Corona virusset (Wuhan)

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Re: Corona virusset (Wuhan)

Indlæg af Hugo »

Selvfølgelig.

Om søndagen er vi i kirke og om mandagen er vi på arbejde

Billede

Billede
Vedhæftede filer
Kirke.jpg
Kirke.jpg (131.27 KiB) Vist 859 gange
Slagteri.jpg
Slagteri.jpg (113.47 KiB) Vist 859 gange
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Hugo skrev: tors 30. jul 2020 03:28 Selvfølgelig.

Om søndagen er vi i kirke og om mandagen er vi på arbejde

Billede

Billede
Som man siger et billede fortæller mere end 1000 ord. Det er bare ikke altid sandt hvad billedet fortæller.

Skal man vurdere hvor tæt folk står på billedet, bør man vide hvilken brændevidde billedet er optaget på. Er billedet taget , på afstand,med teleobjektiv vil det synes som står de meget tæt. Og er billedet taget med vidvinkel, tæt på, ville de fremstå mere spredte. Og der er jo ingen fortegning i kanterne, så er det taget med vidvinkel må billedet være croppet en del.
De fleste foro er subjektive vurderinger, fra fotografens side.

De står nok for tæt, men jeg tror billedet overdriver en del.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Rapport fra det danske sommerland (Zoo KBH, Mønsted kalkgruber). Seværdighederne lukker alt for mange mennesker ind, og hvis man prøver at give plads til andre og holde afstand, skærer folk ind foran dig. Man burde tage mundbind på (har købt), men det virker også lidt voldsomt, når ingen andre gør det.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Smittefar skrev: tors 30. jul 2020 09:05 Rapport fra det danske sommerland (Zoo KBH, Mønsted kalkgruber). Seværdighederne lukker alt for mange mennesker ind, og hvis man prøver at give plads til andre og holde afstand, skærer folk ind foran dig. Man burde tage mundbind på (har købt), men det virker også lidt voldsomt, når ingen andre gør det.
Da vi tog færgen til/fra DK gik vi rundt med mundbind hver gang vi bevægede os rundt på færgen. Det lignede lidt at folk blev overrasket og fik dårlig samvittighed. Men ikke desto mindre følte vi os mindre utilpas når folk ikke kunne finde ud af at holde afstand. Særligt på vej ned til bilen. Ved ikke om I har oplevet det: men trappen bliver fyldt og folk vil bare skynde sig ned til deres bil for at komme først til at sidde og vente.

Jeg syntes du bør være ligeglade med om det virker voldsomt; du passer jo på familien ved at gøre det. Og så kan I altid tage dem af/på når der ikke er mennesker omkring jer.

Men i virkeligheden er det jo falsk tryghed hvis man er de eneste som bærer dem, fordi spytpartikler fra andre mennesker bare kan lande i øjet i stedet, hvis ikke man bærer briller. Det har vel den absolut bedste effekt når alle bruger det (specielt de som er smittet uden at vide det).

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Kimex skrev: tors 30. jul 2020 07:06
Hugo skrev: tors 30. jul 2020 03:28 Selvfølgelig.

Om søndagen er vi i kirke og om mandagen er vi på arbejde

Billede

Billede
Som man siger et billede fortæller mere end 1000 ord. Det er bare ikke altid sandt hvad billedet fortæller.



De står nok for tæt, men jeg tror billedet overdriver en del.
Hvad der derimod er sandt er at det altid er belejeligt at sværte folk til eller fremstille dem som idioter, hvis de er troende,..

Især måske dem der er kendt for at vende den anden kind til :-)
/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Kimex skrev: tors 30. jul 2020 07:06 Som man siger et billede fortæller mere end 1000 ord. Det er bare ikke altid sandt hvad billedet fortæller.

Skal man vurdere hvor tæt folk står på billedet, bør man vide hvilken brændevidde billedet er optaget på. Er billedet taget , på afstand,med teleobjektiv vil det synes som står de meget tæt. Og er billedet taget med vidvinkel, tæt på, ville de fremstå mere spredte. Og der er jo ingen fortegning i kanterne, så er det taget med vidvinkel må billedet være croppet en del.
De fleste foro er subjektive vurderinger, fra fotografens side.

De står nok for tæt, men jeg tror billedet overdriver en del.
Godt perspektiv (hæ hæ)

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Billedet er ment som joke
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Hugo skrev: tors 30. jul 2020 14:36 Billedet er ment som joke
For at du ikke bliver korsfæstet (hæ hæ), må jeg nok gå til skriftestolen (hu hu) og bekende at jeg godt vidste det var en ping-pong på min joke.

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Humoristisk sans er vejen frem til verdensfred :lol:
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Hugo skrev: tors 30. jul 2020 14:36 Billedet er ment som joke
Nåh. Så faldt tiøren. :)

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Hugo skrev: tors 30. jul 2020 15:42 Humoristisk sans er vejen frem til verdensfred :lol:
Enig. Jeg griner når kommunisterne bliver skudt :twisted:

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

En joke ,... ha-ha
/Dub

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Mike-air skrev: tors 30. jul 2020 11:28
Smittefar skrev: tors 30. jul 2020 09:05 Rapport fra det danske sommerland (Zoo KBH, Mønsted kalkgruber). Seværdighederne lukker alt for mange mennesker ind, og hvis man prøver at give plads til andre og holde afstand, skærer folk ind foran dig. Man burde tage mundbind på (har købt), men det virker også lidt voldsomt, når ingen andre gør det.
Da vi tog færgen til/fra DK gik vi rundt med mundbind hver gang vi bevægede os rundt på færgen. Det lignede lidt at folk blev overrasket og fik dårlig samvittighed. Men ikke desto mindre følte vi os mindre utilpas når folk ikke kunne finde ud af at holde afstand. Særligt på vej ned til bilen. Ved ikke om I har oplevet det: men trappen bliver fyldt og folk vil bare skynde sig ned til deres bil for at komme først til at sidde og vente.

Jeg syntes du bør være ligeglade med om det virker voldsomt; du passer jo på familien ved at gøre det. Og så kan I altid tage dem af/på når der ikke er mennesker omkring jer.

Men i virkeligheden er det jo falsk tryghed hvis man er de eneste som bærer dem, fordi spytpartikler fra andre mennesker bare kan lande i øjet i stedet, hvis ikke man bærer briller. Det har vel den absolut bedste effekt når alle bruger det (specielt de som er smittet uden at vide det).
Det er jo det; mundbind beskytter primært andre. Vi burde have gjort det
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »

Minut for minut
12.02
Sundhedsstyrelsen opfordrer til mundbind i myldretiden

Sundhedsstyrelsen anbefaler nu, at passagerer bruger mundbind, når der er trængsel i eksempelvis metro, tog eller bus.

Det oplyser styrelsen i en pressemeddelelse.

Så er vii igang igen. :puke:
prisen på masker får en himmelflugt nu

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Godt med ansvarlige musikere....

The Chainsmokers giver drive-in koncert i the Hamptons. Hvad kan dog gå galt?




Længere artikel fra Attack Mag:
https://www.attackmagazine.com/features ... -hamptons/
"A pair of electronic EDM music haircuts who profit from their beige bastardisation of black culture put on a massive show where social distancing seems to have been abandoned, during a global pandemic that is disproportionately killing black people, in order to hawk a brand of overpriced and un-necessarily over-engineered hand sanitiser in a gig where the warm-up DJ was CEO of investment bank Goldman Sachs."

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Jeg har lige haft en helt forrykt oplevelse:
En nabo spørger på FB om nogen kan hjælpe hende med at bære en spinnings cykel op af nogle trapper. Jeg siger ja, og kommer hen til hendes opgang.

Da jeg kommer tæt på hende, ser jeg at hun ser rimelig dårlig ud.. Vi går ind i hendes opgang, hvor vi møder 2 andre naboer som skal hjælpe med at bære. Den anden nabo spørger om hun har fået Corona... Hun siger at hun ikke var testet endnu, men at hun heller ikke var sat i isolation. Hun var bare sendt hjem (fra sygehuset hvor hun arbejder).

Jeg tager lige 2 skridt tilbage, og beklager at jeg ikke kan hjælpe alligevel. Da jeg kom hjem blev alt sprittet af, jeg gik i bad, skiftede tøj osv.

Nu bliver det spændende om jeg slipper for at blive syg :-P

Men ja- er det ikke lidt forrykt, at en sygeplejerske er så careless? :lol: :roll:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

f*cked.

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Jo, vildt :shock:
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »

https://www.bt.dk/samfund/kunder-frustr ... ndspritten
Mon Føtex har købt aktier i en fabrik som laver Mundbind

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Capture.PNG

Det går sku den gale vej i øjeblikket...

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Mike-air skrev: man 3. aug 2020 22:10 Capture.PNG


Det går sku den gale vej i øjeblikket...
Begynder at blive lidt bange for om de kunne finde på at smække bommen ned lige før vi slipper ind :roll:
/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

DUBTEMPLE skrev: man 3. aug 2020 22:37
Mike-air skrev: man 3. aug 2020 22:10 Capture.PNG


Det går sku den gale vej i øjeblikket...
Begynder at blive lidt bange for om de kunne finde på at smække bommen ned lige før vi slipper ind :roll:
Det er en reel risiko, men deres mønster har hele tiden været at følge DK med et par dages forsinkelse, så det kan du altid bruge som tommelfingerregel, alt andet lige :-D

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg mener, det er ved at være tid til at indføre nogen nye restriktioner i DK - og i hvert fald udskyde den forestående genåbning af nattelivet.

Det lader dog til, at vi denne gang har rimeligt styr på, hvor de nye smittetilfælde sker henne. Det burde hjælpe, så man ikke behøver at lukke ned over en kam. F.eks. har vi et slagteri i Ringsted, hvor smitten spreder sig i vildskab. De har indført temperaturmåling, før man møder på arbejde. Jeg kan ikke se andet, end at slagteriet burde lukke i 14 dage. Det er dyrt for slagteriet men mikroskopisk i forhold til de ofre, samfundet allerede har bragt.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Smittefar skrev: man 3. aug 2020 23:36 Jeg mener, det er ved at være tid til at indføre nogen nye restriktioner i DK - og i hvert fald udskyde den forestående genåbning af nattelivet.

Det lader dog til, at vi denne gang har rimeligt styr på, hvor de nye smittetilfælde sker henne. Det burde hjælpe, så man ikke behøver at lukke ned over en kam. F.eks. har vi et slagteri i Ringsted, hvor smitten spreder sig i vildskab. De har indført temperaturmåling, før man møder på arbejde. Jeg kan ikke se andet, end at slagteriet burde lukke i 14 dage. Det er dyrt for slagteriet men mikroskopisk i forhold til de ofre, samfundet allerede har bragt.
Danish Crowns ansatte er polakker, der bor her i DK under samme tag i små lejligheder, mens de er her.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

MrBacon skrev: man 3. aug 2020 23:40
Smittefar skrev: man 3. aug 2020 23:36 Jeg mener, det er ved at være tid til at indføre nogen nye restriktioner i DK - og i hvert fald udskyde den forestående genåbning af nattelivet.

Det lader dog til, at vi denne gang har rimeligt styr på, hvor de nye smittetilfælde sker henne. Det burde hjælpe, så man ikke behøver at lukke ned over en kam. F.eks. har vi et slagteri i Ringsted, hvor smitten spreder sig i vildskab. De har indført temperaturmåling, før man møder på arbejde. Jeg kan ikke se andet, end at slagteriet burde lukke i 14 dage. Det er dyrt for slagteriet men mikroskopisk i forhold til de ofre, samfundet allerede har bragt.
Danish Crowns ansatte er polakker, der bor her i DK under samme tag i små lejligheder, mens de er her.
Præcis samme mønster som i Tyskland, hvor problemet bare er mange gange størrer

Ud over selve produktionen sidder de så hele eller halve døgn i overfyldte busser for at komme til og fra tyskland alt efter sessonen
/Dub

Nyt svar