Hvilke film/serier har du set for nyligt?
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Re: Hvilke film/serier har du set for nyligt?
Knives Out 2019
Jeg var vildt underholdt af denne detektiv/komedie film. Klassisk hvem-er-morderen scenarie, med en masse krumspring. Er egentligt ikke så meget for den slags film, som altid slutter med en masse flashbacks alt imens vores detektiv forklarer hvordan han løste mysteriet, men hele filmen er så tongue in cheek at den godt er klar over hvor stor en cliché det er. Filmen er ret vildt castet med store stjerner, som man er vant til at se i nogle ret specifikke roller, men i Knives Out bryder de totalt med hvad man kender dem for, hvilket var ret skægt. Bl.a. Daniel Craig som detektiv med kraftig sydstats dialekt og Toni Collette som irriterende blogger/influencer stereotyp! Klar enbefaling. 8/10
The Hunt 2020
Af uransagelige årsager nævn på bbc som en af de bedste film fra 2020 indtil videre. Den er ret ringe. Battle Royale survival klon, men bare kikset og uinteressant. 5/10
Friday the 13th 1980
Meget federe end frygtet. Horrorfilm fra den tid har det med at virke lidt tamme i dag, men jeg synes den holdt ganske godt. Især én scene til slut fik virkelig myrepatterne frem på min hud. Samme sekund jeg så den scene, kunne jeg godt huske at jeg havde set filmen før, for ca. 20 siden! Den har åbenbart gjort indtryk. 7/10
Speak 2004
Fin og stilfærdig drama om en ung piges traumer. 7/10
Jeg var vildt underholdt af denne detektiv/komedie film. Klassisk hvem-er-morderen scenarie, med en masse krumspring. Er egentligt ikke så meget for den slags film, som altid slutter med en masse flashbacks alt imens vores detektiv forklarer hvordan han løste mysteriet, men hele filmen er så tongue in cheek at den godt er klar over hvor stor en cliché det er. Filmen er ret vildt castet med store stjerner, som man er vant til at se i nogle ret specifikke roller, men i Knives Out bryder de totalt med hvad man kender dem for, hvilket var ret skægt. Bl.a. Daniel Craig som detektiv med kraftig sydstats dialekt og Toni Collette som irriterende blogger/influencer stereotyp! Klar enbefaling. 8/10
The Hunt 2020
Af uransagelige årsager nævn på bbc som en af de bedste film fra 2020 indtil videre. Den er ret ringe. Battle Royale survival klon, men bare kikset og uinteressant. 5/10
Friday the 13th 1980
Meget federe end frygtet. Horrorfilm fra den tid har det med at virke lidt tamme i dag, men jeg synes den holdt ganske godt. Især én scene til slut fik virkelig myrepatterne frem på min hud. Samme sekund jeg så den scene, kunne jeg godt huske at jeg havde set filmen før, for ca. 20 siden! Den har åbenbart gjort indtryk. 7/10
Speak 2004
Fin og stilfærdig drama om en ung piges traumer. 7/10
Preacher - Totalt bingeworthy. Nok én af de bedste serier jeg længe har set.
Det er en genial blanding af et stærkt cast, en fed historiefortælling, som tager afsæt i menneskets (naivistisk bibelske) måde at betrage verden/universet på, krydret med en dejlig barsk sort humor, som jeg ellers sjældent ser i US-producerede TV-serier. Godhed og ondskab bliver i dén grad sat på klingen.
Jeg kommer helt til at holde af både good og bad girls/guys karaktererne - eller jeg får i det mindste lidt mere indblik i bevæggrundene bag karakterenes fuldstændigt vanvittige og afstumpede adfærd (og så en sjov lille semi-spoiler: Danmark og vi danskere bliver nævnt i serien. Flere gange...!)
Der er ekstremt meget vold og blodsudgydelser, og sex fremstilles på en meget uskøn måde. Men det fuldender på sin vis bare billedet.
Jeg så den på Viaplay
https://m.imdb.com/title/tt5016504/?ref_=fn_al_tt_0
Det er en genial blanding af et stærkt cast, en fed historiefortælling, som tager afsæt i menneskets (naivistisk bibelske) måde at betrage verden/universet på, krydret med en dejlig barsk sort humor, som jeg ellers sjældent ser i US-producerede TV-serier. Godhed og ondskab bliver i dén grad sat på klingen.
Jeg kommer helt til at holde af både good og bad girls/guys karaktererne - eller jeg får i det mindste lidt mere indblik i bevæggrundene bag karakterenes fuldstændigt vanvittige og afstumpede adfærd (og så en sjov lille semi-spoiler: Danmark og vi danskere bliver nævnt i serien. Flere gange...!)
Der er ekstremt meget vold og blodsudgydelser, og sex fremstilles på en meget uskøn måde. Men det fuldender på sin vis bare billedet.
Jeg så den på Viaplay
https://m.imdb.com/title/tt5016504/?ref_=fn_al_tt_0
Roland Saint - creating grandiose pop music
Den kaster jeg mig over her i weekendenRolland skrev: ↑fre 3. jul 2020 17:38 Preacher - Totalt bingeworthy. Nok én af de bedste serier jeg længe har set.
Det er en genial blanding af et stærkt cast, en fed historiefortælling, som tager afsæt i menneskets (naivistisk bibelske) måde at betrage verden/universet på, krydret med en dejlig barsk sort humor, som jeg ellers sjældent ser i US-producerede TV-serier. Godhed og ondskab bliver i dén grad sat på klingen.
Jeg kommer helt til at holde af både good og bad girls/guys karaktererne - eller jeg får i det mindste lidt mere indblik i bevæggrundene bag karakterenes fuldstændigt vanvittige og afstumpede adfærd (og så en sjov lille semi-spoiler: Danmark og vi danskere bliver nævnt i serien. Flere gange...!)
Der er ekstremt meget vold og blodsudgydelser, og sex fremstilles på en meget uskøn måde. Men det fuldender på sin vis bare billedet.
Jeg så den på Viaplay
https://m.imdb.com/title/tt5016504/?ref_=fn_al_tt_0
Jeg er i gang med research på Papirhuset som er en spansk Netflix-produktion.
Det handler om et bankrøveri i stil med Inside Man med Denzel Washington. Serien spænder over 4 sæsoner og er jævn spredt ud med spænding, så man aldrig mister tråden eller dykker i intensitet. Hvert afsnit har en cliffhanger, som både er uforudsigelig men stadig logisk til historien.
Hvis man synes om Inside Man, vil man kunne lide Papirhuset eller La Casa de Papel, som er den spanske titel, da den – især i første sæson – fungerer som en hyldest til filmen men tager det i en komplet original retning.
5 ud af 5 noder.
Det handler om et bankrøveri i stil med Inside Man med Denzel Washington. Serien spænder over 4 sæsoner og er jævn spredt ud med spænding, så man aldrig mister tråden eller dykker i intensitet. Hvert afsnit har en cliffhanger, som både er uforudsigelig men stadig logisk til historien.
Hvis man synes om Inside Man, vil man kunne lide Papirhuset eller La Casa de Papel, som er den spanske titel, da den – især i første sæson – fungerer som en hyldest til filmen men tager det i en komplet original retning.
5 ud af 5 noder.
skriver noder
Vild med den her film. Den har sine små mærkelige passager, men bortset fra det er den utrolig morsom og "varm". Det er en god prank på eurovision og deltagerne, men den har også nogle virkeligt gyldne øjeblikke (song along for eksempel). I tillæg er der en masse dejlig mobning af Rusland og deres middelalderlige syn på homoseksuelle.
Den får 7 ud af 10 -
... lunkne slotspilsnere som har været rystet når du åbner dem, så det sprøjter ud i ansigtet på dig, og smagen er så fesen at det ikke engang smager som øl, men som en bitter varm sodavand.
Ok, men er den værd at se, eller ej?
- derermusikanten000
- Medlem
- Indlæg: 1299
- Sted: copenhagen
Jeg syntes det var en god film,og den er helt sikkert værd at se.
Jeg prøvede. Efter 20 minutter tvang mit helbred mig til at slukke.Mike-air skrev: ↑søn 5. jul 2020 20:18
Vild med den her film. Den har sine små mærkelige passager, men bortset fra det er den utrolig morsom og "varm". Det er en god prank på eurovision og deltagerne, men den har også nogle virkeligt gyldne øjeblikke (song along for eksempel). I tillæg er der en masse dejlig mobning af Rusland og deres middelalderlige syn på homoseksuelle.
Den får 7 ud af 10 -
... lunkne slotspilsnere som har været rystet når du åbner dem, så det sprøjter ud i ansigtet på dig, og smagen er så fesen at det ikke engang smager som øl, men som en bitter varm sodavand.
- david mondrup
- Lydmaskinist
- Indlæg: 12759
- Sted: Århus
Oh yeah. Superfed film!
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)
Shit den ser fed ud
Så fik jeg også set "Eurovision song contest - The story of Fire Saga"
Det er nok en af de bedste B film jeg har set længe, den kan ikke få 8/10 stjerner, men 7-komma-et-eller-andet..
Jeg var godt underholdt, og var imponeret over det arbejde der var lagt i research og udførsel af de forskellige ting. Men ja, det er en Will Ferrell film, og hvis man ikke kan lide dem, skal man nok også gå uden om denne. Men jeg tror ikke at det var sidste gang jeg har set den.
Det er nok en af de bedste B film jeg har set længe, den kan ikke få 8/10 stjerner, men 7-komma-et-eller-andet..
Jeg var godt underholdt, og var imponeret over det arbejde der var lagt i research og udførsel af de forskellige ting. Men ja, det er en Will Ferrell film, og hvis man ikke kan lide dem, skal man nok også gå uden om denne. Men jeg tror ikke at det var sidste gang jeg har set den.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -
- derermusikanten000
- Medlem
- Indlæg: 1299
- Sted: copenhagen
- derermusikanten000
- Medlem
- Indlæg: 1299
- Sted: copenhagen
En historie fra det virkelige liv - kan anbefales.
en morsom film biografi - kan anbefales - Jack er i topform
The Keep (1983)
En af Michael Manns første film. Nuiiiiii hvor var den fed! Den har en kriminelt lav score på imdb på bare 5,8, men det er nok fordi folk har læst bogen, og dermed er utilfredse med filmen. Jeg har heldigvis ikke læst bogen. Det er en lidt sær film, og historien er måske lidt diffus, men som et rent sanse indtryk med billed og lyd blev jeg nærmest helt høj af at se den. Scoret af Tangerine Dream er fænomenalt, og uden det ville filmen nok ikke være så meget værd, men som helhed synes jeg det var ret fantastisk oplevelse. 8/10
Salò o le 120 giornate di Sodoma (1975)
Måske verdens klammeste film, som ingen bør se. Vi snakker voldtægt, tortur og afføring! Kunne ikke finde ud af om den havde noget lidt dybere at sige, eller om den bare var en barnlig og latrinær hån mod fascisterne. Umiddelbart det sidste. Jeg var dog positivt overrasket over hvor flot den var filmen. Den havde en masse skud som var meget flot sammensat, og som helt lignede renæssance malerier. Det var måske filmens eneste kvalitet. 5/10
Sound of My Voice (2011)
Var ikke helt fan af denne sci-fi mysteri, om en kultleder, som, ifølge eget udsagn, er fra fremtiden. Den var ikke super dårlig, men manglede lidt substans. 6/10
Der Bunker (2015)
Ok underholdende og lidt vanvittig film. Den virkede dog skør og sær, blot for at være skør og sær. Mest spændende i starten, da jeg ikke vidste hvad den ville, men det bliver meget udpenslet senere hen, at det blot er en lidt banal coming of age fortælling. 7/10
En af Michael Manns første film. Nuiiiiii hvor var den fed! Den har en kriminelt lav score på imdb på bare 5,8, men det er nok fordi folk har læst bogen, og dermed er utilfredse med filmen. Jeg har heldigvis ikke læst bogen. Det er en lidt sær film, og historien er måske lidt diffus, men som et rent sanse indtryk med billed og lyd blev jeg nærmest helt høj af at se den. Scoret af Tangerine Dream er fænomenalt, og uden det ville filmen nok ikke være så meget værd, men som helhed synes jeg det var ret fantastisk oplevelse. 8/10
Salò o le 120 giornate di Sodoma (1975)
Måske verdens klammeste film, som ingen bør se. Vi snakker voldtægt, tortur og afføring! Kunne ikke finde ud af om den havde noget lidt dybere at sige, eller om den bare var en barnlig og latrinær hån mod fascisterne. Umiddelbart det sidste. Jeg var dog positivt overrasket over hvor flot den var filmen. Den havde en masse skud som var meget flot sammensat, og som helt lignede renæssance malerier. Det var måske filmens eneste kvalitet. 5/10
Sound of My Voice (2011)
Var ikke helt fan af denne sci-fi mysteri, om en kultleder, som, ifølge eget udsagn, er fra fremtiden. Den var ikke super dårlig, men manglede lidt substans. 6/10
Der Bunker (2015)
Ok underholdende og lidt vanvittig film. Den virkede dog skør og sær, blot for at være skør og sær. Mest spændende i starten, da jeg ikke vidste hvad den ville, men det bliver meget udpenslet senere hen, at det blot er en lidt banal coming of age fortælling. 7/10
- Christoffer I. N.
- Lydmaskinist
- Indlæg: 35559
- Sted: Hørsholm
Den sidste 1½ måneds filmfangst her..
Maggie's Plan (2015): https://www.imdb.com/title/tt3471098/
Greta Gerwig, Ethan Hawke og Julianne Moore er omdrejningspunktet, og også lokkemaden i mit tilfælde. Fik ikke det vilde ud af den..
The Riot Club (2014): https://www.imdb.com/title/tt2717860/
Skildring af et ultra nedern engelsk overklasse studie-miljø. Jeg kunne godt ha' tænkt mig at historien var fortalt over en længere periode, for at få lidt mere kød på karaktererne. Fede unge skuespillere. Fin nok film.
Third Person (2013): https://www.imdb.com/title/tt2343793/
Det her bliver for meget filosoferen over ting og sager. Svært at følge med i, og svært at få til at give ordentlig mening.
Black Swan (2010): https://www.imdb.com/title/tt0947798/
Super fed!
Jeg kan rigtig godt li' hvordan "præmissen" bliver vist frem tidligt i filmen, så det er til at følge med, men stadig spekulere, fordi man er mere i hovedet på Natalies karakter.
Ode To Joy (2019): https://www.imdb.com/title/tt3009772/
God skildring af den slags problematik. Virker humant omend der er lidt "sensation" eller bare drama over det til tider. En film ingen tilsyneladende har set, med 2744 stemmer på imdb.
Blackhat (2015): https://www.imdb.com/title/tt2717822/
5.4 på imdb synes jeg er lidt hårdt. Ganske fed spion-action-ting.
Lidt træls bagefter at læse om hvordan Michael Mann bruger de soundtracks han får fra komponisterne han hyrer til opgaven, men set fra en filmskabers synspunkt giver det vel fin mening at have en så kompromisløs tilgang til processen.
Swinger (2016): https://www.imdb.com/title/tt4665630/
Sjov dansk film med masser af gode folk.
Bad Neighbours/Neighbors (2014): https://www.imdb.com/title/tt2004420/
Også en ganske underholdende film.
Once Upon a Time... in Hollywood (2019): https://www.imdb.com/title/tt7131622/
Nu har jeg bestemt ikke set alt hvad Tarantino har lavet, men den her emmer for mig af noget jeg ellers ikke har oplevet fra ham, sådan lidt noget "feel good" stemning. Kan man tåle "Tarantino-vold" i mindre mængder, så er der ikke mere end 5 max 10 minutter af det i filmen.
Super fede og til tider ustyrligt sjove karakterer, især Leonardo er sjov at opleve.
Min favorit Tarantino film.
The Meg (2018): https://www.imdb.com/title/tt4779682/
Haha, bedre end forventet. Faktisk ganske fin. Jason Statham mod Megalodon..
Girls Night Out/Rough Night (2017): https://www.imdb.com/title/tt4799050/
Sjov og tosset film, i samme underholdnings-kategori som de andre "sjove" film listet her i posten.
Det ku' ikke være bedre/The Upside of Anger (2005): https://www.imdb.com/title/tt0365885/
Sjovt at se Evan Rachel Wood i noget andet end Westworld. Fin film!
Sisters (2015): https://www.imdb.com/title/tt1850457/
Også fin underholdning. Tina Fey er for det meste sjov, og skuffer heller ikke her.
Lance (2020): https://www.imdb.com/title/tt11427436/
Kan anbefales hvis man er cykelfan. Jeg tror dog man skal væbne sig med en vis skepsis, nu manden har levet af at lyve i 20-30 år.
Blood Diamond (2006): https://www.imdb.com/title/tt0450259/
8.0 fra en halv million stemmer på imdb, sådan en film bliver jeg oftest nødt til at se. Fortrød det da bestemt heller ikke. Fed film. Tilpas grafisk volds-fremstilling.
Maggie's Plan (2015): https://www.imdb.com/title/tt3471098/
Greta Gerwig, Ethan Hawke og Julianne Moore er omdrejningspunktet, og også lokkemaden i mit tilfælde. Fik ikke det vilde ud af den..
The Riot Club (2014): https://www.imdb.com/title/tt2717860/
Skildring af et ultra nedern engelsk overklasse studie-miljø. Jeg kunne godt ha' tænkt mig at historien var fortalt over en længere periode, for at få lidt mere kød på karaktererne. Fede unge skuespillere. Fin nok film.
Third Person (2013): https://www.imdb.com/title/tt2343793/
Det her bliver for meget filosoferen over ting og sager. Svært at følge med i, og svært at få til at give ordentlig mening.
Black Swan (2010): https://www.imdb.com/title/tt0947798/
Super fed!
Jeg kan rigtig godt li' hvordan "præmissen" bliver vist frem tidligt i filmen, så det er til at følge med, men stadig spekulere, fordi man er mere i hovedet på Natalies karakter.
Ode To Joy (2019): https://www.imdb.com/title/tt3009772/
God skildring af den slags problematik. Virker humant omend der er lidt "sensation" eller bare drama over det til tider. En film ingen tilsyneladende har set, med 2744 stemmer på imdb.
Blackhat (2015): https://www.imdb.com/title/tt2717822/
5.4 på imdb synes jeg er lidt hårdt. Ganske fed spion-action-ting.
Lidt træls bagefter at læse om hvordan Michael Mann bruger de soundtracks han får fra komponisterne han hyrer til opgaven, men set fra en filmskabers synspunkt giver det vel fin mening at have en så kompromisløs tilgang til processen.
Swinger (2016): https://www.imdb.com/title/tt4665630/
Sjov dansk film med masser af gode folk.
Bad Neighbours/Neighbors (2014): https://www.imdb.com/title/tt2004420/
Også en ganske underholdende film.
Once Upon a Time... in Hollywood (2019): https://www.imdb.com/title/tt7131622/
Nu har jeg bestemt ikke set alt hvad Tarantino har lavet, men den her emmer for mig af noget jeg ellers ikke har oplevet fra ham, sådan lidt noget "feel good" stemning. Kan man tåle "Tarantino-vold" i mindre mængder, så er der ikke mere end 5 max 10 minutter af det i filmen.
Super fede og til tider ustyrligt sjove karakterer, især Leonardo er sjov at opleve.
Min favorit Tarantino film.
The Meg (2018): https://www.imdb.com/title/tt4779682/
Haha, bedre end forventet. Faktisk ganske fin. Jason Statham mod Megalodon..
Girls Night Out/Rough Night (2017): https://www.imdb.com/title/tt4799050/
Sjov og tosset film, i samme underholdnings-kategori som de andre "sjove" film listet her i posten.
Det ku' ikke være bedre/The Upside of Anger (2005): https://www.imdb.com/title/tt0365885/
Sjovt at se Evan Rachel Wood i noget andet end Westworld. Fin film!
Sisters (2015): https://www.imdb.com/title/tt1850457/
Også fin underholdning. Tina Fey er for det meste sjov, og skuffer heller ikke her.
Lance (2020): https://www.imdb.com/title/tt11427436/
Kan anbefales hvis man er cykelfan. Jeg tror dog man skal væbne sig med en vis skepsis, nu manden har levet af at lyve i 20-30 år.
Blood Diamond (2006): https://www.imdb.com/title/tt0450259/
8.0 fra en halv million stemmer på imdb, sådan en film bliver jeg oftest nødt til at se. Fortrød det da bestemt heller ikke. Fed film. Tilpas grafisk volds-fremstilling.
25. Oktober 2022 - ny musikalsk videolog - Mørkt og minimalt, 5-lags soundscape
-
Jeg er betatester for BABY Audio.
-
Jeg er betatester for BABY Audio.
- derermusikanten000
- Medlem
- Indlæg: 1299
- Sted: copenhagen
Don't Stop Believin': Everyman's Journey HD
fed dokumentar
Netflix - Norsemen
https://www.netflix.com/dk/title/80180182
Jeg er ret underholdt af denne serie, den rå vikingetid der på ingen måde håndtere det på den måde de gjorde, se tager deres problemer op som folk snakker i dag. Det er super fint udført! Men for voldelig og sjoffel til min smag, dog er historierne og dialogerne mega godt lavet.
https://www.netflix.com/dk/title/80180182
Jeg er ret underholdt af denne serie, den rå vikingetid der på ingen måde håndtere det på den måde de gjorde, se tager deres problemer op som folk snakker i dag. Det er super fint udført! Men for voldelig og sjoffel til min smag, dog er historierne og dialogerne mega godt lavet.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -
Hysterisk morsom serieHald skrev: ↑man 27. jul 2020 11:07 Netflix - Norsemen
https://www.netflix.com/dk/title/80180182
Jeg er ret underholdt af denne serie, den rå vikingetid der på ingen måde håndtere det på den måde de gjorde, se tager deres problemer op som folk snakker i dag. Det er super fint udført! Men for voldelig og sjoffel til min smag, dog er historierne og dialogerne mega godt lavet.
Så den på engelsk, og fik så streng besked på jeg skulle skifte over til norsk (Vikingane) fordi det var sjovere... Og det er det også, hvis man forstår sproget Det ligner at de har lavet alt i 2 takes, et på engelsk og et på norsk.
Sæson 1 ligger her på NRK:
https://tv.nrk.no/serie/vikingane/seson ... /avspiller
Hvis man arbejder i et firma med engelsk som firmasprog og med mange norske kollegaer, så er den også ret morsom på engelsk.Mike-air skrev: ↑man 27. jul 2020 11:36Hysterisk morsom serieHald skrev: ↑man 27. jul 2020 11:07 Netflix - Norsemen
https://www.netflix.com/dk/title/80180182
Jeg er ret underholdt af denne serie, den rå vikingetid der på ingen måde håndtere det på den måde de gjorde, se tager deres problemer op som folk snakker i dag. Det er super fint udført! Men for voldelig og sjoffel til min smag, dog er historierne og dialogerne mega godt lavet.
Så den på engelsk, og fik så streng besked på jeg skulle skifte over til norsk (Vikingane) fordi det var sjovere... Og det er det også, hvis man forstår sproget Det ligner at de har lavet alt i 2 takes, et på engelsk og et på norsk.
Sæson 1 ligger her på NRK:
https://tv.nrk.no/serie/vikingane/seson ... /avspiller
Det er morsomt, vildt plat, kikset og voldeligt på én gang. Jeg synes sæson 1 var sjov, men den kunne knapt bære til sæson 2 også. Så lige første afsnit af Sæson 3, og det var egentlig lidt sjovere igen, men humoren er bygget op på nogle faste mekanismer som bliver lidt slidte med gentagelserne.
--
Robert
Robert