Velkommen tilbage til Lydmaskinen

Kom med forslag til eller stil spørgsmål om selve forummet.
Nyt svar
Medlemsavatar
Madelaire
Forum Donator
Indlæg: 728
Sted: Sydfyn

Re: Velkommen tilbage til Lydmaskinen

Indlæg af Madelaire »

Mega fedt at forummet er oppe igen! Stærkt arbejde!

Medlemsavatar
dormin
Forum Donator
Indlæg: 489
Sted: Hammel

Indlæg af dormin »

Godt I har fået "hende" på ret køl igen!

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Mr. Soundman skrev: søn 11. apr 2021 18:39


Jeg har ikke MobilePay. Jeg er ikke så moderne... :) Jeg er altid 5-10 år bagud... Det er vidst ikke meget mere end 2 år siden, jeg fik min første smartphone 8-) ... og jeg har endnu ikke engang fundet ud af, hvordan man scanner med den :lol:
"Gamle mand" :-P så vidt jeg husker er jeg 20 år ældre end dig. Jeg har lige oprette det, og kan ikke forstå at jeg kunne leve uden i alle de år :dollargrin:

Det er meget nemmere, og mere sikkert at handle på nettet nu. :) :) :)
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8661
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Mr. Soundman skrev: søn 11. apr 2021 18:39 og jeg har endnu ikke engang fundet ud af, hvordan man scanner med den :lol:
Hvis en skønne dag du finder ud af det, så må du gerne forklare mig det også :-)
/Dub

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37635
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Scanne QR? Bare tag et alm. billede, så autodetektor den QR-koden og åbner et website.
-

Tak for alle donationerne, som er regnet ind i går og i dag. Vil man gerne have opdateret sin medlemsprofil til donator, så skriv lige medlemsnavn til mig pr. PM, da ikke alle afsendere er lige nemme for mig at regne ud.

Der er allerede doneret hvad der svarer til 10% af udstyrsomkostningen til serversetuppet, minus byggeomkostninger. Så det er en god hjælp og ikke mindst en varm følelse at folk gider at støtte foretagendet.

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

Godt at se at det hele kører igen. Det var svært at undvære det daglige fix! :lol:

Medlemsavatar
david mondrup  
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Dejligt at være tilbage!
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Uha hvor har jeg vandret hvileløst rundt - uden helt at vide hvorfor. Men nu er det så meget mere at tage sig til - når man ikke lige orker at være produktiv!

--sd

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Indlæg: 1304
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

Velkommen tilbage til overfladen - livet har ikke været helt det samme uden maskinen :-)
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 965
Sted: Copenhagen

Indlæg af Morten Bjørn »

Tak for en god indsats

Medlemsavatar
Old Dub Dude
Forum Donator
Indlæg: 1179
Sted: 3730

Indlæg af Old Dub Dude »

NICE !!!!!!!!!!!
Mer bass i hi-hatten
k [color=#FF0000]snabel-a[/color] daffydub [color=#FF0000]punktum[/color] com

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2968
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Holger skrev: man 12. apr 2021 09:24 Scanne QR? Bare tag et alm. billede, så autodetektor den QR-koden og åbner et website.

Nåja - det er QR-koder det hedder ... :) Jamen det vil jeg prøve, næste gang jeg støder på sådan en :)

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2968
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Nå men var der et kontonummer for donation via alm. bankoverførsel...?

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37635
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Du skal være meget velkommen, tak. Jyske Bank Reg. 7853 nr. 0001234561

Ja, det er en rigtigt kontonummer ;-)

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2968
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Holger skrev: man 12. apr 2021 23:00 Du skal være meget velkommen, tak. Jyske Bank Reg. 7853 nr. 0001234561

Ja, det er en rigtigt kontonummer ;-)

Fint... så skulle der være en lille skilling på vej... :wink:

Medlemsavatar
dennispedersen
Forum Donator
Indlæg: 25
Sted: Skørping, Danmark

Indlæg af dennispedersen »

Dejligt at vi er tilbage! :) Jeg har smidt en lille skilling jeg kunne undvære. Har du overvejet noget crypto donationer Holger?

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37635
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

helletofte skrev: søn 11. apr 2021 14:33 Yes ,jeg er ikke det mest aktiv, men har savnet jer så meget ,great to be back
Good luck alle,greg
Thanks, Greg! Velkommen tilbage på maskinen ;-)

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2677
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Åh nej, allerede??
Min kone har ellers været så glad for alt det huslige og havearbejde, jeg har fået lavet den sidste måned! :)

Godt arbejde, drenge. Fedt at det kører igen.

Kh
Nicolai
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Dejligt at vi frit kan samles her igen. hehe.. 😁

Godt arbejde @Holger , og tak fordi du stadig havde backup fra sidste update @Hippo!!

Jeg er spændt på at følge selfhosting delen, det skal nok blive super godt.

Sjældent har et nedbrud gået mig så meget på som dette, jeg arbejder blandt andet med backup test, og dette mega chock har nok gjort at jeg tager den del af jobbet noget mere seriøst nu.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37635
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

dennispedersen skrev: man 12. apr 2021 23:27 Dejligt at vi er tilbage! :) Jeg har smidt en lille skilling jeg kunne undvære. Har du overvejet noget crypto donationer Holger?
Mange tak!

Det overvejede jeg for årevis siden, men SKAT kører p.t. hardcore på folk der indløser krypto. Har en ven som lige er blevet ramt af et smæk på 1 mio. selvom han IKKE havde købt Bitcoin som spekulation (tilbage da de kostede $9 stykket - han er ingeniør, rent for interessen).

Hvad værre er, SKAT vil også have skat af 5 bitcoins, som han mistede i en international svindelsag fordi de mener "han nok har indløst dem i skjul".

Så jeg holder mig lige lidt væk fra den slags p.t. ;-)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37635
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Nicolai skrev: tirs 13. apr 2021 09:03 Åh nej, allerede??
Min kone har ellers været så glad for alt det huslige og havearbejde, jeg har fået lavet den sidste måned! :)

Godt arbejde, drenge. Fedt at det kører igen.

Kh
Nicolai
Lol

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37635
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Hald skrev: tirs 13. apr 2021 09:07 Dejligt at vi frit kan samles her igen. hehe.. 😁

Godt arbejde @Holger , og tak fordi du stadig havde backup fra sidste update @Hippo!!

Jeg er spændt på at følge selfhosting delen, det skal nok blive super godt.

Sjældent har et nedbrud gået mig så meget på som dette, jeg arbejder blandt andet med backup test, og dette mega chock har nok gjort at jeg tager den del af jobbet noget mere seriøst nu.
Mange tak, Søren.

Ja, det er sgu ikke noget man skal spøge med.

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1462
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Hald skrev: tirs 13. apr 2021 09:07 Dejligt at vi frit kan samles her igen. hehe.. 😁

Godt arbejde @Holger , og tak fordi du stadig havde backup fra sidste update @Hippo!!

Jeg er spændt på at følge selfhosting delen, det skal nok blive super godt.

Sjældent har et nedbrud gået mig så meget på som dette, jeg arbejder blandt andet med backup test, og dette mega chock har nok gjort at jeg tager den del af jobbet noget mere seriøst nu.
Det skal man også. Langt hovedparten af datatab jeg har oplevet har været pga backupper enten har været korrupte eller er blevet overskrevet (generationsbackup). Korruptionen skyldes som regel logiske fejl. SW-fejl eller sync i diskspejl eller RAID-løsninger. overskrivning af 5-10 generationer backup, fordi dem der overvåger batchen ikke forstår hvad der sker, når de prøver at genkøre fejlede batchjobs - og så endelig fejl 40, hvor folk af den ene eller anden grund kommer til at slette data og/eller backup. Heldigvis lever jeg i en verden hvor der er revision på vores løsninger, så vi har vist altid været i stand til at gendanne data på anden vis - om ikke andet ved at trævle logs igennem og genskabe transaktioner.

Min kæphest. RAID er ikke en backupting (overhovedet), men en oppetidsforanstaltning.
--
Robert

Medlemsavatar
JesperS
Forum Donator
Indlæg: 398
Sted: København

Indlæg af JesperS »

Velkommen tilbage. Så kan det være jeg kan slippe væk fra Gearslutz/space igen. :)

Har også smidt lidt i kaffekassen.

Medlemsavatar
AnotherDan
Forum Donator
Indlæg: 2687
Sted: Søborg

Indlæg af AnotherDan »

Godt at se siden tilbage... Smidt lidt mønter i kagedåsen...
A fancy tagline goes here...

Nyt svar