 40" der kører 1080p, og en 23" under der kører 1600×900 mener jeg, samt endnu en 24" monteret over mine keys som kører 1080p. De er drevet af en Mac Mini (Late 2012) så der er også begrænsning i opløsningen på en ny skærm, tror f.eks. ikke at en Ultrawide vil kunne kører, men har ikke testet med den jeg har på kontoret. En 4K kan den ikke trække, men det kunne en ny M1 model måske.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Franne500
Medlem
Indlæg: 605

Indlæg af Franne500 »

MarkBass skrev: man 7. jun 2021 08:48
Franne500 skrev: søn 6. jun 2021 09:09 Super 👍 Kører du HDMI til skærmen og hvilken opløsning ?
Jeg kører HDMI og 3840 x 2160 med Scale 150%. Det står knivskapt. Det er et Samsung UE49KU6455UXXE fra 2016.

Perfekt ! Jeg har kigget meget på deres 50" version - Hvor langt sidder du fra skærmen ?

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

77" LG OLED i tv-stuen. Det kan ikke blive stort nok, så vil gerne op i noget større en dag.

I studiet kan det ikke blive småt nok, da skærmen sidder på konsollen og ikke mellem højttalere. Dell 24" men den tyndeste bevel, så footprint er tættere på 21".

Til gengæld har jeg været nødt til at sætte opløsningen ned fra native til 1080P ellers bliver det simpelthen for småt at læse.

Så check lige det med opløsning og afstand.

Medlemsavatar
Franne500
Medlem
Indlæg: 605

Indlæg af Franne500 »

Holger skrev: man 7. jun 2021 11:13 77" LG OLED i tv-stuen. Det kan ikke blive stort nok, så vil gerne op i noget større en dag.

I studiet kan det ikke blive småt nok, da skærmen sidder på konsollen og ikke mellem højttalere. Dell 24" men den tyndeste bevel, så footprint er tættere på 21".

Til gengæld har jeg været nødt til at sætte opløsningen ned fra native til 1080P ellers bliver det simpelthen for småt at læse.

Så check lige det med opløsning og afstand.
Jeps - jeg kommer til at sidde ca.1 meter fra skærmen. Skærmen monteret på væggen bag monitors. Det kan være det bliver for voldsomt med 50” ?

Medlemsavatar
Hald  
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

@Højhus hvor stor var den skærm du satte op i studiet?
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Nysted
Medlem
Indlæg: 553
Sted: Aalborg, Nordjylland

Indlæg af Nysted »

Jeg har en 55" på ca. 1,5m afstand PT. 4k 60hz.

TIl DAW er det fantastisk, kører 125% zoom.

Men meget tekst arbejde, ville jeg ikke kunne leve med det. Men det er mega lækkert til DAW med alt den plads til rådighed.

Medlemsavatar
Ruun
Forum Donator
Indlæg: 114
Sted: København Ø.

Indlæg af Ruun »

Hald skrev: man 7. jun 2021 09:15 Jeg har en gammel 40" der kører 1080p, og en 23" under der kører 1600×900 mener jeg, samt endnu en 24" monteret over mine keys som kører 1080p. De er drevet af en Mac Mini (Late 2012) så der er også begrænsning i opløsningen på en ny skærm, tror f.eks. ikke at en Ultrawide vil kunne kører, men har ikke testet med den jeg har på kontoret. En 4K kan den ikke trække, men det kunne en ny M1 model måske.
Hvordan får du tilsluttet alle disse 3 skærme til en Mac mIni??
A dream is A dream is A dream….

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Franne500 skrev: man 7. jun 2021 11:15
Jeps - jeg kommer til at sidde ca.1 meter fra skærmen. Skærmen monteret på væggen bag monitors. Det kan være det bliver for voldsomt med 50” ?
På 1 meter er 42" nok efter min mening, men sidder dine monitors så tæt at du kun har 1 meter til væggen?

Medlemsavatar
Franne500
Medlem
Indlæg: 605

Indlæg af Franne500 »

Holger skrev: man 7. jun 2021 12:17
Franne500 skrev: man 7. jun 2021 11:15
Jeps - jeg kommer til at sidde ca.1 meter fra skærmen. Skærmen monteret på væggen bag monitors. Det kan være det bliver for voldsomt med 50” ?
På 1 meter er 42" nok efter min mening, men sidder dine monitors så tæt at du kun har 1 meter til væggen?
Jeg bygger nyt studie i næste måned. Planen er, at der bliver ca 1,5 meter mellem monitors og jeg forsøger at ramme en ligebenet trekant i forhold til min lytteposition.
Så….. det er absolut muligt at der bliver mere end 1meter til væggen

Medlemsavatar
Hald  
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Ruun skrev: man 7. jun 2021 12:05 Hvordan får du tilsluttet alle disse 3 skærme til en Mac mIni??
Ahh ja, jeg kunne i princippet koble endnu en skærm på det kørende system nu.
Der sidder én i HDMI out, én i MiniDP, og så har jeg en USB-dock der kører DisplayLink hvor jeg et andet sted i lokalet kan tilslutte USB enheder og skærme. Det er måske lidt hårdt for den gamle maskine, men den gør det nu ganske OK.

https://support.lenovo.com/pa/da/soluti ... vice-parts
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Nyt svar