Behringer Edison

Køb af udstyr.
Nyt svar
Default avatar
Michael Østerz
Forum Donator
Indlæg: 333
Sted: Lyngby RADIO

Behringer Edison

Indlæg af Michael Østerz »

Hepp!

Jeg skal nok bruge sådan een til et projekt.

Hvem har??

Kh

Østerz
Maximum bass - on ALL frequencies!

Default avatar
Michael Østerz
Forum Donator
Indlæg: 333
Sted: Lyngby RADIO

Indlæg af Michael Østerz »

Der må ligge een bagerst inde i et skab under en bunke kulørte blade og en pose suttede Legoklodser og rode derude - hvor er den???
Maximum bass - on ALL frequencies!

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2680
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Masser! Jeg er stor fan af den maskine... Jeg har dog solgt nogle af dem men har stadig 3-4 stykker...
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Mon ikke den her Behringer-plankning af Rolands gamle effekt fra først i 80'erne kan lidt af det samme?



--sd

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2680
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Søren Dyhr skrev: tirs 13. apr 2021 22:04 Mon ikke den her Behringer-plankning af Rolands gamle effekt fra først i 80'erne kan lidt af det samme?



--sd

Som tidligere nævnt, er jeg stor fan af dine opslag Søren, og du ved ufatteligt mange ting. Denne gang skyder du dog ved siden af i en grad, der vil få Hovsa-Olsen ved Sønder Strand i 1982 til at ligne en præcisionens mester til de engelske mesterskaber i dart :)

De har INTET med hinanden at gøre.

Kh
Nicolai
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Nicolai skrev: tirs 13. apr 2021 22:15 De har INTET med hinanden at gøre.
Jo så vidt jeg ved er det i begge tilfælde kamfiltervirkninger på signaler splittet op i MS stereo, om de så lyder vidt forskelligt, det er en helt anden sag, der var også en anden ting ca. fra først i 80'erne også, og det var TC 1210 ... en tredie ting man også gjorde den gang var to sider af KLARK DN300 hvor man så løftede den ene fader for en frekvens og gjorde det tilsvarende den modsatte vej på den anden side, for at lave et kunst stereo signal.

Jeg tror derimod gerne at Behringers Edison, lyder en kende bedre ... men spørgsmålet læner sig op ad at få rådgivning om hvilken farve en dagligstue den skal males i....

--sd

Default avatar
Michael Østerz
Forum Donator
Indlæg: 333
Sted: Lyngby RADIO

Indlæg af Michael Østerz »

Nicolai, vil du af med een, så er jeg frisk 👍
Søren, du må en smut ned til farvehandleren 🌈

Vi har et par Dimension D i studierne, både i re-issue og den ældre udgave, men jeg er meget spændt på hvad Behringeren kan flytte 😊

kh Østerz
Maximum bass - on ALL frequencies!

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2680
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Søren, Edison EX-1 er baseret (tyvstjålet i vanlig Behringer stil) på en 30.000,- maskine, Base fra firmaet Bedini: https://www.bedini.com/base.htm

Den arbejder med mono og stereo signalet seperat i styrke, modfase osv. ved tidsforskydelser.

Dimension D modulerer mig bekendt pitch, og er i bund og grund en chorus. Jeg er med på BBD teknologien også bruger noget delay, men jeg har svært ved at forestille mig, de kan lave noget der bare minder om det samme resultat.

Ja Michael jeg kan sagtens undvære en. Jeg er dog hængt hårdt op med arbejde. Men jeg har lidt tid fredag og i weekenden inden jeg skal lave Musical de kommende 2 uger i døgndrift... Hvor bor du?
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Nicolai skrev: ons 14. apr 2021 09:19 Jeg er med på BBD teknologien også bruger noget delay, men jeg har svært ved at forestille mig, de kan lave noget der bare minder om det samme resultat.
Ja men det er flanging der gør noget ved pitch .... det gør chorus jo ikke, det var derfor at alle tabte underkæben, da man gav sig til med Eventide 910'eren at pitche de to sider henholdsvis op og ned 0,99% ... Chorus havde været der siden bucket-brigade tiden, og laver derfor en moduleret kamfiltervirkning.

Vi er ude i hass effekten selvom, de kalder det "interferometry"
What can be said is that the system uses a form of interferometry to fool the ear, allowing the listener's right ear to hear exclusively right channel information whilst the left ear hears only the left. This leaves the listener in no doubt, that without headphones, 50 Hz rooms, waveguides or any other gadgetry, he/she can perceive sounds coming from around the room, and is free to walk around with a truly balanced rendition of both speakers in his/her headspace at any time.
....jeg siger derfor det også er en Chorus - Hvis man studerer det her:

https://en.wikipedia.org/wiki/Michelson ... figuration

--sd

Default avatar
Michael Østerz
Forum Donator
Indlæg: 333
Sted: Lyngby RADIO

Indlæg af Michael Østerz »

PM til Nicolai og tak til Hr. Dyhr for extended memory :0)

Dr. Østerz
Maximum bass - on ALL frequencies!

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Michael Østerz skrev: ons 14. apr 2021 11:34 PM til Nicolai og tak til Hr. Dyhr for extended memory :0)

Dr. Østerz
Bucket brigades er faktisk ikke memory, men i stedet et system af kondensatorer der holder en spænding et kort stykke tid:

Billede


--sd

Default avatar
Michael Østerz
Forum Donator
Indlæg: 333
Sted: Lyngby RADIO

Indlæg af Michael Østerz »

Yes, that I know, men det var bare en cadeau til dig for din dybe viden om ca alt..

Du kan så nu tillægge dig selv titlen, Paint-bucket brigade(r) :0)

Dr. Ø
Maximum bass - on ALL frequencies!

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2680
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

He he, jeg ved sgu ikke. Dimension D deler også signalet op og laver noget forsinkelse. Men jeg vil mene der også er noget pitch LFO over det. Jeg får ihvertfald ikke i nærheden af de samme effekter ud af Edison som
SDD-320...
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Nicolai skrev: ons 14. apr 2021 19:24 He he, jeg ved sgu ikke. Dimension D deler også signalet op og laver noget forsinkelse. Men jeg vil mene der også er noget pitch LFO over det. Jeg får ihvertfald ikke i nærheden af de samme effekter ud af Edison som
SDD-320...
Ja jeg bruger slet ikke sådan noget, jeg bruger kun plate reverb og et 125 ms slapback ... og ellers noget med high og lowcut på alt klangene incl. Faktisk kørte vi i mono da jeg var i lære ... fordi langt de fleste i publikummernes rækker oftest stod/sad og kunne kun rigtigt høre den ene side af PA'et - og det har jeg lidt overtaget.

PAN knappen bruges stadig hårdt LCR men det er for at "route" ind i forskellige højttalere for at komme intermodulations forvrængningen til livs men også fordi jeg har 4 små PA'er at sende det ud i, som ikke nødvendigvis er særligt linære eller analytiske i klangen. Men typisk grupperer jeg trommer og vokaler i den ene PAN position og Guitar og bas i den anden position - ud til hvert system der står på samme side af scenen, desuden jeg godt kan finde på at køre sub on aux.

Men alt andet end lige laver jeg lyd på orkestre og aldrig teaterforestillinger ... så derfor er mine greb i værktøjskassen mere logistiske end kunstneriske og jeg kunne måske gøre brug af disse lad os kalde dem Bufford Jones effekter (efter Pink Floyds Lydmand) på soloer, men det er uendeligt meget mere brugbart at sende guitaren ud til siden i LCR med det klangmæssige bidrag PAN'et til den modsatte side via soft-routing ind igennem en computers lydkort og en nærmest vilkårlig valgt VST klang der vold equalizeres - så nej jeg "f*cker" ikke med lydens retnings-index, men bruger meget med at tingene der skal ligge inden bagved ikke har så meget top som dem forrest i pappet.

Derfor tager jeg heller ikke hansken op når L-Acoustic, prøver at indføre L-iza med rigtigt mange systemer henover scenekanten ... for at komme den cognitive dissonans til livs, altså det med at et instrument ikke kommer fra den retning hvor man visuelt ser det afsendt fra. Mestendels fordi jeg ikke forbinder det med at bruge voldmange penge med egentlig kreativitet ...
Unknown.jpeg
Unknown.jpeg (6.79 KiB) Vist 740 gange

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2680
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Så er der igen for mange fremmedord til at en bonderøv som mig kan følge med :) Men jeg er altid påpasselig med fase korrigerende ting. Med Edison er det små justeringer. Jeg var på Roland da RSS kom frem og navnligt da det blev tilgængelig for menigmand. Vi var meget imponerede men for Søren(!) hvor skal man passe på.

Jeg har været til demo på højtalere, der kunstigt kan retningsbestemme og lave den slags du beskriver ved faseforskydninger. Det er sgu noget mystisk men også lidt imponerende.

Nå, nok om det. På Dimension D kan man da det mindste ikke f***e noget op :)

Kh
Nicolai
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Nicolai skrev: tors 15. apr 2021 08:06 Jeg har været til demo på højtalere, der kunstigt kan retningsbestemme og lave den slags du beskriver ved faseforskydninger. Det er sgu noget mystisk men også lidt imponerende.
Igen, det kan måske give mening hvis man laver en teaterforestilling ... og måske kan det give mening når Pink Floyd giver/gav koncert ... men så snart publikum går rundt på en festivalplads, så skal der i stedet arbejdes på at ingen kommer til at stå der hvor karateristikkerne nuller ud mod hinanden, man skal f.eks en gang imellem hen og hente humle ... og så længe man står i kø der, skulle man jo helst kunne høre det man var kommet efter.

--sd

Nyt svar