Spitfire Audio - Westworld scoring konkurrence

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Re: Spitfire Audio - Westworld scoring konkurrence

Indlæg af Christoffer I. N. »

Efter at have læst og hørt de forskellige perspektiver, så ser jeg også mere nuanceret på det, end at "det er en dårlig vinder".

- David Kudell er ikke på forhånd bedste buddies med JJ Abrams. Han har lavet noget lydarbejde som kunne være gjort af mange, som man ikke opnår den store berømmelse eller anerkendelse for.
- Jeg forstår fint Davids hensigt med 8 Bit genre skiftet, men jeg synes ikke det passer specielt godt med det komiske take. Sådan er smag jo forskellig.
- Nogle argumenterer for, at David har manipuleret for meget med den oprindelige lyd, iforhold til hvad der stod i reglerne. Lyden var iforvejen påvirket af effekter i den oprindelige (færdige) scene, med rumklang på vokaler m.m. Dog var der også et punkt i reglerne omkring at man skulle have retten til at bruge de lyde man brugte, og det er muligvis mere tvivlsomt, om David har haft retten til at bruge Mario(?) lydene.
- Jeg har kun hørt Davids video den ene gang i annonceringen. Ja, det lød komisk, men samtidigt lød det også godt mixet, der var arbejdet godt med at få elementerne til at passe sammen. Visse steder kunne det lyde som om han ville have gavn af at have foley og SFX på forskellige spor, det ville jeg også gerne ha' haft, men man arbejder med det man har.
- Ubetydelige dele af Christian Hensons argumenter giver ikke den store mening for mig, men i det store hele forstår jeg godt hvor han vil hen med læringen omkring at deltage. Min tillid og generelle holdning til ham, Paul og Spitfire er stadig positiv.
- Spitfire har svaret på en kommentar til annoncerings-videoen, hvor de forklarer hvordan mange Spitfire ansatte er blevet instrueret i vurdering af videoerne. Stødte de på noget godt, så kom det videre til Paul for yderligere vurdering. Jeg er derfor fint overbevist om, at alle videoer der er tilmeldt konkurrencen korrekt, med hashtagget og link i deres formular, er blevet lyttet til 1 gang.

Som jeg skrev et sted på forummet, så følte jeg mig allerede som en vinder da vi fik adgang til filerne, og muligheden for at få profferne til at høre ens bud. Jeg deltager gerne i en lignende konkurrence, fra Spitfire, 8Dio eller lignende en anden gang.

Medlemsavatar
danstanley
Medlem
Indlæg: 911
Sted: Frederikshavn

Indlæg af danstanley »

Jeg må indrømme at jeg er skuffet over både runners up og vinderen. Syntes faktisk der var nogen af Jer herinde der havde noget bedre, anderledes nyskabende på bordet, ikke sikkert I fik det færdigt, det gjorde jeg ikke:-) Men jeg er sku lidt træt af det sædvanlig orkester jams og endnu være når det bliver nærmest sterilt/computer udført. Der er alt for mange der er enormt dårlige til at lave dynamisk orkester musik mig selv incl. Derfor laver jeg det heller ikke:-)
https://24bit.dk - Cockos Reaper - Ableton Live 12 - Logic Pro X - macOS Sonoma 14.0 - Mac Mini M2 PRO

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Det er iøvrigt en spøjs og irriterende "låst" situation, for hvis man har deltaget, og kritiseret vinderen, så er man i en slags skakmat position. Ligemeget hvad du siger, så bliver du stemplet som en misundelig og dårlig taber. Man kan ikke gøre andet end at forsikre om at man totalt ligeglad med at vinde, hvilket jeg er, men det kan alle jo komme og sige. Jeg (og utroligt mange andre) synes blot at det på ingen måde passer ind, samt at det ser temmeligt uheldigt ud at vinderen før har arbejdet med en af dommerne, hvilket ikke behøver at betyde noget som helst - men det ser ikke så godt ud. Jeg mener også en stor del af problemet ligger i konstruktionen af konkurrencen. Serien er allerde lavet, så musikken der er blevet valgt kommer aldrig til at blive brugt, så dommerne kan på en måde være ligegalde, og bare vælge hvad de nu synes morer dem mest. De har ikke rigtigt noget at tabe da det ikke "går ud over" serien, men så er det at det bliver spekulativt: Havde de valgt et andet stykke, hvis det rent faktisk skulle bruges til serien eller havde de valgt det samme?

Medlemsavatar
danstanley
Medlem
Indlæg: 911
Sted: Frederikshavn

Indlæg af danstanley »

Jeg nåede ikke at deltage, men mit påbegyndte projekt var selvfølge meget bedre:-)
Jeg syntes overhovedet det vindende track gjorde noget for klippet, det er totalt malplaceret og understøtter på ingen måde handlingen/stemningen.

Derudover er der jo manipuleret med effekter på speak og det var jo ikke tilladt at manipulere bestående lyd spor.

Well well RIP:-)
Over and out.
https://24bit.dk - Cockos Reaper - Ableton Live 12 - Logic Pro X - macOS Sonoma 14.0 - Mac Mini M2 PRO

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

AvS skrev: tirs 30. jun 2020 13:16 ...det ser temmeligt uheldigt ud at vinderen før har arbejdet med en af dommerne, hvilket ikke behøver at betyde noget som helst - men det ser ikke så godt ud.
Ah, man har altså ikke arbejdet sammen med instruktøren, når man arbejder i B-kæden af en spillefilm. Instruktøren aner ikke, hvem man er.
skriver noder

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Du misforstår mig - nok fordi jeg ikke kan formulere mig præcist. :) Jeg er helt med på at de nok aldrig har snakket med hinanden, men når han har arbejdet på en film som JJ Abrams har instrueret, så ser da unægteligt lidt uheldigt ud. I manges øjne i hvert fald. Og som jeg skriver, så betyder det næppe en fis, men det er klart at det vil blive sæt skævt til fordi, det på papiret ser skummelt ud.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ja, "problemet" er at det er let for alle at se credits på IMDB, eller bare læse folks kortfattede og forsimplede youtube-kommentarer, men det kræver mere at grave Davids svar på VI Control frem.

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »

Nå - men det var så det - og mon ikke at der kommer nok en ny konkurrence en anden dag :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

45 minutters gennemgang af David Kudells video, fra Alex Pfeffer.
For dem der ikke kender Alex Pfeffer, så laver han en masse med virtuelle orkestre, demo-numre for eksempelvis Best Service (hvis jeg husker rigtigt), har arbejdet sammen med Mick Gordon til det der nye Wolfenstein spil, osv.

Jeg har set 3½ minut af videoen, og Alex har pauset Davids video vel en 3-4 gange. Jeg tvivler på om jeg får set mere, da det lyder til at gå overordentligt meget i dybden, på en måde der tager for lang tid til at jeg gider bruge tiden på det.
David har reageret således på Alex's video:
David Kudell Music - for 14 minutter siden
Alex, you put into words so eloquently exactly what my musical intentions were for the scene. Simply amazing.




Default avatar
DanF
Medlem
Indlæg: 53
Sted: Østjylland

Indlæg af DanF »


Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Fantastisk!
skriver noder

Default avatar
the songcabinet
Forum Donator
Indlæg: 1119

Indlæg af the songcabinet »

Jeg synes det var en fed vinder. Den tilbød sin helt egen signatur til scenen, noget unikt, som skilte sig ud. Det er vel det der skal til for at lande sådan et projekt i første omgang. Så kan man være uenig i stilen, men det var modigt!

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

DanF skrev: søn 5. jul 2020 07:14
Haha, genialt.

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »



Det kunne være sjovt at lave en total overdrevet parodi

Nyt svar